Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Jepp, er enig i at de er litt fjellstøvelaktig, men har både noen chelseaboots, og noen finere høye sko med captoe og lisser, så da er disse greie å ha.

Jeg ble nesten litt usikker på om jeg skulle hatt noen andre sko med litt mer ordentlig gummi enn den "skomgummisålen", nettopp fordi jeg kanskje vil bruke de som litt fjellstøvel.

Det negative med det er at de da blir en god del tyngre, og ihvertfall får fjellstøvelutseende og følelse.

Jeg kunne fint gått med de når det er mye snø/veldig kaldt ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, er enig i at de er litt fjellstøvelaktig, men har både noen chelseaboots, og noen finere høye sko med captoe og lisser, så da er disse greie å ha.

Jeg ble nesten litt usikker på om jeg skulle hatt noen andre sko med litt mer ordentlig gummi enn den "skomgummisålen", nettopp fordi jeg kanskje vil bruke de som litt fjellstøvel.

Det negative med det er at de da blir en god del tyngre, og ihvertfall får fjellstøvelutseende og følelse.

Go for it. Jeg er dritfornøyd med mine. Bruker de hele tiden. Personlig liker jeg modellen bedre i semsket skinn, for da får den litt mindre fjellpreg, men du blir nok fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Etter år og dag med leting etter noen boots til vinteren (untatt Roccia Diemme Vet og Loake Litchfield), har jeg endt på å bestille meg Cheaney FS029. Disse selges ikke over disk e.l., men må bestilles direkte fra fabrikken. Prisen ligger på rundt 215 pund før moms og toll. Vurderer å vente med turen til London før jeg bestiller dem, virker ikke som om det kommer noe snø på en stund. :tease:

Ja, jeg vet hva dere tenker.

Endret av Christian B
  • Liker 1
Lenke til kommentar
his is "the" complete Style Forum authorized country boot

1. Wing tip for a more casual design

2. Heavily brogued and gimped

3. Dainite sole

4. Grained brown leather

Edit:

Ja, det er vel egentlig det jeg vurderer, totalt sett vil det bli billigere selv om jeg må betale engelsk moms. Har noen kjennskap til med å få sendt noe momsfritt fra engelske nettbutikker til et sted i England? Får prøve å godsnakke litt med kundeservicen.

Edit2:

Personlig liker jeg grainskinn på skotøy som skal brukes litt hardere enn vanlig, som f.eks. vinterboots og heavy brouges. Såklart kommer det helt ann på personlig preferanse, men disse har fått ganske gode tilbakemeldinger på SF, og jeg likte dem svært godt.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Det går nok ikke, men du kan antagelig få refundert momsen på flyplassen hvis de sender med et refusjonsskjema. Er ikke helt sikker på hvordan de greiene der fungerer, men det skal nok være mulig...

Edit: Må si meg enig med chrizzzzy her.. Grain er da helt på hjemmebane på brouge-boots.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det er jo et ganske vanskelig sprørsmål å svare på... Selv om jeg sier mellomtykke kan jo det bety noe helt annet for deg enn det betyr for meg. Hvorfor går du ikke bare i butikken og sjekker selv? Du må jo uansett gjøre det for å kjøpe et par...

Nå husker jeg hvorfor jeg hadde en formening om at flannelbukser generelt er tykke, så dette bilde for en stund siden, men glemte at jeg hadde sett det og husket ikke hvorfra jeg fikk idéen om at flannelbukser er tykke. :roll:

flanell1.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...