Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Nei, det er bare du som har peiling på klær her på forumet :)

 

Har jeg sagt det?

 

 

Jeg eier ikke dresser fra RV, men de få jeg har prøvd har vært av god nok kvalitet til at jeg ikke ville frarådet folk til å kjøpe dem. Og heller ikke kalt det for "dårlig kvalitet"

De var fine å se på hadde ullbelegg, silke på innsiden og det var ikke et eneste tegn på labber konstruksjon på dem.

 

Wow. Du må lære deg å lese ordentlig. Har jeg sagt at jeg fraråder folk fra å kjøpe RV? Nei. Jeg sa at jeg anbefalte å heller kjøpe BB/Lindeberg. Det betyr ikke at jeg fraråder noen fra å kjøpe RV.

 

Videre viser du jo igjen at du ikke har særlig peiling på klær. 1: Det er ikke et "ullbelegg", det er ett ullstoff (hva tror du de har gjort? limt på noe ullrester?), og at det er ull er aldeles ikke synonymt med at det er god kvalitet på det. 2: Det er ikke silke på innsiden av en RV-dress :!: Til og med skreddersydde dresser fra de beste skredderne i verden lager jakker foret med kunststoff, med mindre man spesifikt ber om noe annet.

 

 

Jeg sier ikke at det er bedre kvalitet enn noe annet, men det er absolutt ingen grunnlag for å si at det er dårlig kvalitet på dressene dies.

 

Jo, det er akkurat det det er. Når de aller fleste dressmerker er bedre enn RV er de dårlige. Hvordan skulle man ellers vurdert hva som er bra og dårlig?

 

Bare for å ha sagt det ville jeg også kalt BB og Lindebergs dresser dårlige...

 

 

Jeg bare sier, fra tidligere observasjoner i dette forumet, at du har en tendens til å slenge dritt om klær som andre liker, men som ikke du liker. Istedenfor å opptre som et menneske og akseptere, at på et moteforum, så vil folk ha sine preferanser. Og det skal du som bruker av forumet akseptere uten å slenge dritt.

 

Nå får du for f... gi deg altså. Det har ingenting med liker og ikke liker ffs. Det er en rekke helt klare, objektive parametere man kan vurdere en dress etter, og det har ingenting med preferanser å gjøre. Det at du ikke skjønner det sier en del om dine kleskunnskaper, og det gjør også diskusjoner med deg ganske håpløst. Igjen, les deg litt opp på temaet, så kan du kanskje komme med noe brukbart...

 

Uansett er det bedre med en dress som sitter som den skal, enn en av evt. litt bedre kvalitet som sitter dårligere.

 

Det er jeg enig i. Forskjellen på det man får på Volt og Ricco Vero er ikke akkurat stor. Jeg uttalte meg på et helt generelt grunnlag, uten å vite noe som helst om butikkene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videre viser du jo igjen at du ikke har særlig peiling på klær. 1: Det er ikke et "ullbelegg", det er ett ullstoff

 

Please..

 

 

 

Wow. Du må lære deg å lese ordentlig. Har jeg sagt at jeg fraråder folk fra å kjøpe RV? Nei. Jeg sa at jeg anbefalte å heller kjøpe BB/Lindeberg. Det betyr ikke at jeg fraråder noen fra å kjøpe RV.

 

 

Les gjennom dette og vurder selv hvorfor folk blir forbanna:

 

Smak og behag, tydeligvis.

 

Jada, hvis man liker dresser i dårlig kvalitet kan du vel kalle det smak og behag

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ricco Vero lager dårlige dresser. Så enkelt er det. Man kan få en dress fra Boglioli for samme prisen ffs. Hvis du blir forbannet over at jeg sier det som det er er det ikke jeg som har et problem.

 

Videre viser du jo igjen at du ikke har særlig peiling på klær. 1: Det er ikke et "ullbelegg", det er ett ullstoff

 

Please..

 

 

Please? Vet du ikke at det er forskjell på et belegg og et stoff?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir sure, fordi han sier at man får mer for pengene ved å kjøpe en dress fra Bruuns Bazaar enn å kjøpe en dress fra Ricco Vero.

 

1. De har allerede kjøpt Ricco Vero og liker ikke tanken på at de kanskje ikke gjorde det beste kjøpet de kunne gjort.

2. De har hørt / de mener at Ricco Vero er et fett/kult/hipt merke og liker ikke at noen disser det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De er egentlig den eneste butikken i Tromsø som har sånn noenlunde peiling på dress, så du vil nok få mye bedre hjelp enn på Volt, i tillegg til at de justerer dressen for deg. Uansett er det bedre med en dress som sitter som den skal, enn en av evt. litt bedre kvalitet som sitter dårligere.

 

Ja, tenkte jeg også.

 

De har strålende service på Volt også, men hater prøverommene deres, og generelt den trange plassen der inne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes mange objektive kriterier utover utseendet å vurdere en dress etter. Når det gjelder utseendet, så kan man jo få en dress som sitter bra og ser bra ut veldig billig (det er bare å påspandere den litt skredderarbeid). Kjøper man på nettet kan man få veldig mye bedre dresser for samme pris som en RV dress—men så lenge du er fornøyd selv, så er vel det det viktigste?

 

En av mine dresser, som jeg kjøpte på impuls egentlig, er fra ToS. Tror jeg betalte i underkant av fem tusen, og vet nå at det er lite dress for pengene—men prøver ikke å overbevise alle andre om at det er en god dress for prisen. Det er en grei dress for en som meg som bruker dress et par-tre ganger i måneden. Men for fem tusen får man en mye bedre dress …

 

e: Alle butikker som selger dresser tilbyr vel skredderarbeid i prisen stort sett? I hvert fall småting som å legge opp ermer og bukser? Jeg har aldri opplevd noe annet.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Kan være enig i at det dukker opp en del ad hominem her. At folk tar seg nær av det er en annen sak.

 

Da jeg jobbet i butikk ble jeg selv klar over RV's kvalitet, langt fra bra og langt unna dresser fra Tiger i samme prisklasse. Skjortekvaliteten er bedre, men det hjelper ikke mye når så godt som samtlige av skjortene deres er mindre pene (doble, triple knapper. Blomsterstolper og ellers mye humbug)

Lenke til kommentar

Hvorfor går folk helt i fyr og flamme hver gang fkm skriver noe?

Joda, han formulerer seg noe krasst, men ærlig talt: hva er best av at han sier "Ricco Vero er dårlige dreser, og du får ingenting for pengene, men du kan jo kjøpe RV hvis du liker det :) " eller at han sier "RV er søppel, du får ikke en dritt for pengene. Kjøp noe mye bedre til ~samme pris".

 

fkm har en rekke gode poenger, som folk tydeligvis ikke har lyst å se at han har. Ikke vet jeg hvorfor. Hvorfor har alle en negativ innstilling til hver eneste av hans innlegg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fkm har en rekke gode poenger, som folk tydeligvis ikke har lyst å se at han har. Ikke vet jeg hvorfor. Hvorfor har alle en negativ innstilling til hver eneste av hans innlegg?

 

Det er noen her inne som har en tendens til å lese det de forventer at jeg skal skrive, i stedet for det jeg faktisk skriver.

 

Skriver jeg "RV lager dårlige dresser, kjøp heller BB eller Lindeberg til omtrent samme pris. De er ikke superbra de heller, men de er ihvertfall bedre enn RV"

leser enkelte i stedet "FYY FAAAEN, RV SUGER ZZYKT AZZZ!!!11!en!!1! ALLE SOM KJØPER DET ER SYKT MONGO LIZZOM. DET ER BARE BRIONI OG KITON SOM ER BRA NOK, ALT ANNET SUGER OG ALLE SOM KJØPER NOE ANNET ER TAAAAPERE!!!!".

Endret av fkm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fuck, så mye whine det skulle være her. Kvalitet er ikke subjektivt, det er objektivt. Snitt på en jakke har noe å si, men som regel kan en jakke levert hos skredderen få en såpass bra passform uansett utganspunkt, så lenge den sitter i skuldrene er det ikke mye å si på det heller.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

O eller V genser med skjorte under?

Whatever makes you sleep at night.

 

Skal kjøpe meg nye pensko, ett nytt belte, ett nytt slips og en ny finskjorte i morgen. Forslag til hvilke farger? Dressen er forøverig svart. :)

Hvit eller lyseblå skjorte. Sorte eller brune sko. Belte i samme farge som skoene. Vanskelig å si farge på slips, fordi det kan være fine farger i forferdelige mønster.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg nye pensko, ett nytt belte, ett nytt slips og en ny finskjorte i morgen. Forslag til hvilke farger? Dressen er forøverig svart. :)

 

Til sort dress er eneste alternativ sorte sko og sort belte. jeg ville også valgt hvit skjorte til sort dress i 99 av 100 tilfeller.

 

Edit: Til sort dress ville jeg holdt slipset relativt sobert. Ensfarget sort, sort med hvite prikker, ensfarget grått eller noe lignende er stort sett det eneste som imo passer godt til sort dress. Når det kommer til slips ville jeg kanskje prøvd å finne et i ull, for å få litt varierte teksturer i antrekket. Vil også anbefale deg et hvitt lommetørkle.

 

 

Neste gang du skal ha dress, ikke kjøp sort.

Endret av fkm
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...