Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Til den prisen tror jeg at det er best å gå til en typisk kjøpesenterurmaker/gullsmed, og kjøpe en eller annen random klokke der.

 

 

 

Forresten, noen som vet om noen fine mønstre på sølvtøy?

 

Anitra og Dalesølv er klassikere, Lilje er elegant, Sonja er kjedelig.

Fars siden av familien bruker Odel og Jubileum (på dåpsskjeer). Fant ikke mønsteret mammas familie bruker.

Du finner en fin oversikt over de forskjellige her.

 

Jeg har sett på alle sånne oversikter. Egentlig har jeg mest lyst til å kjøpe noe fra England f.eks., men det kommer jo til å bli kjøpt over en del år (kommer vel til å ende opp med en sekssifret kostnad :/), så det greieste er å finne noe som kan skaffes i Norge.

 

Mormor har Dobbel Rokkoko, Gourmet og Rose, mamma og pappa har Opphøyet Rose og Rose og bestefar tror jeg har Måne eller Jubileum, så vi har ikke lyst på noen av de, siden vi kommer til å arve et par av de settene etter hvert uansett.

 

Edit: Jeg har en dåpsskje i Rose, men det driter jeg i. Det er en skje liksom...

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rådhus med vifte er fint.

Hvis dere går for det samme går det jo an å inngravere det inn ved en senere anledning hvis det er ønskelig.

 

Ja, vi tenkte at vi heller gjør det senere i så fall. Hadde vi f.eks. gått for Rose passer det fint med inngravering, men på Rådhus Med Vifte passer det jo ikke i det hele tatt imo.

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg her inne som prøver å unngå logoflashing på klær? Velger bevisst merker som ikke viser noen form for logo, så lenge jeg VET at det er god kvalitet. Har ikke noe imot at andre bruker Ralph Lauren/LV/Gucci etc, men personlig synes jeg det er bedre å unngå.

 

Kom til å tenke på dette etter å ha handlet i Brüssel her om dagen hvor jeg fant et par kule skjorter og gensere, men droppet å kjøpe enkelte pga logo på brystet.

Lenke til kommentar

Hvis logoen er liten og diskre ser jeg ingen grunn til å avstå fra å kjøpe et plagg hvis du liker det. Men hvis logoen er stor å glorete finner jeg det fullt forståelig.

 

Ja, helt enig. Det er ikke slik at jeg ikke har merkelogo på klærne mine, men på de litt kostbare klærne ønsker jeg å unngå det. Tipper det har noe med å unngå båsen man ofte setter folk i pga merket.

Lenke til kommentar

Så lenge logoen ikke er forstyrrende og ødelegger for plaggets estetikk har jeg ingen problemer med det.

 

Hvis noen lavpanna munnpustere skulle legge merke til logoen og dermed tro at de har gjort en viktig innsikt om meg og min person, så kan de sitte der og ralle i sitt eget kranievakuum for alt jeg bryr meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

lyle%20and%20scott%20vintage2.jpg

Grensen på liten nok og diskré og flashy og ødeleggende er ofte ganske delikat, men som med det meste jeg har sett fra Lyle & Scott blir det fort ødeleggende og irriterende uansett.

Lenke til kommentar

Enig med at Lyle & Scott liker å flashe logoen sin. Synes jeg ser den i størrelsen over det som er diskré og akseptabelt på alt mulig. Tøysko, bagger, capser, osv. til og med accessories.

 

 

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt sløyfe til tux som knytes selv? Kunne også trengt et hvitt tørkle. Cummerbund/magebelte er vel uaktuelt da jeg er ung. Helst fra norsk nettbutikk, må ha det om 1 uke. Noen som vet? :)

Lenke til kommentar

I verstefall, så har de det i basisfarger på Dressmann.. Koster ingenting, og du får med lommetørkle i samme stoff.

Lurer på om jeg faktisk så et glimt av en slik sløyfe på H&M igår også..

Vet ikke hvor du holder til, men jeg har sett tux-skjorter og tilbehør på Hans H ihvertfall.. verdt å sjekke ut. Litt gambling å bestille fra nettbutikk i juletider mtp at du har en uke på deg og helg mellom der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...