Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, hvis du er villig til å ta sjansen på å ende opp med feil størrelse er det ca en billion ganger bedre å kjøpe på nett. De fleste er villige til å ta ekstra mål for deg om du sender en mail og spør, så er du nøye nok er ikke sjansen stor for å ende opp med noe du ikke får brukt. eHaberdasher, Malford, Suitsupply (teit navn, med de ble kåret til vinneren i en blindtest av dresser i NYT, så dressene er meget gode), Ebay, SF B&S, Yoox osvosvosv har alle meget gode dresser til gode priser. Trikset er selvfølgelig å vite hva som er bra og hva som bare er noe dritt...

 

 

Har titet litt på et Benjamin Satoriale til 495 USD fra eHarberdasher, (de er de eneste som finnes i min størrelse), er dette bra? Eller bare OK? Noen konkrete forslag?

Lenke til kommentar

fkm, du har åpenbart god peiling på dress. Kunne du tenke deg å lage en oversikt over de vanligste dressmerkene som folk spør om og som finnes på nettbutikkene som sirkuleres her på forumet? Alternativt, hvis du allerede har gjort det, linke det inn hit eller eventuelt legge i en egen tråd som vi kan be om sticky på?

 

Jeg for min del føler litt avmakt når jeg sitter og kikker på 3 forskjellige dressmerker jeg ikke aner noenting om og dermed ikke klarer å danne meg noe grunnlag for en eventuell kjøpsbeslutning. Dresser er såpass dyre at jeg for min del gjerne vil ha en formening om dressen jeg kikker på er et ok kjøp i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

 

Ja, hvis du er villig til å ta sjansen på å ende opp med feil størrelse er det ca en billion ganger bedre å kjøpe på nett. De fleste er villige til å ta ekstra mål for deg om du sender en mail og spør, så er du nøye nok er ikke sjansen stor for å ende opp med noe du ikke får brukt. eHaberdasher, Malford, Suitsupply (teit navn, med de ble kåret til vinneren i en blindtest av dresser i NYT, så dressene er meget gode), Ebay, SF B&S, Yoox osvosvosv har alle meget gode dresser til gode priser. Trikset er selvfølgelig å vite hva som er bra og hva som bare er noe dritt...

 

 

Har titet litt på et Benjamin Satoriale til 495 USD fra eHarberdasher, (de er de eneste som finnes i min størrelse), er dette bra? Eller bare OK? Noen konkrete forslag?

 

Det er etter det jeg har lest ekstremt gode dresser for prisen. Det er eHaberdashers eget merke, og de ligger visstnok rundt Corneliani i kvalitet.

 

 

 

 

fkm, du har åpenbart god peiling på dress. Kunne du tenke deg å lage en oversikt over de vanligste dressmerkene som folk spør om og som finnes på nettbutikkene som sirkuleres her på forumet? Alternativt, hvis du allerede har gjort det, linke det inn hit eller eventuelt legge i en egen tråd som vi kan be om sticky på?

 

Jeg for min del føler litt avmakt når jeg sitter og kikker på 3 forskjellige dressmerker jeg ikke aner noenting om og dermed ikke klarer å danne meg noe grunnlag for en eventuell kjøpsbeslutning. Dresser er såpass dyre at jeg for min del gjerne vil ha en formening om dressen jeg kikker på er et ok kjøp i forhold til prisen.

 

Hm.. Jeg skal se hva jeg får gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nice. Innlegget burde vært som sticky ett eller annet sted.

 

Tok en titt på Suitsupply. Ser ikke bort at jeg kjøper noen jakker eller dresser derfra, pluss at det er gratis shipping på kjøp over 200 dollar :new_woot:

 

Hvis du skal ha jakker ville jeg personlig brukt yoox i stedet, hvertfall hvis det skal være litt uformelle jakker. Her og her er linkene jeg la ut i stad, men med bare jakker. Sjekk spesielt ut Boglioli, Piombo og LBM 1911, som alle tre holder ganske høy kvalitet, lav pris (på yoox) og har mange modeller med de detaljene hvertfall jeg ønsker på mine jakker.

 

Når det kommer til dresser ville jeg personlig også gått for Suitsupply fremfor Yoox, pga. at det er omtrent umulig å vite hvilken størrelse buksene har på Yoox.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...