Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går kveld gikk jeg forbi Trompeten (den rett ved jernbanetorget). Ved en tilfeldighet kikket jeg inn og der sto fkm og gaulet I believe in a thing called love av The Darkness. Flink var han også :D

 

 

Takk. Annenhver lørdag møtes jeg og karaokeklubben til lørdagskaraoke. i believe in a thing called love og genie in a bottle er spesialitetene mine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lol

Lenke til kommentar

Fakk, guise… Jeg røyk på en smell her i sta. Var ute og vindusshoppa litt, og endte opp med å kjøpe ei bukse på Geddon som jeg syntes var kul og satt bra. Hugo Boss, 1600 kroner. o.O Det er ei litt "finere" bomullsbukse det er snakk om her, fullstendig uten logoflash.

 

Hvor screwed ble jeg egentlig? Jeg har hørt at Hugo Boss er overpriset, men vet ikke hvor mye. Jeg hoppa elegant over beltene i fake skinn til 1200 kroner da - såpass oversikt har jeg i det minste.

 

Nå er det jo ikke verre enn at jeg fikk meg ei bukse jeg likte, men greit å vite hvor mye ekstra jeg betalte for merket, liksom.

Lenke til kommentar

Fakk, guise… Jeg røyk på en smell her i sta. Var ute og vindusshoppa litt, og endte opp med å kjøpe ei bukse på Geddon som jeg syntes var kul og satt bra. Hugo Boss, 1600 kroner. o.O Det er ei litt "finere" bomullsbukse det er snakk om her, fullstendig uten logoflash.

 

Hvor screwed ble jeg egentlig? Jeg har hørt at Hugo Boss er overpriset, men vet ikke hvor mye. Jeg hoppa elegant over beltene i fake skinn til 1200 kroner da - såpass oversikt har jeg i det minste.

 

Nå er det jo ikke verre enn at jeg fikk meg ei bukse jeg likte, men greit å vite hvor mye ekstra jeg betalte for merket, liksom.

Så lenge du er fornøyd ble du ikke buttfucked. Det viktigste for meg når jeg kjøper klær er passform, har aldri egentlig opplevd dårlig kvalitet. Men du betaler vel litt ekstra for merket, men tror du at du kunne funnet noe som satt like bra til en rimeligere pris?

Lenke til kommentar

Fakk, guise… Jeg røyk på en smell her i sta. Var ute og vindusshoppa litt, og endte opp med å kjøpe ei bukse på Geddon som jeg syntes var kul og satt bra. Hugo Boss, 1600 kroner. o.O Det er ei litt "finere" bomullsbukse det er snakk om her, fullstendig uten logoflash.

 

Hvor screwed ble jeg egentlig? Jeg har hørt at Hugo Boss er overpriset, men vet ikke hvor mye. Jeg hoppa elegant over beltene i fake skinn til 1200 kroner da - såpass oversikt har jeg i det minste.

 

Nå er det jo ikke verre enn at jeg fikk meg ei bukse jeg likte, men greit å vite hvor mye ekstra jeg betalte for merket, liksom.

 

Så lenge du er fornøyd selv er jo det det viktigste. Når det er sagt kunne du fått ganske mye bedre for pengene, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Så lenge du er fornøyd ble du ikke buttfucked. Det viktigste for meg når jeg kjøper klær er passform, har aldri egentlig opplevd dårlig kvalitet. Men du betaler vel litt ekstra for merket, men tror du at du kunne funnet noe som satt like bra til en rimeligere pris?

 

Det hadde jeg helt sikkert, hvis jeg hadde gått rundt i sentrum i stedet for på kjøpesenteret og tatt meg god tid. Men nå var vi på kjøpesenteret, og det var i utgangspunktet ikke med det mål for øyet å handle bukse. Impulskjøp er jo selvsagt sjelden de aller beste, det vet jeg. Og 1600 kroner er jo heller ikke forferdelig mye penger i utgangspunktet, det var mer det at når jeg kom hjem og fikk satt meg ned her så slo det meg at "hmm, hvordan var det nå egentlig med kvalitet kontra pris på Hugo klær?" - derav spørsmålet her inne. :)

 

Så lenge du er fornøyd selv er jo det det viktigste. Når det er sagt kunne du fått ganske mye bedre for pengene, for å si det mildt.

 

Ja, det var det jeg tenkte. Nå gikk jeg over buksa og sjekket "det vanlige" - sømmonn, mønstermatching i sømmene, knapper og knapphull og alt det så greit ut etter mitt vett (merket er for øvrig "Hugo by Hugo Boss" hvis det er noe helt annet enn vanlig "Hugo Boss" eller "Hugo Boss Orange" - jeg aner virkelig ikke). Stoffsammensetningen er dog 95% bomull og 5% elastan da, noe som jeg ikke forventet. Jeg har prøvd å søke etter modellen på nettet, og alle steder den (eller det jeg tror er samme modellen) selges står det at det er ren ull - jeg har ikke fått fake i tillegg?

Lenke til kommentar

Nei, det ville overrasket meg om den faktisk var fake. Det var bare en tanke som slo meg her i forvirringen. Fant dog en (noe utdatert, men dog) tråd på SF som forklarte brandingstrategien til Hugo Boss og da gir brått både prisen og materialsammensetningen i buksa mening.

 

Så, jeg har både fått meg ei bukse og bedre oversikt over Hugo Boss sine brands. ;) Det er ikke verst.

 

Kvadrat du har vært på nå :tease: ? Er uansett ikke så veldig mye annet spennende der, og det er egentlig fint lite som gir noe nevneverdig mer for pengene der.

 

Ja, faktisk. :p Jeg tror jeg får holde meg til vindusshopping i sentrum, i hvert fall rett etter lønnsutbetaling med halv skatt. ;) Det er vel stort sett bare Cinnamon som er dyrere enn Geddon, er det ikke?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Når du "vindusshopper", så kjøper du egentlig ingenting.

 

Bøker om herremote. Jeg har sett det bli diskutert litt tidligere, men finner ikke innleggene igjen. Hva er det som er verdt å ta en titt på?

 

Kopierer et innlegg fra SF:

 

Books: Tutorials

 

Gentleman: A Timeless Guide to Fashion - Bernhard Roetzel

Dressing the Man - Alan Flusser

Eminently Suitable - Bruce Boyer

ABC of Men's Fashion - Hardy Amies

Well-Dressed Gentleman's Pocket Guide - Oscar Lenius

Handmade Shoes for Men - Laszlo Vass

 

Books: Essay/Academic

The Suit - Nicholas Antongiovanni

An Englishman's Suit - Hardy Amies

Men's Fashion Reader - McNeil and Karaminas

The Empire of Fashion - Dressing Modern Democracy - Gilles Lipovetsky

 

Books: Hagiography/Historical

 

History of Men's Fashion: What the Well-Dressed Man is Wearing - Nicholas Storey

Henry Poole: Founders of Savile Row - Stephen Howarth

Bespoke: Savile Row Ripped and Smoothed - Richard Anderson

Icon's of Men's Style - Josh Sims

Brioni: Fifty Years of Style - Cristina Giorgetti

Rubinacci and the Story of Neapolitan Tailoring - Nick Foulkes

 

Magazine

 

Men's EX - Japanese magazine

Leon - Japanese magazine

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...