Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Noen som har litt peiling på hvor jeg kan gå for å finne en dress i Tromsø? Kan ikke si jeg har kjøpt dress på lenge, og det var uansett på hele Norges Dressmann.

 

Lurte på Brødrene Johannessen eller Volt?

 

Får jeg en -brukbar- dress for rundt 4000-5000 kr?

Noen kjappe tips til merke, og evt. hva jeg bør legge merke til?

Ser B. Johannessen fører bl.a. Tiger of Sweden som jeg leser mye godt om.

 

Er veldig blank på dette området!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale deg å gå på Brødrene Johannessen fremfor Volt. Har selv en dress fra Rico Vero jeg har kjøpt der som jeg er kjempefornøyd med. I tillegg er servicen super og de har egen skredder som tilpasser dressen for deg uten tillegg i prisen, noe Volt ikke gjør. :)

 

Jeg ville sagt det samme. Syns Rico Vero sine dresser ser mye, mye bedre ut enn Volt-sine..

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefale deg å gå på Brødrene Johannessen fremfor Volt. Har selv en dress fra Rico Vero jeg har kjøpt der som jeg er kjempefornøyd med. I tillegg er servicen super og de har egen skredder som tilpasser dressen for deg uten tillegg i prisen, noe Volt ikke gjør. :)

 

Kjempeflott!

 

Får ta en tur innom dem i løpet av uka:) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Smak og behag, tydeligvis.

 

Jada, hvis man liker dresser i dårlig kvalitet kan du vel kalle det smak og behag (ikke at det er særlig god kvalitet på BB og Lindeberg heller, men den er hvertfall bedre enn Ricco Vero).

 

Hva er det som får deg til å si at det er dårlig kvalitet på RV-sine dresser?

Med mindre du begrunner slike ting, så sysn jeg at du faktisk skal la være å skrive det i det heletatt og spre falsk informasjon bare fordi andre har annen smak enn deg.

Lenke til kommentar

Nå fører de langt flere merker enn Ricco Vero da. Og i forhold til kvalitet så varierer det vel like mye fra dress til dress som fra merke til merke. Har prøvd flere dresser fra både Lindeberg og BB, og ang sistnevnte ser jeg ikke noe grunnlag til å si at er av bedre kvalitet enn Ricco Vero. I tillegg opplever hvertfall jeg dressene fra BB som altfor slimme. Måtte opp på str 52 sist jeg prøvde en BB dress, bare for å få igjen jakken. Ellers bruker jeg alltid 48/50.

Lenke til kommentar

Fordi jeg har sett på dressene deres, og både stoffkvaliteten og kvaliteten på selve konstruksjonen virket dårligere enn det jeg har sett av BB og Lindeberg. For ikke å snakke om at det er et norsk billigmerke, og er det en ting norske billigmerker er kjent for er det dårlig kvalitet. Du kan tydeligvis ikke særlig mye om klær, så jeg foreslår at du kanskje leser deg opp litt før du beskylder andre for å spre "falsk informasjon", lol...

 

Hva i alle dager har forresten smak med saken å gjøre? Jeg har da ikke sagt et ord om hva jeg synes om utseendet på Ricco Vero-dressene? Så vidt jeg kan se på nettsiden deres har de da flere plagg som ser helt ok ut...

Lenke til kommentar

Nå fører de langt flere merker enn Ricco Vero da.

 

Nå har jeg jo ingen anelse om hvilke merker denne butikken fører, så for alt jeg vet kan den være super. Jeg snakket om Ricco Vero.

 

 

Og i forhold til kvalitet så varierer det vel like mye fra dress til dress som fra merke til merke.

 

Nei, det stemmer ikke.

 

 

 

 

 

 

Edit: Og hvilken passform man foretrekker er akkurat som utseende helt subjektivt, så å vurdere et merke ut i fra at du syns de har for smale klær blir litt dumt...

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er bare du som har peiling på klær her på forumet :)

Jeg eier ikke dresser fra RV, men de få jeg har prøvd har vært av god nok kvalitet til at jeg ikke ville frarådet folk til å kjøpe dem. Og heller ikke kalt det for "dårlig kvalitet"

De var fine å se på hadde ullbelegg, silke på innsiden og det var ikke et eneste tegn på labber konstruksjon på dem.

 

Jeg sier ikke at det er bedre kvalitet enn noe annet, men det er absolutt ingen grunnlag for å si at det er dårlig kvalitet på dressene dies.

 

Jeg bare sier, fra tidligere observasjoner i dette forumet, at du har en tendens til å slenge dritt om klær som andre liker, men som ikke du liker. Istedenfor å opptre som et menneske og akseptere, at på et moteforum, så vil folk ha sine preferanser. Og det skal du som bruker av forumet akseptere uten å slenge dritt.

Endret av baBuShKa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stikk innom Brødrene Johannessen, du. Jeg kjøpte også dress der fra Ricco Vero, og jeg er strålende fornøyd; 100 % ull og super passform. De er egentlig den eneste butikken i Tromsø som har sånn noenlunde peiling på dress, så du vil nok få mye bedre hjelp enn på Volt, i tillegg til at de justerer dressen for deg. Uansett er det bedre med en dress som sitter som den skal, enn en av evt. litt bedre kvalitet som sitter dårligere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Edit: Og hvilken passform man foretrekker er akkurat som utseende helt subjektivt, så å vurdere et merke ut i fra at du syns de har for smale klær blir litt dumt...

Ja, jeg sier heller aldri at passformen har noe med kvaliteten på dressen å gjøre. Men i forhold til BB kan jeg personlig rettferdiggjøre mitt kjøp av dressen fra RV blant annet pga snittet. At Lindeberg holder høyere kvalitet enn RV skal jeg ikke argumentere imot, men dressen i samme farge fra Lindeberg kostet 1500kr mer enn den fra RV så da ble valget enkelt for min del. Etter ett års (relativt) hyppig bruk er min erfaring med RV positiv. :)

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Nå hjelper jo faktisk fkm de aller fleste her på forumet til å få mest mulig for pengene. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir sure, fordi han sier at man får mer for pengene ved å kjøpe en dress fra Bruuns Bazaar enn å kjøpe en dress fra Ricco Vero. Jeg vet iallfall at jeg stort sett har et ønske om å få mest mulig for pengene mine, når jeg handler.

 

Når det er sagt, så er jeg enig i at dette kanskje er en av de delene på forumet der folk uttaler seg unødvendig krast, men slik har det nå blitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...