Rankiz Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er sånn passe formelt. Jeg kjenner flere som bruker det daglig i bizznizz-sammenheng. De driver med shipping og jus. Som Rankiz sier må du ha det på en skjorte med franske mansjetter (hva er det beste norske ordet for det, forresten?). Hvis du synes gull/sølv/juggel er litt for formelt kan du jo gå for noen knotlinks. Hvis du tenker på slike, er de et helvette å få på seg. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ikke noe problem det vel Men takk for påminnelsen, tror jeg skal kjøpe meg noen fler sånne, fort gjort å rote dem bort og de er helelr ikke så holdbare i forhold til andre mansjettknapper. Jeg har en slipsnål jeg fikk av min bestemor en gang. Noen som vet hva dette mønsteret kalles her i norge? Eller hvem som produserer det? Her er eneste jeg fant som var helt lik. Utrolig dårlig bilde riktignok, men dere ser ideen. Har slipsnål, men vurderer å kjøpe meg mansjettknapper i samme serien. Endret 30. januar 2012 av multisync Lenke til kommentar
marvol Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Tror det bare kalles knots, rett og slett.. Men, glem hvilke skjorter det brukes til, i hvilken anledning brukes det? Hvis det er noe fasit-svar på dette da. Edit: Knots- knute, whatever. Har sånne der jeg jobber, dog i stål, noe jeg føler blir litt kaldt. Vurderer sterkt et par knots som postet tidligere, i litt friskere farger. Endret 30. januar 2012 av marvol Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Knots er mindre formelt. Men du må ta det litt på gefühlen og hva du synes matcher antrekket best også. Prøv deg litt frem. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ikke noe problem det vel Men takk for påminnelsen, tror jeg skal kjøpe meg noen fler sånne, fort gjort å rote dem bort og de er helelr ikke så holdbare i forhold til andre mansjettknapper. Jeg har en slipsnål jeg fikk av min bestemor en gang. Noen som vet hva dette mønsteret kalles her i norge? Eller hvem som produserer det? Her er eneste jeg fant som var helt lik. Utrolig dårlig bilde riktignok, men dere ser ideen. Har slipsnål, men vurderer å kjøpe meg mansjettknapper i samme serien. Broren min fikk noen sånne til konfirmasjonen, mener de var fra David-Andersen. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Forslag til hva jeg kan kombinere med en mørke blå blazer? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk . Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Noen som vet når Charles Tyrwhitts salg ender? Får ikke lønn før neste uke. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk . Brune sko, grå flanellbukse, lyseblå skjorte og, hvis det er litt mer formelt, et slips. Edit: Lol, CT har hatt salg siden tidenes morgen, I Norge hadde det vært ulovlig å kalle det salg vil jeg tro(?). Endret 30. januar 2012 av Christian B Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 En ting til... Krymper kashmir-ull når man vasker det? Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk . Brune sko, grå flanellbukse, lyseblå skjorte og, hvis det er litt mer formelt et slips. Takker . Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Håper du ikke har planer om å slenge en kashmir-genser i vaskemaskinen? Lenke til kommentar
kynne Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hadde vært fint med et helt enkelt eksempel på et antrekk . Brune sko, grå flanellbukse, lyseblå skjorte og, hvis det er litt mer formelt et slips. Edit: Lol, CT har hatt salg siden tidenes morgen, I Norge hadde det vært ulovlig å kalle det salg vil jeg tro(?). Er vel bare lov å ha salg 4(?) ganger i året i Norge mener jeg. Og så er det heller ikke lov å ha salg på tobakk og alkohol (ikke at det har noe med mote å gjøre ) Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Håper du ikke har planer om å slenge en kashmir-genser i vaskemaskinen? Er det dumt? Eller anbefales det å vaske det for hånd? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ja, da ødelegger du den. Les her. 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Jeg har en slipsnål jeg fikk av min bestemor en gang. Noen som vet hva dette mønsteret kalles her i norge? Eller hvem som produserer det? Her er eneste jeg fant som var helt lik. Utrolig dårlig bilde riktignok, men dere ser ideen. Har slipsnål, men vurderer å kjøpe meg mansjettknapper i samme serien. Det heter vel egentlig fransk knute, men tror de fleste bare kaller det knute. Jeg tror de fleste gullsmeder har sin egen versjon. Jeg fikk et par til dåpen sammen med slipsnå i samme serie, og jeg gjetter på at de er kjøpt hos langaard, da det er der familien min kjøper smykker. Tror det bare kalles knots, rett og slett.. Men, glem hvilke skjorter det brukes til, i hvilken anledning brukes det? Hvis det er noe fasit-svar på dette da. Edit: Knots- knute, whatever. Har sånne der jeg jobber, dog i stål, noe jeg føler blir litt kaldt. Vurderer sterkt et par knots som postet tidligere, i litt friskere farger. Hva er problemet med å bruke det glimrende norske ordet "knute" i stedet for knot? Forøvrig heter det dere driver å diskuterer silkeknuter, eller silk knots for dere som ikke snakker norsk. Endret 30. januar 2012 av fkm Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Har jeg rett om at 40R tilsvarer EUR 50 i blazer? Mye flott tweed på ebay om dagen Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er alltid mye tweed på ebay, men det er sjelden mye flott tweed... Det meste av tweed som selges der ser utdatert ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå