Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kult eller bare barnslig? Kommer helt an på hvordan det brukes, er du en såkalt "alfa" vil jeg si at du kan godt gå med det og damene ser på deg som barnslig/morsom. Det viser en viss sans for humor. Hvor fint det var kan diskuteres. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Ser ikke noe problem med det slipset, men hvor brukbart det er kan vel diskuteres. Hva er en "alfa"? Endret 8. januar 2012 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) 5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge. Edit: Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten Endret 8. januar 2012 av Mantoius Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Ser ikke noe problem med det slipset, men hvor brukbart det er kan vel diskuteres. Hva er en "alfa"? Alpha male Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Aplha som i alpha male. tenk bokstaven alfa ( A ) en med høy "rank". Endret 8. januar 2012 av Tsjuden Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge. Edit: Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten Hva betyr egentlig PS? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge. Edit: Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten Hva betyr egentlig PS? pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge. Edit: Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten Hva betyr egentlig PS? pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka. Takk! Og til mantoius: Har kvaliteten på disse "PS'ene" noe å si? De blir jo ikke akkurat slitt heller? Men det er jo finere med silke enn bomull Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 5 slips, 3 sløyfer og 6 PS ligger i handlekurven nå, og jeg er oppe i utrolige 900,- kroner bare Forventer ikke den beste kvaliteten, men så mye for så lite.. Betaler vanligvis rundt 600,- for et Eton slips her i Norge. Edit: Da var bestillingen gjennomført, så får vi se på kvaliteten når det ankommer i posten Hva betyr egentlig PS? pocket square, "tørkle" man har i lomma på jakka. Takk! Og til mantoius: Har kvaliteten på disse "PS'ene" noe å si? De blir jo ikke akkurat slitt heller? Men det er jo finere med silke enn bomull Nei det vil ikke ha særlig å si, men at f.eks knitted slipsene er av litt kvalitet vil jo ha noe å si. Nå er ikke slips, sløyfer og PS det man trenge å være mest bekymret for mtp kvalitet, men det er jo greit at det holder en stund. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Ut i fra det jeg har lest, så har de fleste her på tråden slips og sløyfer og lommetørklær så det holder Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO Kan du finne et eksempel på et fint sånt? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Sitter og skal bestille min første skjorte fra moderntailor, men ble veldig usikker på hvordan krage jeg skal velge. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Bestilte meg ei hvit skjorte i jula med franske mansjetter og medium cut away-krage. Ble meget fornøyd, men stoffet blir veldig fort skrukkete. Brukte mål av en av favorittskjortene mine og da traff jeg blink på første forsøk. Endret 8. januar 2012 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO Kan du finne et eksempel på et fint sånt? http://shop.oconnell...m/knit_ties.php jeg har hørt at denne siden er fin. det er mange bilder av strikket slips på SF og et par i bildetråden her på forumet. Endret 8. januar 2012 av Tsjuden Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Sitter og skal bestille min første skjorte fra moderntailor, men ble veldig usikker på hvordan krage jeg skal velge. Noen anbefalinger? Kommer helt an på. Men siden det er din første bestilling vil jeg anbefale deg å velge button-down (og skriv i kommentarboksen av du ønsker at de skal flytte knappene 1cm opp og eventuelt 1cm inn) og det lyseblå stoffet du har mulighet til å bestille når du bestiller første gang. er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO Nei. Selv bruker jeg ofte dette, som jeg ikke vil anse å være et bestefarsslips, om det var det du hadde i tankene: Endret 8. januar 2012 av lokeland Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Skal inrømme at jeg har hatt halv windsor på jobb de siste dagene, men ikke like store som han nei Har som regel full spread-krage, så størrelsen blir som den skal. NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Av det jeg har sett av bilder av serien må jeg forresten si at jeg er veldig lite imponert av antrekkene... Et par fine dresser, men ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det er ball om noen uker, og jeg har smoking, men ikke skjorte og det som hører til. Jeg velger å ikke bruke vest eller cummerbund. Jeg har lite peiling på så formelle antrekk, så jeg vet ikke hva jeg bør ha av mansjettknapper, vanlige knapper osv. Noen som kan hjelpe? Er også takknemlig for tips til steder der jeg kan kjøpe disse tingene. Kvit anstendig skjorte med skjulte knapper dersom vi snakker om smoking. I tillegg burde sløyfen være av typen som du knytter selv og ikke ferdigknyttet. Det krever litt øvelse å få det fint, men når sløyfen sitter så ser det mange ganger bedre ut enn slike ferdigknyttede som man finner rundt om i alle slags butikker nå til dags. Takk for svar. Det med sløyfen skjønner jeg selv. Hvis noen andre har flere innspill er det bare å komme med dem. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Sitter og skal bestille min første skjorte fra moderntailor, men ble veldig usikker på hvordan krage jeg skal velge. Noen anbefalinger? Kommer helt an på. Men siden det er din første bestilling vil jeg anbefale deg å velge button-down (og skriv i kommentarboksen av du ønsker at de skal flytte knappene 1cm opp og eventuelt 1cm inn) og det lyseblå stoffet du har mulighet til å bestille når du bestiller første gang. er det noen "aldersgrense" på strikket slips? Utrolig fint IMO Nei. Selv bruker jeg ofte dette, som jeg ikke vil anse å være et bestefarsslips, om det var det du hadde i tankene: Når ble knit tie "in"? Har aldri egentlig skjønt knit ties. Er knit tie som en sokk? Altså med tomrom inni slipsen? Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det ble vel mer populært sammen med den klassiske herrestilen som har kommet mer tilbake de siste årene. Jeg liker godt måten det gjør et antrekk både mer og mindre formelt, hvis du skjønner ... Det ene jeg har har et tomrom inni, men det er sydd igjen på begge ender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå