Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://minmote.no/index.php/video/?id=46858&category=150

 

Hva er det de driver med i denne serien til VG "Dressed for success"? Glitrende vest? Bukseseler av skinn for å "sprite opp et antrekk"?

 

:!:

 

Jeg er ferdig med skolen for dette semesteret så nå så jeg like så godt gjennom ca alle episodene. Nå har jeg ikke særlig peiling på jentemote men synes en del av de episodene virker kurante.

 

Ellers så var episode 8 ganske kurant. Utenom det er det mye rart som blir sagt...

 

Men over til noe helt annet: Tror dere et grønt skjerf vil passe sammen med en navy losjakke?

 

For å presisere så er det den nyansen av grønn som er i midten helt nederst på linken jeg tenkte på. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om de passer sammen da jeg er ganske dårlig på matching. :hmm:

Lenke til kommentar

I tillegg til hjelp til matching av skjerf så synes jeg Herring Shoes sine belter ser bra ut. Jeg trenger virkelig et pent brunt belte og synes da Herring Westminster belt ser knallbra ut.

 

Hvilken av "dark leaf calf" og "chestnut calf"-fargene er i deres øyne mest anvendelig?

Nå er jeg mest glad i at belte og sko er av nogenlunde lik farge, så det kommer jo litt ann på hvilke type farger du har på skoene dine spør du meg..Når det gjelder skjerf til losjakken, så går de aller fleste farger ganske bra til navy. Selv hadde jeg kanskje valgt noe annet enn grønt, men det funker vel, så fremt du går for en litt mørk grønnfarge.

Endret av Hvorre™
Lenke til kommentar

I tillegg til hjelp til matching av skjerf så synes jeg Herring Shoes sine belter ser bra ut. Jeg trenger virkelig et pent brunt belte og synes da Herring Westminster belt ser knallbra ut.

 

Hvilken av "dark leaf calf" og "chestnut calf"-fargene er i deres øyne mest anvendelig?

Nå er jeg mest glad i at belte og sko er av nogenlunde lik farge, så det kommer jo litt ann på hvilke type farger du har på skoene dine spør du meg..Når det gjelder skjerf til losjakken, så går de aller fleste farger ganske bra til navy. Selv hadde jeg kanskje valgt noe annet enn grønt, men det funker vel.

 

Jeg har svart, brunt og grått skjerf fra før. Grønn er jo en ganske spesiell farge men jeg syntes fargen var så fin og dempet (i forhold til andre nyanser av grønn) at jeg ble interessert. :p

 

Hmm.. vel, jeg har Herring Hampstead i "chestnut...", tenker å anskaffe Loake Mitchum i semsket og har MoV-skoene Arlington. (har jo andre sko, men dette er de eneste brune som er ser OK ut)

Endret av Xtra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ellers så var episode 8 ganske kurant. Utenom det er det mye rart som blir sagt...

 

Enig. Har ikke sett jenteepisodene, men av episodene for gutter var det den som var minst latterlig. Kult at han Volt-ansatte svarte nei på alle de latterlige spørsmålene til hun retarden. NEI BITCH, DET ER IKKE KULT Å HA LUEN SÅNN SOM DAVID BECHAM HADDE DEN I 2003.

 

I tillegg til hjelp til matching av skjerf så synes jeg Herring Shoes sine belter ser bra ut. Jeg trenger virkelig et pent brunt belte og synes da Herring Westminster belt ser knallbra ut.

 

Hvilken av "dark leaf calf" og "chestnut calf"-fargene er i deres øyne mest anvendelig?

Nå er jeg mest glad i at belte og sko er av nogenlunde lik farge, så det kommer jo litt ann på hvilke type farger du har på skoene dine spør du meg..Når det gjelder skjerf til losjakken, så går de aller fleste farger ganske bra til navy. Selv hadde jeg kanskje valgt noe annet enn grønt, men det funker vel.

 

Jeg har svart, brunt og grått skjerf fra før. Grønn er jo en ganske spesiell farge men jeg syntes fargen var så fin og dempet (i forhold til andre nyanser av grønn) at jeg ble interessert. :p

 

Hmm.. vel, jeg har Herring Hampstead i "chestnut...", tenker å anskaffe Loake Mitchum i semsket og har MoV-skoene Arlington. (har jo andre sko, men dette er de eneste brune som er ser OK ut)

 

Jeg ville gått for et i dark leaf calf. Det ser ut som om det er en farge som vil passe greit til de fleste andre brunfarger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har svart, brunt og grått skjerf fra før. Grønn er jo en ganske spesiell farge men jeg syntes fargen var så fin og dempet (i forhold til andre nyanser av grønn) at jeg ble interessert. :p

 

Hmm.. vel, jeg har Herring Hampstead i "chestnut...", tenker å anskaffe Loake Mitchum i semsket og har MoV-skoene Arlington. (har jo andre sko, men dette er de eneste brune som er ser OK ut)

I forhold til Hampstead'ene vil det jo se best ut med chesnut, men Mitchum'ene er vel, så vidt jeg kan se fra mine egne føtter litt mørkere igjen, så der passe den andre fargen bedre.

Lenke til kommentar

^^^ Nesten alle farger går godt sammen med navy, så jeg ville ikke sett på det som noe problem. Egentlig ganske fint.

Grønn er jeg faktisk litt usikker på, jeg ville hvertfall ha kjøpt skjerf i veldig mange andre farger før jeg kjøpte et grønt et.

veldig uenig. Så lenge grønnfargen er mørk så synes jeg det er veldig fint. Her er bilde, bare for vise hvilke to farger jeg mener:

pPOLO2-11207441_standard_v360x480.jpg

 

edit: Jeg ser at RL drar opp armene på veldig mange av bildene deres. Jeg gjorde det et par ganger med en billig genser fra H&M, men da mistet den den totalt passformen rundt armene. Derfor har jeg ikke turt å gjøre det med noen av mine dyrere gensere fra f.eks. RL. Tar disse skade av det? Tar gensere laget av enkelte stoffer mer/mindre skade av det? Sikkert mange her som ikke liker oppdratte armer, men jeg liker å gjøre påkledningen min hakket mer casual til tider...

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Det ble innkjøp av det omtalte grønne skjerfet (100% ull) og et burgunder skjerf (faktisk det som ble vist frem på #8 av "Dressed for Success" som var i 100% kashmir.

 

Er det forresten noen av dere som bestilte skjerf fra Amana Woolen Mill og har fått de?

 

Og angående beltet tror jeg at jeg vil gå for det mørkeste av de to, altså "dark leaf calf" hvor innkjøpet sannsynligvis blir på nyåret.

 

Er det forøvrig noen som er i statene for tiden og som kan fungere som proxy? Vurderer innkjøp av en del OCBD skjorter fra PRL over nyåret og det er jo ca halv pris på skjorter på USA-delen av nettbutikken deres.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...