Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Det er sånn passe formelt. Jeg kjenner flere som bruker det daglig i bizznizz-sammenheng. De driver med shipping og jus.

Som Rankiz sier må du ha det på en skjorte med franske mansjetter (hva er det beste norske ordet for det, forresten?). Hvis du synes gull/sølv/juggel er litt for formelt kan du jo gå for noen knotlinks.

Hvis du tenker på slike, er de et helvette å få på seg. harhar.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem det vel :dontgetit:

Men takk for påminnelsen, tror jeg skal kjøpe meg noen fler sånne, fort gjort å rote dem bort og de er helelr ikke så holdbare i forhold til andre mansjettknapper.

Jeg har en slipsnål jeg fikk av min bestemor en gang.

Noen som vet hva dette mønsteret kalles her i norge? Eller hvem som produserer det?

Her er eneste jeg fant som var helt lik.

Utrolig dårlig bilde riktignok, men dere ser ideen.

Har slipsnål, men vurderer å kjøpe meg mansjettknapper i samme serien.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Tror det bare kalles knots, rett og slett..

Men, glem hvilke skjorter det brukes til, i hvilken anledning brukes det? Hvis det er noe fasit-svar på dette da.

Edit: Knots- knute, whatever. Har sånne der jeg jobber, dog i stål, noe jeg føler blir litt kaldt. Vurderer sterkt et par knots som postet tidligere, i litt friskere farger.

Endret av marvol
Lenke til kommentar

Ikke noe problem det vel :dontgetit:

Men takk for påminnelsen, tror jeg skal kjøpe meg noen fler sånne, fort gjort å rote dem bort og de er helelr ikke så holdbare i forhold til andre mansjettknapper.

Noen som vet hva dette mønsteret kalles her i norge? Eller hvem som produserer det?

Broren min fikk noen sånne til konfirmasjonen, mener de var fra David-Andersen.

Lenke til kommentar

Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk :).

Brune sko, grå flanellbukse, lyseblå skjorte og, hvis det er litt mer formelt, et slips.

Edit: Lol, CT har hatt salg siden tidenes morgen, I Norge hadde det vært ulovlig å kalle det salg vil jeg tro(?).

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk :).

Brune sko, grå flanellbukse, lyseblå skjorte og, hvis det er litt mer formelt et slips.

Edit: Lol, CT har hatt salg siden tidenes morgen, I Norge hadde det vært ulovlig å kalle det salg vil jeg tro(?).

Er vel bare lov å ha salg 4(?) ganger i året i Norge mener jeg. Og så er det heller ikke lov å ha salg på tobakk og alkohol (ikke at det har noe med mote å gjøre :p)

Lenke til kommentar

Det heter vel egentlig fransk knute, men tror de fleste bare kaller det knute. Jeg tror de fleste gullsmeder har sin egen versjon. Jeg fikk et par til dåpen sammen med slipsnå i samme serie, og jeg gjetter på at de er kjøpt hos langaard, da det er der familien min kjøper smykker.

Tror det bare kalles knots, rett og slett..

Men, glem hvilke skjorter det brukes til, i hvilken anledning brukes det? Hvis det er noe fasit-svar på dette da.

Edit: Knots- knute, whatever. Har sånne der jeg jobber, dog i stål, noe jeg føler blir litt kaldt. Vurderer sterkt et par knots som postet tidligere, i litt friskere farger.

Hva er problemet med å bruke det glimrende norske ordet "knute" i stedet for knot? Forøvrig heter det dere driver å diskuterer silkeknuter, eller silk knots for dere som ikke snakker norsk.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...