Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har skjønt er Parcel2Go/Parcelforce bare fraktmanagementselskaper, altså selskaper som ordner med alt papirarbeidet og organiseringen rundt pakkene. Selve frakten skjer via DHL, TNT, Royal Mail, Posten, UPS osv, alt avhengig av hva man betaler for.

Var ihvertfall det inntrykket jeg fikk da jeg sjekket opp i det, fordi Posten bestemte seg for å være kjipe og kalle pakken min en "bedriftspakke", selv om Parcelforce hadde merket den som "Home delivery EU".

Parcelforce er frakt- og kurerfirma eid av Royal Mail, tipper det omtrent er som Bring. Parcel2Go er nok et fraktmanagementselskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare informere om at de eneste skoene asbjørn Dagestad anbefaler om dagen, er fra Alfred Sargent.

Litt merkelig i så fall, med tanke på at han fører sko som holder høyere kvalitet...

Edit: Forøvrig har AFPOS meget gode priser på sko fra AS.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Ville ikke ha kjøpt slips fra Kina. Tror mange av dem selger polyester slips, men kaller det silke. Ville heller ha kjøpt vintage/secondhand. Da kan man få dyre slips til en billig penge.

Neida, men flere amerikanske/engelske selgere (sannsynligvis kinesere med en P.O-adresse hos et LTD, men det vet jo ikke Adresse-feltet på ebay) som selger de samme. Briter er også ganske gode (eller fæle, alt ettersom) til bde dropshipping og videresalg av kinaskjit fra lokale varehus.

Kunne vært kjekt med en liste over gode selgere og aktuelle merker, ja.

Lenke til kommentar

Yes, derfor jeg spurte, fordi jeg var usikker på tykkelsen generelt også på slike bukser. Men så lurte jeg egentlig på tykkelsen på en spesiell flannelbukse også da. Så hvis noen har den fra OJ som ble snakket om for noen sider i cafeén er det bare å svare. :)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Det er jo et ganske vanskelig sprørsmål å svare på... Selv om jeg sier mellomtykke kan jo det bety noe helt annet for deg enn det betyr for meg. Hvorfor går du ikke bare i butikken og sjekker selv? Du må jo uansett gjøre det for å kjøpe et par...

Lenke til kommentar

Fikk mine A.P.C. Petit Standard i 31 i dag. NYDELIGE bukser, men uheldigvis litt for store (de er forsåvidt trange, men de utvider seg vist relativt mye). Tror de ville passet bra for noen str. 50, mens jeg bruker 48 i f.eks. OJs flanellbukser. Dette var SÅKLART bare for å informere om størrelse. *host*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Lenge siden sist jeg var inne her. Har noen ting jeg lurer på som jeg håper dere vil hjelpe meg med:

1. Jeg trenger en ryggsekk til skolebruk. Det blir utrolig tungt for skuldrene når jeg har med meg mange bøker i skuldervesken. Den bør være noenlunde grei å se på, men samtidig må den være god å bære. Har ikke tenkt på noe maksimumspris, men helst ikke over 1000. Dersom dere har noen gode forslag som koster mer så er det bare å poste dem uansett.

2. Jeg trenger også et par gode vintersko. Jeg har sett litt på diverse fra Sorel, men også endel fra llbean. Det er altså sko av denne typen jeg er ute etter. Ikke foreslå pene sko med lærsåle. Jeg er ute etter noe som tåler snø, sørpe og dritt godt. Spørsmålet er egentlig om jeg burde gå for sko med foring eller ikke. De bør være varme nok til -20, men også behagelige å gå i når det er +5. Jeg bruker som regel ullsokker på denne tiden av året.

Edit: Et spørsmål til:

3. Noen som har stoff fra moderntailor som dere vil anbefale til dagligdagsbruk? Helst lyse blå/hvitfarger. Helst enfarget eller ruter.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Jepp, er enig i at de er litt fjellstøvelaktig, men har både noen chelseaboots, og noen finere høye sko med captoe og lisser, så da er disse greie å ha.

Jeg ble nesten litt usikker på om jeg skulle hatt noen andre sko med litt mer ordentlig gummi enn den "skomgummisålen", nettopp fordi jeg kanskje vil bruke de som litt fjellstøvel.

Det negative med det er at de da blir en god del tyngre, og ihvertfall får fjellstøvelutseende og følelse.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forslag til rådenim å få kjøpt i Oslo til en med store lår og legger? Er ikke feit, men de fleste smale modellene blir for trange i leggen.

Men du vil allikevel ha slimfit, eller kunne du gått for regular fit? Har selv kjøpt bukser noen ganger som i utgangspunktet har vært akkurat litt for små, men de går seg til og utvides litt etter bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...