operg Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Kan man kjøpe Naked & Famous-jeans i butikk noe sted i Norge? Endret 23. desember 2011 av operg Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Noen som vet om Modern Tailor skriver ned verdien på pakkene? Lenke til kommentar
kynne Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 De gangene jeg har bestillt derfra har pakkene alltid blitt merket som "ikke tollpliktig" Lenke til kommentar
Essem Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Ser ut som Smaug, ja! Flere enn meg som gleder seg til neste desember allerede? Leste boken da jeg var liten gutt, så husker ikke så mye av den. Men som den Ringenes Herre-fanen jeg er så kommer jeg nok til å like den. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Er det forresten en Hobbiten-referanse du har som avatar, fkm? Ja, det er Smaug. Har lest boken sikkert 10 ganger. Gleder meg som en liten unge. 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Føler at det er latterlig dårlig gjort å slippe trailere så tidlig, leste vell boken for første gang når jeg gikk i 7. klassen og har blitt en god del gjensyn med boken siden den gang. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Æsj, tok med meg feil skjorte til mamma, jeg bor her i julen. Den er for lang på armene Noen som vet om det er stress å fikse, tenker ikke på i løpet av morgen, men en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul til alle her inne! Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Konfdressen jeg skulle bruke i dag sitter forferdelig dårlig Kanskje det er på tide å invistere i ny dress? Er det noen sammenhenger det ikke går med navy blå? God jul alle sammen Lenke til kommentar
wmb Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Eneste sammenheng det ikke går i er vel begravelse. Ellers er det meget anvendelig. Og det heter forresten "investere". Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Du vil heller ikke bli uglesett på i begravelse, om den er mørk nok. Jeg vil heller at alle gikk i navy eller mørk/koksgrå dress i min begravelse den sorte norske uniformen med pinstripes ... Lenke til kommentar
fkm Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Man skal vanke i ganske konservative kretser for at ikke navy og koksgrå skal være godkjent i en begravelse. I min familie ville nok noen av de eldre rynket litt på nesen hvis man ikke møtte opp i sort, men de fleste ville ikke tatt notis av om en dress var mørkeblå eller sort i det hele tatt, og min familie er til dels ganske konservativ. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Hva tror dere om å gå med hvit tuxedo på skolens juleball? Det skal visstnok være et ekstra flott ball dette året, med fler-retters middag og det hele. Har dog ikke lakksko. Eventuelt med eller uten svart vest? http://thegentlemanblog.files.wordpress.com/2010/11/indy1.jpg http://1.bp.blogspot.com/_HdvBSGGu4Gw/SQqF1lJGxaI/AAAAAAAAAPY/0FJKCdWpVhM/s400/gold1.jpg Er forresten vgs det er snakk om. Endret 25. desember 2011 av -sebastian- Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Før du blir skuffet etter å ha leid/kjøpt hvit smoking; ikke forvent at du kommer til å se ut som bond eller harrison ford gjør på de bildene der. Kan fort bli litt det her: Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Hehe, ser den. Har det liggende, så er ikke noe stress. Ville bare ha en input fra folket her. Man skal vel egentlig ikke bruke hvit smoking om det ikke er på sommeren eller man befinner seg i varme strøk. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det blir vel rimelig pretensiøst på et skoleball. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Kjøpte noen varer fra England som jeg betalte fraktkostnad på når jeg bestilte varen. Nå i ettertid får jeg regning to forskjellige regninger fra DHL, den ene på moms+toll=1000, men de ska i tillegg ha 500 kr i diverse gebyrer. Den andre regningen er moms+toll=200, men her skal de ha 450 kr i gebyrer. Det er jo nesten svindel! Kan jeg bruke forbrukerkjøpsloven og heller fortelle DHL at de må henvende seg til de jeg kjøpte varen av? Da jeg allerede har betalt fraktkostnader når jeg bestilte varen og derfor er selgeren ansvarlig for de kostnadene som ikke er blitt avtalt: LOV 2002-06-21 nr 34: Lov omforbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). § 10. Ansvar for kostnader Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side. Når tingen skal sendes til forbrukeren, kan det avtales at kostnader som følger av sendingen, skal betales av forbrukeren i tillegg til kjøpesummen. Siden det i begge tilfellene har blitt avtalt en gitt fraktkostnad mellom meg og selger går ikke DHL sine fraktkostnader inn i den avtalte kostnaden mellom selger og forbruker. Endret 25. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Norsk forbrukerkjøpslov vil i utgangspunktet ikke være gjeldene da du handler varer fra utlandet. Det du evt. kan gjøre er å sende inn en klage via Forbrukerrådets Europeiske klageordning, Forbruker Europa. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Men disse ekstra fraktkostnadene kommer jo fra DHL som tok over frakten av varen etter at varen kom til Norge. Ergo gjelder den norske forbrukerkjøpsloven? Vi snakker om kostnader jeg mener jeg ikke skal betale som har oppstått etter at varen landet på norsk jord. Endret 25. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Kjøpte noen varer fra England som jeg betalte fraktkostnad på når jeg bestilte varen. Nå i ettertid får jeg regning to forskjellige regninger fra DHL, den ene på moms+toll=1000, men de ska i tillegg ha 500 kr i diverse gebyrer. Den andre regningen er moms+toll=200, men her skal de ha 450 kr i gebyrer. Det er jo nesten svindel! Kan jeg bruke forbrukerkjøpsloven og heller fortelle DHL at de må henvende seg til de jeg kjøpte varen av? Da jeg allerede har betalt fraktkostnader når jeg bestilte varen og derfor er selgeren ansvarlig for de kostnadene som ikke er blitt avtalt: LOV 2002-06-21 nr 34: Lov omforbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). § 10. Ansvar for kostnader Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side. Når tingen skal sendes til forbrukeren, kan det avtales at kostnader som følger av sendingen, skal betales av forbrukeren i tillegg til kjøpesummen. Siden det i begge tilfellene har blitt avtalt en gitt fraktkostnad mellom meg og selger går ikke DHL sine fraktkostnader inn i den avtalte kostnaden mellom selger og forbruker. Er ikke du advokat 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå