lokeland Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Tweed på skolen? Seriøst?Synes du virkelig det er merkelig at du får kommentarer..?Jeg har brukt tweed på skolen. Joda, helt klart. Men loke visste ikke at han gikk på VGS da innlegget ble skrevet. Jeg gikk ut ifra at han gikk på VGS. BI blir jo noe helt annet igjen. Og går på videregående? Isåfall ville jeg droppet tweedjakke og blazer på skolen. Skjorte, v-hals og jeans holder i lange baner. Tweed-jakken passer nok bedre i et uformelt middagsselskap med f.eks. familie.Kommer jo helt an på hva slags jakke det er snakk om. Er det blazer det er snakk om er jeg enig, men brukte selv en ytterjakke i tweed ala denne på VGS. Den er ikke feil imo! Men en typisk tweed-blazer synes jeg blir for mye av det gode dersom man går på VGS. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Så lenge den rekker ned, så er det vel greit fkm? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Den er sikkert helt ok hvis du er en dverg, ja... Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Den er sikkert helt ok hvis du er en dverg, ja... Hvorfor? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Men i alle dager da.. Fordi den er alt for kort for et normalt menneske. Se på bildet da. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Men i alle dager da.. Fordi den er alt for kort for et normalt menneske. Se på bildet da. Men det er helt forbanna umulig å kjøpe den i en annen størrelse? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Omg..... Tror du den passer fint på resten av kroppen da eller? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Men i alle dager da.. Fordi den er alt for kort for et normalt menneske. Se på bildet da. Men det er helt forbanna umulig å kjøpe den i en annen størrelse? Problemet er jo at den er sydd "feil". Selv om du kjøper den i en annen størrelse vil den bli lengre men i tillegg sitte dårlig over ryggen/skuldre og armer. Passformen er rett og slett kort i forhold til andre blazere. Hvis ikke modellen sagger vanvittig. Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Haha, den gjør vel ikke det Men så lenge fiten OG lengden er bra på han som ville kjøpe den, så kommer det ikke til å se helt noldus ut etter min mening Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) De fleste tr3ndy merker lager jo for tiden blazerene og dressjakkene sine alt for korte. Og det ser ikke pent ut, har aldri sett pent ut og vil aldri se pent ut. Gleder meg virkelig til det er over... Ser for meg at folk som kjøper så korte blazere/dressjakker er samme type folk som går med alt for kort smokingjakke kombinert med jeans. sebasti: Du skal være ganske kort i kroppen for at den skal passe i lengden. Endret 5. januar 2012 av lokeland Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Haha, den gjør vel ikke det Men så lenge fiten OG lengden er bra på han som ville kjøpe den, så kommer det ikke til å se helt noldus ut etter min mening Hvis vedkommende er litt lavere og bredere enn modellen så vil jo det utjevne seg, på en måte. Forøvrig enig med Lokeland, det ser ikke pent ut. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Når passer det egentlig best med en tredelt dress? Det virker på meg som veldig få her inne bruker dresser med vest... Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Vel, jeg har ikke noe spesiell peiling på blazerfronten. Visste ikke hva det var engang før i jul Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jada, kjempefint å bruke en jakke som er så kort at den såvidt dekker buksekanten Hvor langt skal den ned da? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Når passer det egentlig best med en tredelt dress? Det virker på meg som veldig få her inne bruker dresser med vest... Selv ikke jeg som har gått med tweed på VGS bruker vest! IMO ser både vest og cummerbunds best ut på menn med litt konveks mage. Det skal liksom sitte stramt på, ikke bare henge slapt eller skape en konkav form. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Når passer det egentlig best med en tredelt dress? Det virker på meg som veldig få her inne bruker dresser med vest... Selv ikke jeg som har gått med tweed på VGS bruker vest! IMO ser både vest og cummerbunds best ut på menn med litt konveks mage. Det skal liksom sitte stramt på, ikke bare henge slapt eller skape en konkav form. Ja, men nå er det jo forskjell på å gå rundt med vest og jeans f.eks. som er ekstremt harry, kontra en dress med matchende vest. Eller mente du at det også var no go for din del? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Har prøvd veldig mange jeans, returnert 3 forskjellige (APC Petit, Acne Maw Raw, Nudie Jeans), men har endelig funnet en jeg skal beholde. Prøvde Lee Daren i butikken, men siden de ikke hadde den i rådenim, bestiller jeg den heller på nettet. Lee sin offisielle butikk bruker fraktselskapet DHL, så da kjøper jeg den heller oss Junkyard. EDIT: Er også rådenim stripe på innsiden av buksa, eller hva det enn heter, eksempel. Endret 5. januar 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jada, kjempefint å bruke en jakke som er så kort at den såvidt dekker buksekanten Hvor langt skal den ned da? Til første ledd på tommelen. Når passer det egentlig best med en tredelt dress? Det virker på meg som veldig få her inne bruker dresser med vest... Selv ikke jeg som har gått med tweed på VGS bruker vest! IMO ser både vest og cummerbunds best ut på menn med litt konveks mage. Det skal liksom sitte stramt på, ikke bare henge slapt eller skape en konkav form. En vest som sitter bra under en dress som sitter bra ser imo pent ut, men det er ikke alle som kan "dra" den. Vest alene ser aldri, aldri bra ut. Endret 5. januar 2012 av lokeland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå