Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japp, oppgavebok og teoribok i matte, (én litt over, og én litt under 250 sider), oppgavebok og teoribok i fysikk, kjemibok og norskbok er vel en typisk dag. Selvfølgelig trenger jeg helt sikkert ikke alle bøkene hver gang, men det vet jeg jo aldri før jeg faktisk er i timene dit. Vel og merke at dette bare er én dag. Jeg pleier å ha med meg tre eller fire.

 

Nei, det er tull. Jeg må lære meg timeplan utenat. På torsdager har jeg fire forskjellige fag, og trenger fem forskjellige bøker. Den ene er latterlig liten (Kristendomsbok), mens norskboka er latterlig stor, ca 500 sider. Så, da sa jeg feil. Jeg trenger bare plass til fem! :

 

Rankiz: Ryggen skal nok alltids tåle det. Jeg går ikke med sekken under knærne som alle kulingene gjør, og ryggen min er vel forholdsvis vandt til belastningen av laptop +3

- 5 bøker. Jeg vet derimot at det kan bli verre hvis jeg putter hele vekten på den ene siden av skulderen. Så derfor lurer jeg på om jeg må drøye veske til universitetet.

Sekk? Jeg snakket om vesker ang vondt i ryggen. Derfor jeg må bytte til sekk.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg faktisk anbefale alle her å trene styrke regelmessig, både for å ikke få ryggproblemer på grunn av veskebæring og for å forbedre holdningen. Personlig har jeg ofte med meg 1 laptop, 1-2 pensumbøker, +++, og jeg bruker kun hankene til å bære, og jeg har ikke opplevd ryggproblemer i det hele tatt

Lenke til kommentar

Sekk? Jeg snakket om vesker ang vondt i ryggen. Derfor jeg må bytte til sekk.

Du sa jo bare at jeg måtte passe meg for å få vondt i ryggen, og jeg sa jo at jeg gikk med sekk, så da svarte jeg jo på det. Men jeg regnet egentlig med at du snakket om veske, derfor tok jeg det på slutten av innlegget mitt. Ser at det var litt uklart nå, men når man bruker veske legger man jo hele vekten på ene siden av skulderen, right? : p

Lenke til kommentar

På onsdager dette semesteret har jeg vært nødt til å ha med meg lovsamling (3500-ish sider, omtrent like tykk som 3-4 vanlige bøker), skattelovsamling (vet ikke hvor mange sider, men kanskje like tykk som 2 vanlige bøker), en bok på 700 sider i a4-format, to notatbøker, iPad, kalkulator og skrivesaker. Da har bagen sett mer ut som en ball enn en bag, men jeg har da fått plass til alt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå vil jeg faktisk anbefale alle her å trene styrke regelmessig, både for å ikke få ryggproblemer på grunn av veskebæring og for å forbedre holdningen

My thoughts exactly. Merket det litt i skuldra allerede etter å ha bært bagen bare et lite stykke, så ser fram til å kunne reise hjem om to uker og begynne å trene jevnlig igjen på nyåret.

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke hvorfor dere tar med to notatbøker, ihvertfall ikke hvis begge er med linjer eller ruter. Dersom det er en av hver forstår jeg det godt, men det er ikke noe poeng i å ha dobbelt opp.

 

Jeg tar ut alle sidene etter forelesningen, legger de i en ringperm i kronologisk rekkefølge, og så supplerer jeg med innleveringsoppgaver, løsningene mine derfra, løsningsforslag, eksamensoppgaver, løsningsforlag på eksamensoppgaver og mine løsninger etterhvert, alt delt fint inn med skilleark. Da får man skikkelig orden, og du får betydelig mindre å dra med deg fra dag til dag når du skal ha forelesning.

I eksamenstiden blir det gjerne litt mer å dra på når du skal ha med hele ringpermen, men da dropper jeg gjerne å ha med laptop, så slipper jeg den distraksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg må begynne å få litt orden jeg også.

Dette halvåret har jeg bare skrevet i en bok litt sånn her og der.

Menmen, har ikke hatt noe viktige notater egentlig annet enn mattegreier som jeg har i en rutebok. Resten er på pcen.

 

Jeg er heller ikke noe fan av ringblokk, de går alltid bare i oppløsning, så gikk over til bøker nå, men tror kanskje jeg skal prøve samme fremgangsmåte som Henrik C neste semester.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Får dårlig samvittighet når jeg leser hvor ordentlig folk gjør det her. Jeg har med de to ringblokkene som jeg nevnte, en med linjer og en med ruter, og skriver bare ned oppgaver og sånn. Også bruker jeg de aldri igjen. Ark flyter, og jeg har en liten(/stor) stabel med ark utlevert fra lærer som mest sannsynlig aldri blir sett på igjen og går i søpla til sommeren. Men det funker jo da, i hvert fall. Kanskje verre videre opp i systemet.

 

Fkm: Så vesken tåler det, altså? Hm, da hørtes det jo faktisk ikke så dumt ut å kjøpe en sånn. Mange takk for svar : )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Yoyo sægger med dressen!

Første jeg la merke til var fargen på skjorta og knappene. Vanskelig å se at han sagger når det er et slags hoppebilde(?).

 

e:

Er forøvrig ikke særlig organisert selv, selv om jeg prøver. Ender opp med at jeg tar et skippertak og sorterer alt av papirer i ulike ringpermer, men er sjelden jeg får bruk for notatene etterpå. Bruker også Google Docs til å ta notater i forelesning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...