kynne Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Størrelsene vil alltid variere. 50 er nødvendigvis ikke 50 hvis du skjønner. Anbefaler å lese denne: http://www.askandyaboutclothes.com/Tutorials/AndrewHarrisEBayMeasurement.htm Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det finnes heldigvis mye info på nett om hvor de fleste merker ligger på størrelsesskalaen, så det skal være ganske greit å finne ut hva man bruker i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Strålende, takk alle tre! Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er jo bare å spørre her om du lurer på noe også. Lenke til kommentar
pex Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Noen som gidder å linke til den tråden med oversikt over en god del nettbutikker? Finner den ikke. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Noen som gidder å linke til den tråden med oversikt over en god del nettbutikker? Finner den ikke. Denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299449&st=0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er jo bare å spørre her om du lurer på noe også. Har alltid mye jeg søker svar på. F.eks - fikk nylig PSene jeg kjøpte fra TM Lewin. Burde disse vaskes/strykes før førstegangs bruk, og kan jeg bruke de til blazeren min som er noe tykk og brun? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er helt unødvendig å vaske lommetørklær, med mindre du har planer om å faktisk bruke det. Eller hvis det er skittent, selvfølgelig. Hvis det er silke burde du være meget forsiktig med å stryke det. Bommull/lin/ull kan strykes uten problemer. Personlig har jeg aldri strøket noen av mine, og kommer nok heller ikke til å gjøre det. Et lommetørkle skal imo ha et litt tilfeldig preg. Jeg kan muuuligens finne på å gjøre det med hvite lommetørklær jeg bruker med tv-fold hvis de blir alt for krøllete, men that's it. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg regner med det er uheldig å bruke lommetørkler av silke? Hvordan vaskes det/kan det vaskes? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Bruke som i tørke seg rundt munnen? Eller bruke som i ha i lomma? Hvis det førstnevnte, ja. Hvis det sistnevnte, lol. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Takk! Tror aldri jeg kommer til å bruke lommetørklene til noe annet enn å ha i lomma, med mindre det er helt, helt krise. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, det er greiest det Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg tenkte på å bruke det til noe annet enn pynt. La meg spørre på en annen måte som ikke høres så dum ut, da. Si at du får en flekk på tørklet, fordi du la det et sted hvor det var møkkete elns. Går det an å vaske det bort da, hvis tørklet er av silke? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg ville aldri brukt et lommetørkle til noe annet enn å ha i brystlommen med mindre det er SUPERKRISE. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Selvsagt, det fikk jeg med meg, men det eneste jeg egentlig lurer på er om man kan vaske silkelommetørkler på noe vis? Må man til renseri? forresten, er det noen store gutter her så selger de Woolrich(John Rich & Bros)-parkaer til 169 $ her. Shippet visst bare til USA Endret 10. desember 2011 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Eller fyll vasken med vann på en temperatur på litt under lunkent og ta en eller to erter med nylonvask i. Fukt det som må renses med nylonvaskvann, og gni med hendene eller en klut mot det skitne området. Silke kan strykes; still inn strykejernet på silke. Anbefaler dog å dampe det. En god løsning på ting som må dampes, som gjør at man slipper å levere inn kledet(det være seg ting av silke eller dresser som trenger en fix på pressen) er å fukte en klut eller håndkle (avhengig av det som skal dampes' størrelse) og sette strykejernet på det som skal dampes' styrke eller et hakk høyere. Legg så et fuktet håndkle eller klut over det som skal dampes, og press strykejernet ned mot kledet som skal dampes. Dette har jeg (og min far) gjort på dresser av både rent ull, ull & nylon og silkestoffer. Fungerer smertefritt. Legg merke til at det skal fuktes - ikke vætes. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Når man bruker rådenim, burde man unngå å sitte i sofaer/stoler/andre ting med trekk, eller er det ikke særlig blødning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå