lokeland Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Veien fra stilig, elegant og riktig antrukket til try-hard er skremmende kort for en del. Ikke gå i fella. Ja, formalitet i Norge eksisterer jo nærmest ikke, men jeg blir litt irritert når jeg får høre at jeg har pynta meg mye når jeg går i sko jeg går med på hverdagen, f.eks. wingtips. Men akkurat slips på skolen blir for mye. Men sist jeg sjekket likte damene en gutt som drar på seg ei flott skjorte som sitter godt. Endret 29. desember 2011 av lokeland 4 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Noen her som har bestilt fra Cedarvillestore, og har noen erfaringer? Med "Shipping Methods" får jeg alternativet "Ground". Noen som vet hvilket firma dette shippes med? EDIT: Fant ut at det var UPS. Endret 29. desember 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Slips er alt for mye for skole. En cardigan over ei skjorte holder i lange baner. Ikke tenk for mye på hva andre sier. Brorparten er vel bare misunnelige om du ser bra ut. Det blir uansett bedre når man blir eldre, heldigvis. Edit: Til fest derimot, da kan du godt slenge på slipset under en cardigan eller en v-hals. Da ser du ikke stivpynta ut (som hvis du hadde bruk blazer). Sørg bare for å ha ei skikkelig slipsknute. En halvfeit windsor som bare henger og sl er den enkleste veien til å se ut som en nissefjott. Kan dobbel windsor Jeg går på skole med noen typer som går med skjorte, slips og cardigan. For å toppe hele antrekket går de med joggesko og regnjakke til. Slips og cardigan blir too much på skolen. Jeg har en losjakke som gjorde at det ble veldig bra, men får vel høre på dere Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Slips er alt for mye for skole. En cardigan over ei skjorte holder i lange baner. Ikke tenk for mye på hva andre sier. Brorparten er vel bare misunnelige om du ser bra ut. Det blir uansett bedre når man blir eldre, heldigvis. Edit: Til fest derimot, da kan du godt slenge på slipset under en cardigan eller en v-hals. Da ser du ikke stivpynta ut (som hvis du hadde bruk blazer). Sørg bare for å ha ei skikkelig slipsknute. En halvfeit windsor som bare henger og sl er den enkleste veien til å se ut som en nissefjott. Kan dobbel windsor Jeg går på skole med noen typer som går med skjorte, slips og cardigan. For å toppe hele antrekket går de med joggesko og regnjakke til. Slips og cardigan blir too much på skolen. Jeg har en losjakke som gjorde at det ble veldig bra, men får vel høre på dere Du kunne ikke lagt ut et bilde av hvordan antrekket du tenker deg ser ut? Lenke til kommentar
Sebastilurio Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Skal se om jeg ikke får det til i løpet av de neste dagene, har en kompis på besøk nå, må innrømme at det er litt flaut å skulle ta bilder til moteforumet 2 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Seriøst, hvem gir en nydelig dobbelspent dressjakke fra Tiger (ull/viskose) til Fretex? Fant den i dag til 99 kroner. Legger ned armene litt og flytter knappene så den sitter litt strammere, så blir dette bra. edit* Når jeg tenker meg om er jeg ikke sikker på om det er en blazer eller en dressjakke. Hva ser jeg etter for å finne ut det? Endret 29. desember 2011 av -sebastian- Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Snittet pleier som regel å gi en pekepinn, skulle jeg mene? Men anyhow, der fikk du akkurat meg til å ville loke litt mer hos Fretex.. Endret 29. desember 2011 av Hvorre™ 3 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Kan finne mye bra der ja. Jeg kom over en Harris Tweed blazer der til hundre kroner, men den er for stor til at jeg kan bruke den. Kanskje når jeg blir gammel og tjukk 1 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Var det ikke du som hadde begynt å pumpe? Spør Balthier om han har noen tips, så passer den sikkert før sommeren. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg begynte, men ble et kortvarig prosjekt. Gikk vel opp fire kilo om jeg husker riktig, får prøve å starte igjen nå i Januar. Fikk meg mobil med kamera til jul, så nå blir det kanskje litt fler innlegg i bildetråden fra meg fremover :--D 1 Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Har funnet flere dresser og tweedjakker som passer meg på den lokale gjenbruksbutikken. Det er ofte verdt å ta en titt på Fretex, loppemarked og lignende. Mens vi er inne på det - hva er forskjellen på snittet til en "odd jacket" og en dressjakke? 1 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Veien fra stilig, elegant og riktig antrukket til try-hard er skremmende kort for en del. Ikke gå i fella. Ja, formalitet i Norge eksisterer jo nærmest ikke, men jeg blir litt irritert når jeg får høre at jeg har pynta meg mye når jeg går i sko jeg går med på hverdagen, f.eks. wingtips. Men akkurat slips på skolen blir for mye. Men sist jeg sjekket likte damene en gutt som drar på seg ei flott skjorte som sitter godt. Merkelig nok har jeg fått komplimenter for noe så enkelt og greit som en ensfarget v-hals med lyseblå skjorte under på universitetet. Skremmende hvor godt stereotypiene på Gløshaugen stemmer til tider. Endret 29. desember 2011 av Atald 1 Lenke til kommentar
master air Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Noen her som husker når januarsalget til Gunnar Øye, Ferner osv. pleier å starte? Har tenkt til å kjøpe meg en ny dress, og lurer på om jeg rekker å kjøpe det mens jeg er her i byen, eller om jeg må kjøpe det hos enten Hans H eller Vincci i Bergen. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ferner pleier å starte litt etter Steen & Strøm (som gjerne starter sitt første eller andre torsdagen i januar), Gunnar Øye starter ofte sitt senere enn Ferner igjen. Bugner det av salgsvarer i byen vil folk bli mer kresne fordi alle har salg. Venter man litt vil folk vente på ditt salg. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Stikker en tur til London rett over nyttår, skal samle inn noen skjorter og lurer på hva som er best av tm lewin og charlea tyrwith. noen andre som gir mye for pengene Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Noen som vet om noen butikker i Stavanger som selger sløyfer? Jeg finner bare ferdigknyttede saker i de fleste butikker. Har ikke tid til å bestille på nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Slips og cardigan blir too much på skolen. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Noen som vet om noen butikker i Stavanger som selger sløyfer? Jeg finner bare ferdigknyttede saker i de fleste butikker. Har ikke tid til å bestille på nettet. Ville prøvd på Made with Hart. Ny skjortebutikk som ligger midt i sentrum, Kirkegaten 3. Endret 30. desember 2011 av -sebastian- Lenke til kommentar
fkm Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Slips og cardigan blir too much på skolen. "slips og cardigan" betyr ikke "slips og/eller cardigan". Han sa ingenting om bare cardigan. 1 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Har funnet flere dresser og tweedjakker som passer meg på den lokale gjenbruksbutikken. Det er ofte verdt å ta en titt på Fretex, loppemarked og lignende. Mens vi er inne på det - hva er forskjellen på snittet til en "odd jacket" og en dressjakke? Sånn jeg har skjønt det er det ikke forskjell i snittet på en odd jacket og dressjakke. Hvis jeg skjønte fkms forklaring riktig er en odd jacket en dressjakke som leveres uten bukse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå