kynne Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan sydamer (f. eks Lillestrøm sysenter) gjøre ermelengden 1" (2,54cm) kortere og hvor mye ville det ha kostet? Det er søndag, så skulle gjerne ringt og spurt, men hvis noen har lagt opp ermelengden før, så si i fra! Koster vel rundt 2-400kr. Ikke en vanskelig jobb for en skredder. Pass på at de også flytter knappene på ermene oppover. Nederste knapp skal vel være rundt 3,5cm fra enden på ermet. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg har en jakke med fungerende knappehull jeg skulle ha lagt opp litt. Får ta å måle avstanden fra nederste knapp til ermet da, siden det blir både stygt og dyrt og flytte knapper da. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) Kan sydamer (f. eks Lillestrøm sysenter) gjøre ermelengden 1" (2,54cm) kortere og hvor mye ville det ha kostet? Det er søndag, så skulle gjerne ringt og spurt, men hvis noen har lagt opp ermelengden før, så si i fra! Koster vel rundt 2-400kr. Ikke en vanskelig jobb for en skredder. Pass på at de også flytter knappene på ermene oppover. Nederste knapp skal vel være rundt 3,5cm fra enden på ermet. Tenker på skjorter btw... Der gjør ikke ermene kortere når man legger opp ermene, man legger den opp øverst ved skulderen. Endret 18. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Er det svarte sko og slips som er norm på nyttårsaften? Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Rankiz: Jeg trodde det å legge opp ermer fra skulderen var en vanskeligere og dyrere prosess jeg, som ikke alle gjorde. Derfor kan det også være vanskelig å få lagt opp ermer på jakker med funtional cuffs i Norge. Mente jeg å ha hørt... Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Halvveis relatert til spørsmålet til Haawy: Svarte captoes, Herring Reading i brunt semsket eller full brogues i burgunder til mørkeblå dress på julaften? Har minst lyst til svarte, men føler det er mest passende. Lenke til kommentar
Brap Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kjøpte nettopp en hvit dobbelmansjett skjorte som de la opp ermene på gratis. Regner ikke med at det kan ha vært store operasjonen? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Halvveis relatert til spørsmålet til Haawy: Svarte captoes, Herring Reading i brunt semsket eller full brogues i burgunder til mørkeblå dress på julaften? Har minst lyst til svarte, men føler det er mest passende. Jeg personlig hadde tatt brougesene Lenke til kommentar
kynne Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Kan sydamer (f. eks Lillestrøm sysenter) gjøre ermelengden 1" (2,54cm) kortere og hvor mye ville det ha kostet? Det er søndag, så skulle gjerne ringt og spurt, men hvis noen har lagt opp ermelengden før, så si i fra! Koster vel rundt 2-400kr. Ikke en vanskelig jobb for en skredder. Pass på at de også flytter knappene på ermene oppover. Nederste knapp skal vel være rundt 3,5cm fra enden på ermet. Tenker på skjorter btw... Der gjør ikke ermene kortere når man legger opp ermene, man legger den opp øverst ved skulderen. Var ikke klar over at det var på skjorter du mente. Men tipper det koster omtrent det samme. De må ihvertfall sprette av mansletten, gjøre ermet kortere, og sy på mansjetten igjen. Er forresten ikke alle skreddere som legger opp ermene ved skulderen på jakker. Oslo skredderstue kan nok gjøre det. Mener at det var en jente her på forumet som gjorde det på sin bedale, og da kom det på 700kr tror jeg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 For jakker er det i hvert fall mest vanlig. Jeg regner egentlig med at det er det for skjorter og, selv om man slipper å styre med mansjetten, fordi du kan få problemer med rynking ettersom armen blir smalere nedover. Hvis man skal fjerne 2cm er det kanskje nok til at det blir problematisk. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) De som selger skjortene skal ha £8 for å legge opp skjortene så det er vel en mye bedre å la de gjøre det. Noen som vet om det er stor forskjell på hvor mye f. eks oxford og poplin stoff vil krympe? Endret 18. desember 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 For jakker er det i hvert fall mest vanlig. Litt uklart hva du mener, men mener du at det er mest vanlig å ta den opp fra skulderen? I så fall, nei det er det ikke. Det gjør man stort sett bare om man har fungerende knapper på jakken. Er det ikke fungerende knapper på jakken er det ingen grunn til å ta opp armene fra skulderen, så lenge det ikke er ekstrem forskjell i omkretsen fra topp til bunn. Noen som vet om det er stor forskjell på hvor mye f. eks oxford og poplin stoff vil krympe? Det er da forskjellig fra stoff til stoff. En skjorte i poplin kan krympe masse, mens en annen ikke trenger å krympe i det hele tatt. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Om noen er ute etter pene skjorter kan jeg anbefale Made with Hart. For de som bor i stavangerområdet har de en ny, fin og liten butikk midt i sentrum. Sjekk ut nettsiden her: http://www.mwhshirts.no/ Har to skjorter fra dem nå. Deilig slank passform med stilig krage og herlig stoff! Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 For jakker er det i hvert fall mest vanlig. Litt uklart hva du mener, men mener du at det er mest vanlig å ta den opp fra skulderen? I så fall, nei det er det ikke. Det gjør man stort sett bare om man har fungerende knapper på jakken. Er det ikke fungerende knapper på jakken er det ingen grunn til å ta opp armene fra skulderen, så lenge det ikke er ekstrem forskjell i omkretsen fra topp til bunn. Noen som vet om det er stor forskjell på hvor mye f. eks oxford og poplin stoff vil krympe? Det er da forskjellig fra stoff til stoff. En skjorte i poplin kan krympe masse, mens en annen ikke trenger å krympe i det hele tatt. Hadde fått det for meg at stofftyper som er vevd tettere og mer kompakt krymper mindre, det var derfor grunnen til at jeg trodde poplin ikke krympet så mye, uansett, tenkte jeg skulle prøve dette på en skjorte for å krympe kragen litt: Fill a sink with piping hot water and add a few drops of liquid detergent to the mix. Dip the collar of the shirt into the hot water mixture. At this point, you can drape the body of the shirt over the side of the sink to avoid letting the rest of the cloth come into contact with the hot water. Be sure that only the collar sits in the hot water. Allow the collar to soak for about ten minutes. Rinse the collar using a fresh batch of piping hot water. Place the shirt on a sturdy hanger. Use a blow dryer on the highest heat setting to dry the collar. Place the blow dryer very close to the fabric of the shirt collar. Make sure the collar is completely dry before you finish blow drying the fabric. Use an iron to flatten the collar and make the fabric consistent. Use a moderately hot setting for a just a few seconds on each area of the collar Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Litt uklart hva du mener, men mener du at det er mest vanlig å ta den opp fra skulderen? I så fall, nei det er det ikke. Det gjør man stort sett bare om man har fungerende knapper på jakken. Er det ikke fungerende knapper på jakken er det ingen grunn til å ta opp armene fra skulderen, så lenge det ikke er ekstrem forskjell i omkretsen fra topp til bunn. Svarte Dexter Morgan, var bare litt treg. Mente at det var nest vanlig nedenfra. Lenke til kommentar
Blax Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Ey, skal kjøpe meg et juleantrekk i morgen. Har bogstadveien til rådighet. Hva går jeg får? Blazer med skjorte? (kjedelig?) mørk bukse, dongeri/annet stoff? Skal brukes til fester og kompisjulebord i julen Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Hvis du ikke skal ha dress synes jeg hvertfall det bør være f. eks. marineblå blazer og grå ullbukser. 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Marineblå blazer, grå flannelbukser, hvit, lys blå eller lys rosa skjorte, et par mørk brune cap-toes (eller wingtips, som er mer anvendelige, dog mer casual) og en PS med friske farger er mitt tips. Ganske basic, men da har man ihvertfall et utgangspunkt å bygge videre på. Jeg er fristet til å foreslå en sløyfe, men ettersom det har blitt en forferdelig irriterende trend med falske sløyfer som ikke passer inn i antrekket til brukeren er jeg litt skeptisk. Om du så skulle velge å likevel gå for sløyfe må du for guds skyld kjøpe en self-tie. Edit: Fikk en hyggelig pakke i dag: Ser ut til at det blir filmkveld i kveld, om ikke før Edit: Var visst mer: Elegant! Endret 19. desember 2011 av lokeland 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvordan er utvalget av dresser på dressmann? Skal ha dress til omlag 4000, og de her i bygda skal fort ha 6000 kroner. Det blir litt voldsomt, mener jeg. Og noen som har noen butikker å anbefale i hønefoss når jeg skal kjøpe dress? (Kan jo reise dit, om jeg ikke finner noe på flå/ her jeg bor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå