Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Selvsagt, det fikk jeg med meg, men det eneste jeg egentlig lurer på er om man kan vaske silkelommetørkler på noe vis? Må man til renseri?

 

forresten, er det noen store gutter her så selger de Woolrich(John Rich & Bros)-parkaer til 169 $ her.

På mine står det "Dry clean only."

 

Og angående jakkene:

"I only ship to the USA"

 

Når man bruker rådenim, burde man unngå å sitte i sofaer/stoler/andre ting med trekk, eller er det ikke særlig blødning?

Regner med det vil avhenge litt av hvor nye buksene er og spørs på fargen på det du sitter på? Liker forøvrig Christian Bs bilde "danse sittende i sofaen".

Lenke til kommentar

Silke må renses.

 

Absolutt ikke.

Jeg håndvasker ofte silke skjerf og PS. (vasker aldri dobbeltsidig silke).

 

1. Hell lunket vann oppi en rein vask eller balje.

2. Hell ca. 1,5 ts med parfymefri/veldig mild såpe eller shampoo.

3. Fordel såpen godt ut i vannet.

4. Senk det du skal vaske ned i vannet.

5. Vend det du skal vaske rundt i vannet. På alle mulige måter. Pass på at du ikke gnikker silke mot silke.

6. Hell ut såpevannet. Skyll det du skal vaske i en baljen med vann (uten såpe). Dette gjøres 2 ganger for å være sikker på at ikke det er noe mer såpe i det du skal vaske.

7. Legg det det du har vasket på et håndkle på gulvet. Prøv å få rettet ut f.eks PS så godt som mulig. La det renne av seg det meste av vannet.

8. Heng deretter opp f.eks PS på en tørkesnor.

 

Når det har tørket kan du stryke PS'en med et håndkle over vis det trengs.

 

Jeg har brukt denne metoden mange ganger med bra resultat. Enn skal uansett være litt forsiktig med f.eks farger som burgunder.

En annen ting som kan gå fint, er å vaske det i vaskemaskinen på 30 grader + skånsomt program.

 

PS. Dette gjøres på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Ok, la meg endre det litt. Silke bør renses. Selvfølgelig kan man håndvaske det om man er veldig opptatt av å spare noen kroner. Personlig har jeg opplevd kun en gang i livet at et lommetørkle blir skittent, så det er jo ikke en problemstilling som er så veldig aktuell uansett, med mindre man har for vane å søle ned brystet hver gang man spiser.

 

Å vaske silke i maskinen er jo et rimelig dårlig tips, ettersom det er umulig å følge med underveis. Jeg anbefaler deg forresten å prøve såpe beregnet på fint undertøy når du vasker silke.

Lenke til kommentar

Okei, skal gå til innkjøp av en dobbelspent dress. Den må være sort. Er i utgangspunktet ikke glad i pinstripe dresser, men det funker kanskje til en DB? Ønsker som alle andre mest mulig for minst mulig. Fit er alt for min del, og gjerne en som virker litt slim (går det?) Er rett under 180. Peaked lapels er jeg fan av på DB så det må nesten være det.

 

Dere vet kanskje ikke om en spesiell dress/merke, men kanskje dere har forslag til hvor jeg bør begynne å lete? Handler gjerne fra nettet.

 

Mvh Zegna

Lenke til kommentar

Okei, skal gå til innkjøp av en dobbelspent dress. Den må være sort. Er i utgangspunktet ikke glad i pinstripe dresser, men det funker kanskje til en DB? Ønsker som alle andre mest mulig for minst mulig. Fit er alt for min del, og gjerne en som virker litt slim (går det?) Er rett under 180. Peaked lapels er jeg fan av på DB så det må nesten være det.

 

Dere vet kanskje ikke om en spesiell dress/merke, men kanskje dere har forslag til hvor jeg bør begynne å lete? Handler gjerne fra nettet.

 

Mvh Zegna

 

Kan jeg spørre hvorfor den skal være sort?

Lenke til kommentar

Okei, skal gå til innkjøp av en dobbelspent dress. Den må være sort. Er i utgangspunktet ikke glad i pinstripe dresser, men det funker kanskje til en DB? Ønsker som alle andre mest mulig for minst mulig. Fit er alt for min del, og gjerne en som virker litt slim (går det?) Er rett under 180. Peaked lapels er jeg fan av på DB så det må nesten være det.

 

Dere vet kanskje ikke om en spesiell dress/merke, men kanskje dere har forslag til hvor jeg bør begynne å lete? Handler gjerne fra nettet.

 

Mvh Zegna

 

Kan jeg spørre hvorfor den skal være sort?

 

 

Fordi jeg er i en del "black suit/Tie" arrangementer, og smoking passer ikke bestandig. Skulle gjerne tatt en annen farge. Hva tenker du rundt pin stripes? Ser vel Mafia ut kanskje?

 

Finner knapt en eneste DB på de sidene du linket til lenger bak i tråden...

Endret av E.Zegna
Lenke til kommentar

Absolutt ikke pinstripes. Pinstripes er utelukkende et jobbmønster. En sort dress er en begravelsesdress/kveldsarrangementdress. At det i det hele tatt eksisterer sorte dresser med pinstripes er veldig merkelig. I tillegg skal man bruke ensfargede dresser på den typen arrangementer, så pinstripes er jo utelukket sånn sett også.

 

Edit: Tror du kommer til å slite litt med å finne en sort dobbeltspent dress, dessverre.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Bestilte et par skjorter fra TM Lewin nå nettopp, hvor lang leveringstid kan jeg forvente? :)

Jeg bor i England og det tok ei ukes tid før jeg fikk mine ting i posten. Om jeg ikke tar helt feil gjaldt det samme for Rankiz, som bor i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg skal ut og reise i 4 måneder til våren, og lurte på om noen har noen protips til hva man burde pakke? Jeg kommer nok til å oppleve stort sett varmt vær, og satser på å reise med kun håndbagasje. Derfor bruker jeg en 45l sekk, og får dermed med meg svært lite. Regner med å pakke 2 bukser, en skjorte og et par t-skjorter. Resten må jeg kjøpe billig og kaste på veien. Jeg skal til Sør-Afrika, Thailiand, Japan, Australia og USA.

 

Et annet problem er at jeg naturligvis må ha mobil, lommebok, pass og andre reisedokumenter lett tilgjengelig, så jeg tenkte at jeg cargobukse kunne vært greit med tanke på lommene. Spørsmålet er jo bare om de lommene er helt optimale når man står omringet av lommetyver på en togstasjon i Thailiand...

 

Fant noen fine her:

 

http://finealta.co.kr/shop/goods/goods_view.php?&goodsno=31&category=001

 

 

så... anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...