Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skal vanke i ganske konservative kretser for at ikke navy og koksgrå skal være godkjent i en begravelse. I min familie ville nok noen av de eldre rynket litt på nesen hvis man ikke møtte opp i sort, men de fleste ville ikke tatt notis av om en dress var mørkeblå eller sort i det hele tatt, og min familie er til dels ganske konservativ.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om å gå med hvit tuxedo på skolens juleball? Det skal visstnok være et ekstra flott ball dette året, med fler-retters middag og det hele. Har dog ikke lakksko. Eventuelt med eller uten svart vest?

http://thegentlemanblog.files.wordpress.com/2010/11/indy1.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_HdvBSGGu4Gw/SQqF1lJGxaI/AAAAAAAAAPY/0FJKCdWpVhM/s400/gold1.jpg

Er forresten vgs det er snakk om.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Kjøpte noen varer fra England som jeg betalte fraktkostnad på når jeg bestilte varen. Nå i ettertid får jeg regning to forskjellige regninger fra DHL, den ene på moms+toll=1000, men de ska i tillegg ha 500 kr i diverse gebyrer. Den andre regningen er moms+toll=200, men her skal de ha 450 kr i gebyrer.

Det er jo nesten svindel!

Kan jeg bruke forbrukerkjøpsloven og heller fortelle DHL at de må henvende seg til de jeg kjøpte varen av? Da jeg allerede har betalt fraktkostnader når jeg bestilte varen og derfor er selgeren ansvarlig for de kostnadene som ikke er blitt avtalt:

LOV 2002-06-21 nr 34: Lov omforbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

§ 10. Ansvar for kostnader Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side.

Når tingen skal sendes til forbrukeren, kan det avtales at kostnader som følger av sendingen, skal betales av forbrukeren i tillegg til kjøpesummen.

Siden det i begge tilfellene har blitt avtalt en gitt fraktkostnad mellom meg og selger går ikke DHL sine fraktkostnader inn i den avtalte kostnaden mellom selger og forbruker.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Men disse ekstra fraktkostnadene kommer jo fra DHL som tok over frakten av varen etter at varen kom til Norge. Ergo gjelder den norske forbrukerkjøpsloven?

Vi snakker om kostnader jeg mener jeg ikke skal betale som har oppstått etter at varen landet på norsk jord.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Kjøpte noen varer fra England som jeg betalte fraktkostnad på når jeg bestilte varen. Nå i ettertid får jeg regning to forskjellige regninger fra DHL, den ene på moms+toll=1000, men de ska i tillegg ha 500 kr i diverse gebyrer. Den andre regningen er moms+toll=200, men her skal de ha 450 kr i gebyrer.

Det er jo nesten svindel!

Kan jeg bruke forbrukerkjøpsloven og heller fortelle DHL at de må henvende seg til de jeg kjøpte varen av? Da jeg allerede har betalt fraktkostnader når jeg bestilte varen og derfor er selgeren ansvarlig for de kostnadene som ikke er blitt avtalt:

LOV 2002-06-21 nr 34: Lov omforbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

§ 10. Ansvar for kostnader Selgeren bærer kostnadene med tingen til den er levert. Denne paragrafen gjelder ikke kostnader ved at leveringen blir forsinket som følge av forhold på forbrukerens side.

Når tingen skal sendes til forbrukeren, kan det avtales at kostnader som følger av sendingen, skal betales av forbrukeren i tillegg til kjøpesummen.

Siden det i begge tilfellene har blitt avtalt en gitt fraktkostnad mellom meg og selger går ikke DHL sine fraktkostnader inn i den avtalte kostnaden mellom selger og forbruker.

Er ikke du advokat :new_woot::whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...