Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Veien fra stilig, elegant og riktig antrukket til try-hard er skremmende kort for en del. Ikke gå i fella. Ja, formalitet i Norge eksisterer jo nærmest ikke, men jeg blir litt irritert når jeg får høre at jeg har pynta meg mye når jeg går i sko jeg går med på hverdagen, f.eks. wingtips. Men akkurat slips på skolen blir for mye. Men sist jeg sjekket likte damene en gutt som drar på seg ei flott skjorte som sitter godt.

Endret av lokeland
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slips er alt for mye for skole. En cardigan over ei skjorte holder i lange baner.

Ikke tenk for mye på hva andre sier. Brorparten er vel bare misunnelige om du ser bra ut. Det blir uansett bedre når man blir eldre, heldigvis.

Edit: Til fest derimot, da kan du godt slenge på slipset under en cardigan eller en v-hals. Da ser du ikke stivpynta ut (som hvis du hadde bruk blazer). Sørg bare for å ha ei skikkelig slipsknute. En halvfeit windsor som bare henger og sl er den enkleste veien til å se ut som en nissefjott.

Kan dobbel windsor :D

Jeg går på skole med noen typer som går med skjorte, slips og cardigan. For å toppe hele antrekket går de med joggesko og regnjakke til.

Slips og cardigan blir too much på skolen.

Jeg har en losjakke som gjorde at det ble veldig bra, men får vel høre på dere :p

Lenke til kommentar

Slips er alt for mye for skole. En cardigan over ei skjorte holder i lange baner.

Ikke tenk for mye på hva andre sier. Brorparten er vel bare misunnelige om du ser bra ut. Det blir uansett bedre når man blir eldre, heldigvis.

Edit: Til fest derimot, da kan du godt slenge på slipset under en cardigan eller en v-hals. Da ser du ikke stivpynta ut (som hvis du hadde bruk blazer). Sørg bare for å ha ei skikkelig slipsknute. En halvfeit windsor som bare henger og sl er den enkleste veien til å se ut som en nissefjott.

Kan dobbel windsor :D

Jeg går på skole med noen typer som går med skjorte, slips og cardigan. For å toppe hele antrekket går de med joggesko og regnjakke til.

Slips og cardigan blir too much på skolen.

Jeg har en losjakke som gjorde at det ble veldig bra, men får vel høre på dere :p

Du kunne ikke lagt ut et bilde av hvordan antrekket du tenker deg ser ut?

Lenke til kommentar

Seriøst, hvem gir en nydelig dobbelspent dressjakke fra Tiger (ull/viskose) til Fretex? Fant den i dag til 99 kroner. Legger ned armene litt og flytter knappene så den sitter litt strammere, så blir dette bra.

edit*

Når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker på om det er en blazer eller en dressjakke. Hva ser jeg etter for å finne ut det?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Veien fra stilig, elegant og riktig antrukket til try-hard er skremmende kort for en del. Ikke gå i fella. Ja, formalitet i Norge eksisterer jo nærmest ikke, men jeg blir litt irritert når jeg får høre at jeg har pynta meg mye når jeg går i sko jeg går med på hverdagen, f.eks. wingtips. Men akkurat slips på skolen blir for mye. Men sist jeg sjekket likte damene en gutt som drar på seg ei flott skjorte som sitter godt.

Merkelig nok har jeg fått komplimenter for noe så enkelt og greit som en ensfarget v-hals med lyseblå skjorte under på universitetet. Skremmende hvor godt stereotypiene på Gløshaugen stemmer til tider.

Endret av Atald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ferner pleier å starte litt etter Steen & Strøm (som gjerne starter sitt første eller andre torsdagen i januar), Gunnar Øye starter ofte sitt senere enn Ferner igjen. Bugner det av salgsvarer i byen vil folk bli mer kresne fordi alle har salg. Venter man litt vil folk vente på ditt salg.

Lenke til kommentar

Har funnet flere dresser og tweedjakker som passer meg på den lokale gjenbruksbutikken. Det er ofte verdt å ta en titt på Fretex, loppemarked og lignende.

Mens vi er inne på det - hva er forskjellen på snittet til en "odd jacket" og en dressjakke?

Sånn jeg har skjønt det er det ikke forskjell i snittet på en odd jacket og dressjakke. Hvis jeg skjønte fkms forklaring riktig er en odd jacket en dressjakke som leveres uten bukse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...