Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nye pensko, ett nytt belte, ett nytt slips og en ny finskjorte i morgen. Forslag til hvilke farger? Dressen er forøverig svart. :)

 

Til sort dress er eneste alternativ sorte sko og sort belte. jeg ville også valgt hvit skjorte til sort dress i 99 av 100 tilfeller.

 

Edit: Til sort dress ville jeg holdt slipset relativt sobert. Ensfarget sort, sort med hvite prikker, ensfarget grått eller noe lignende er stort sett det eneste som imo passer godt til sort dress. Når det kommer til slips ville jeg kanskje prøvd å finne et i ull, for å få litt varierte teksturer i antrekket. Vil også anbefale deg et hvitt lommetørkle.

 

 

Neste gang du skal ha dress, ikke kjøp sort.

Takk for svar!

 

Hvilke butikker er best å finne slikt i? Tenkte å prøve Volt, men har du flere alternativer? Bor forøverig i Trondheim, men det er bare å slenge ut navn, så kan jeg sjekke selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg nye pensko, ett nytt belte, ett nytt slips og en ny finskjorte i morgen. Forslag til hvilke farger? Dressen er forøverig svart. :)

 

Til sort dress er eneste alternativ sorte sko og sort belte. jeg ville også valgt hvit skjorte til sort dress i 99 av 100 tilfeller.

 

Edit: Til sort dress ville jeg holdt slipset relativt sobert. Ensfarget sort, sort med hvite prikker, ensfarget grått eller noe lignende er stort sett det eneste som imo passer godt til sort dress. Når det kommer til slips ville jeg kanskje prøvd å finne et i ull, for å få litt varierte teksturer i antrekket. Vil også anbefale deg et hvitt lommetørkle.

 

 

Neste gang du skal ha dress, ikke kjøp sort.

Takk for svar!

 

Hvilke butikker er best å finne slikt i? Tenkte å prøve Volt, men har du flere alternativer? Bor forøverig i Trondheim, men det er bare å slenge ut navn, så kan jeg sjekke selv.

 

Jeg vet ingenting om butikker i Trondheim, desverre.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg var i Trondheim, men du finner sikkert noen fine slips og sko på Bogart også. Det er vel omtrent det ekvivalente til Follestad et al?

 

 

Forresten, skal ha et par innenlandsreiser i januar/februar, og tar gjerne imot pakketips. Hvordan får dere pakket smått nok uten å krølle klærne altfor mye?

Det blir vel for det meste turer på 2-3 dager, men til ihvertfall to av reisene trenger jeg å ha med dress. Planlegger egentlig å reise bare med carry-on, så slipper jeg innsjekk av bagasje og alt det styret, men hvordan klarer man å pakke en dress ned i en liten carry-on-bag uten å lage krøller av en annen dimensjon?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Forresten, skal ha et par innenlandsreiser i januar/februar, og tar gjerne imot pakketips. Hvordan får dere pakket smått nok uten å krølle klærne altfor mye?

Det blir vel for det meste turer på 2-3 dager, men til ihvertfall to av reisene trenger jeg å ha med dress. Planlegger egentlig å reise bare med carry-on, så slipper jeg innsjekk av bagasje og alt det styret, men hvordan klarer man å pakke en dress ned i en liten carry-on-bag uten å lage krøller av en annen dimensjon?

 

Lenke til kommentar

Hvit skjorte og ett sort belte finner du nok hos Volt.

Sko tror jeg det er verre med, men mulig de har noe, men det holder nok ikke veldig høy kvalitet. Syns heller ikke de er så pene de jeg har sett der.

 

Det som er greien med Volt, er at forskjellige Volt-butikker har forskjellig klær.. Basisklærne er der, mens resten er mer spesialisert..

De dresskoene jeg har sett på Volt har vært helt ok, men ingen av dem falt noe særlig i smak.. Ihvertfall ikke mtp pris.

Lenke til kommentar

Forresten, skal ha et par innenlandsreiser i januar/februar, og tar gjerne imot pakketips. Hvordan får dere pakket smått nok uten å krølle klærne altfor mye?

Det blir vel for det meste turer på 2-3 dager, men til ihvertfall to av reisene trenger jeg å ha med dress. Planlegger egentlig å reise bare med carry-on, så slipper jeg innsjekk av bagasje og alt det styret, men hvordan klarer man å pakke en dress ned i en liten carry-on-bag uten å lage krøller av en annen dimensjon?

 

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg var i Trondheim, men du finner sikkert noen fine slips og sko på Bogart også. Det er vel omtrent det ekvivalente til Follestad et al?

 

 

Forresten, skal ha et par innenlandsreiser i januar/februar, og tar gjerne imot pakketips. Hvordan får dere pakket smått nok uten å krølle klærne altfor mye?

Det blir vel for det meste turer på 2-3 dager, men til ihvertfall to av reisene trenger jeg å ha med dress. Planlegger egentlig å reise bare med carry-on, så slipper jeg innsjekk av bagasje og alt det styret, men hvordan klarer man å pakke en dress ned i en liten carry-on-bag uten å lage krøller av en annen dimensjon?

 

Jeg gjør det samme hver eneste gang: pakker som om jeg skulle vært borte i to uker! Funker fjell

Lenke til kommentar

Takk for gode tips, ser ut til å være omtrent samme teknikk på begge to. Satser på at det går greit!

 

Jeg gjør det samme hver eneste gang: pakker som om jeg skulle vært borte i to uker! Funker fjell

Kjedelig å drasse rundt på en latterlig svær bag hele tiden da, spesielt når du må sjekke den inn. Pakker heller lett og tar et senere fly hvis jeg har muligheten!

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg ny koksgrå dress med noe meget diskré blått rutemønster, uten at jeg tror det har noe å si, men lurer på om det går an å bruke brune/mørkebrune sko til eller om jeg bør kjøpe svarte? Noen som i tillegg har forslag til noen kule skjorter som funker med slips?

 

Er 17 år BTW så bruker ikke dressen så ofte, men tenkte det kunne vært kult med noe annet enn det standard hvite/lyseblå..

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele noe som jeg synes er litt hm ja.. interessant kanskje, med tanke på den etablerte standaren på MoV.

 

Når jeg har skjorta nedi buksa uten å bruke genser, jakke osv får jeg alltid beskjed om å ta den ut fordi det ser nerd ut. Det kommer fra både gutter og jenter fra flere ulike sosiale sirkler. Noen andre som opplever det samme?

 

Det er kanskje verdt å nevne at jeg er 23.

Endret av thrice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...