Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele juletiden ble nettopp enda bedre, fikk/arvet et par chelsea boots av far. 30 år gamle italienske Bally!

*får vel beklage for mobilkvalitet, men her er bilder uansett...

Ikke akkurat det mest elegant formede par sko jeg har sett, men arvegods er jo alltid morsomt. :) Tviler dog på at jeg hadde brukt dem om jeg var deg.

Det første du trenger er ikke polish, men noen skotrær som kan fikse på fasongen. :)

Hadde vært spennende å bruke en mørkebrun krem på de slik at de ville blitt mørkere i fargen, antique.

Fikse på fasongen? Det er veldig begrenset hva skotrær kan gjøre for å rette opp i "skade". Skotrær bruker du jo nettopp for å unngå dette. Har skoene folder, så har den det. Ikke stort man får gjort med det, egentlig.

Ville heller satset på en cleaner og litt condition, da jeg regner med at læret har vært ubehandlet i ganske lang tid.

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere enn meg som irriterer seg over at de har noen favorittplagg som seirer over andre og at det da gjærne blir brukt i litt for mange anledninger og at de andre klesplaggene da ikke blir benyttet.

Akkurat nå har jeg forelsket meg helt i et slips jeg fra eton. Problemet er jo at jeg nå har brukt dette slipset i bursdagen til en kompis for noen uker siden, på julaften, 2. juledag og nå kommer nyttårsaften som neste happening for å benytte slips. Urolig lite sugen på å bruke et annet slips, for eton-slipset mitt er jo så mye penere :ermm: Føler jo jeg går i det samme til enhver anledning og føler meg selv mindre "fresh" men likevell mer "fresh" enn om jeg skulle tatt et av mine 5 andre slips.

• Liker 1
Lenke til kommentar

183 og ca 65 kilo her. Tipper da at både US medium og US medium custom fit (Som vistnok er litt mer slim-fit, og utrolig nok billigere), vil passe greit her.

Edit: 10% ekstra avslag med koden: BZR29375

Søsteren min tok med 3 PRL skjorter hjem fra USA til meg for en stund siden, og etter min mening var US medium custom fit langt fra det jeg ser på som slim-fit. De passet ikke i det hele tatt, og jeg måtte gi de bort til faren min som er greit større enn meg på overkroppen.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at rådongeribukser farger av. Hvor mye de farger av er dog noe som varierer en del fra merke/modell til merke/modell.

Uansett er det jo en del av poenget med rådongeribukser - fargen skal forsvinne, men på en slik måte at den får en personlig vask som reflekterer deg og hvordan du bruker buksen. Har noen par dongeribukser, men mine har kun farget av, men ikke noe mer. Hvilket merke og modell er buksene dine?

Lenke til kommentar

183 og ca 65 kilo her. Tipper da at både US medium og US medium custom fit (Som vistnok er litt mer slim-fit, og utrolig nok billigere), vil passe greit her.

Edit: 10% ekstra avslag med koden: BZR29375

Søsteren min tok med 3 PRL skjorter hjem fra USA til meg for en stund siden, og etter min mening var US medium custom fit langt fra det jeg ser på som slim-fit. De passet ikke i det hele tatt, og jeg måtte gi de bort til faren min som er greit større enn meg på overkroppen.

Ja dette var jo betryggende. Vil det da si at selv om de selv sier den er "modern slim fit" på websidene, er de vanlige genserne enda mer slim?

Lenke til kommentar

Julepresangen fra søstern i år:

post-45729-0-17954500-1325073466_thumb.jpg

Ble bra overrasket da jeg pakket opp og så hva det var. Måtte le litt da hun fortalte at den ble mye dyrere enn forventet ettersom hun ble nødt til å betale mer frakt enn forventet, noe jeg var klar over. Når hun har sagt det kommer det selvfølgelig fra samboeren hennes: "Sånn går det når kvinnfolk skal handle på nett." :p

Uansett, trenger jo egentlig to til, men med prisen på esken, frakt og moms i bakhodet tror jeg nok jeg venter med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du kjøper jeans fra J&J ber du jo egentlig om det. Det tar lengre tid (og er derfor dyrere) å farge og behandle stoff skikkelig, slik at fargen sitter godt og ikke smitter av. Selvfølgelig vil jeans smitte farge, men det er jo grenser. Invester litt og kjøp nye, så får du et par med tykkere stoff også. Mener å huske at dongeristoffene J&J bruker i sine jeans er relativt tynne.

Lenke til kommentar

Når du kjøper jeans fra J&J ber du jo egentlig om det. Det tar lengre tid (og er derfor dyrere) å farge og behandle stoff skikkelig, slik at fargen sitter godt og ikke smitter av. Selvfølgelig vil jeans smitte farge, men det er jo grenser. Invester litt og kjøp nye, så får du et par med tykkere stoff også. Mener å huske at dongeristoffene J&J bruker i sine jeans er relativt tynne.

Ja akkurat de er sabla tynne, men jag fikk et par til jul som jeg skal bytte i byn i dag :) Har også 3000 å handle for, og et par plagg til fra julaften. Satser på å få med meg hjem et par skinnsko, to cardigans, en skjorte, en losjakke, en v-neck genser og en hvit v-neck t-skjorte :)

Og hvis jeg ikke skulle få råd til alt så får jeg ca 1500 om ikke så alt for lenge uansett :D Holder på å lage meg en ny garderobe, så basically har jeg bare tatt det jeg ikke hadde fra "must haves i en herregarderobe-tråden" på handle listen :p

Lenke til kommentar

De ekstra 1,5k får du nok bruk for, for bare et par brukbare skinnsko må du ut med minimum 1k for, helst 2k. I tillegg er du nødt til å kjøpe et par skotrær (ca. 300kr) og du bør også kjøpe Saphir Renovateur. Voks og krem vil du også fort finne ut at du trenger. Ikke forhast deg, sats heller på kvalitet. :) Hvor gammel er du? Har du sett det ut et par sko eller har en tanke om hva du skal kjøpe?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...