Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ut og reise i 4 måneder til våren, og lurte på om noen har noen protips til hva man burde pakke? Jeg kommer nok til å oppleve stort sett varmt vær, og satser på å reise med kun håndbagasje. Derfor bruker jeg en 45l sekk, og får dermed med meg svært lite. Regner med å pakke 2 bukser, en skjorte og et par t-skjorter. Resten må jeg kjøpe billig og kaste på veien. Jeg skal til Sør-Afrika, Thailiand, Japan, Australia og USA.

 

Et annet problem er at jeg naturligvis må ha mobil, lommebok, pass og andre reisedokumenter lett tilgjengelig, så jeg tenkte at jeg cargobukse kunne vært greit med tanke på lommene. Spørsmålet er jo bare om de lommene er helt optimale når man står omringet av lommetyver på en togstasjon i Thailiand...

 

Fant noen fine her:

 

http://finealta.co.k...31&category=001

 

 

så... anyone?

Da jeg backpacket i sentralafrika for noen år siden, tok jeg med meg:

- 70 l sekk

- Et par skjorter

- Hodelykt (kjøpte det der nede, sykt praktisk)

- En god del hvite T-skjorter

- Cargobukser

- Linbukser

- Ullsoker (blir litt varmt, men de er mye bedre å gå i lenge …)

- Panama-støvler (gode å ha når man går å trør i gjørme og dritt, i tillegg til at man kan dytte buksen lett nedi slik at man ikke får masse maur og ting som biter og stikker på føttene). Utrolig gode sko å reise i.

- Undertøy osv.

 

Tok ikke med mobil, men hadde med en del dollar (vanskelig å ta ut USD en del steder i Afrika) i tillegg til pass på meg 24/7, så kjøpte en slik "lommebok" som man kan feste på innsiden av låret. Fant ut at passet var greit å ha på innsiden av skjorta, da jeg måtte vise det hele veien på kontroller, grenseoverganger osv.

 

Å ha ting i lommene på cargobukser er neppe lurt, da det er mange med lange fingre på busstop osv. De er ganske praktiske til å ha småting i da, som sigaratter; småpenger; lommekniv etc.

Lenke til kommentar

Skjorter er vel noe av det som "skal" være lyst hele året. Gå med rosa skjorte nå hvis du vil. Jeg tenker lite på hvilke farger man skal bruke hvilke sesonger - det jeg føler for å gå med forandrer seg automatisk i samsvar med klimaet (jeg er nok mer påvirket av reglene enn jeg liker å tro, dog ...).

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Jeg skal ut og reise i 4 måneder til våren, og lurte på om noen har noen protips til hva man burde pakke? Jeg kommer nok til å oppleve stort sett varmt vær, og satser på å reise med kun håndbagasje. Derfor bruker jeg en 45l sekk, og får dermed med meg svært lite. Regner med å pakke 2 bukser, en skjorte og et par t-skjorter. Resten må jeg kjøpe billig og kaste på veien. Jeg skal til Sør-Afrika, Thailiand, Japan, Australia og USA.

 

Et annet problem er at jeg naturligvis må ha mobil, lommebok, pass og andre reisedokumenter lett tilgjengelig, så jeg tenkte at jeg cargobukse kunne vært greit med tanke på lommene. Spørsmålet er jo bare om de lommene er helt optimale når man står omringet av lommetyver på en togstasjon i Thailiand...

 

Fant noen fine her:

 

http://finealta.co.kr/shop/goods/goods_view.php?&goodsno=31&category=001

 

 

så... anyone?

 

Ut i fra det jeg har hørt fra venner som har gjort det samme er det meget praktisk med en lett jakke med mange lommer (helst en del innerlommer). En eller annen slags safarijakke av tynn lin eller bomull f.eks. Da kan du ha det viktigste (pass og bankkort) på innerlommene, og resten i ytterlommene (kontanter, mobil, kamera).

Lenke til kommentar

- Panama-støvler (gode å ha når man går å trør i gjørme og dritt, i tillegg til at man kan dytte buksen lett nedi slik at man ikke får masse c.

 

Bilde? Fant noen kule på google. Skulle ønske jeg visste om det når jeg var ute å reiste selv.

 

 

Drugis:

Hvis det er regntid burde du ta med en regnjakke/jakt-poncho.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...