fkm Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg måtte vise og forklare en ansatt forskjellen på vanlig cap toe og brogues. Hun var heller ikke helt sikker på hva chelsea boots var for noe. Et par sko kan da helt fint være cap toes og brouges samtidig. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Men jeg ville ikke ha rene cap toes. Jeg ville ha brogues. Endret 8. november 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Noen sjangs for at Herring leverer innen torsdag kveld om jeg legger inn en ordre der nå? Når jeg bestillte sko forrige gang fra Herring (når jeg var i Norge)- så bestillte jeg Mandag, de ble sendt ut på tirsdag og jeg fikk dem på Onsdag. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ved egen erfaring bruker de en ukes tid. Hadde vært fint om de hadde et over night delivery alternativ. Jeg vil ha (lignende) disse. Hvor i Oslo skal jeg lete? Har 2 dager på meg. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Agnar Hagen, Grændsens Skotøimagazin, Lacrosse. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kanskje Dagestad har noe også. Kikket ikke så nøye over da jeg var innom sist, men det er jo verdt ett forsøk. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..? Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær. Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe". Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var en runde rundt i klesbutikker for å høre om noen av dem hadde klesbørster. Samtlige så på meg som om jeg hadde kommet fra månen og de kom trekkende med disse klisterrullene i stedet. Når jeg så undestreket at det var klesbørste jeg var på jakt etter så bare ristet de fortvilet på hodet, som om jeg hadde spurt etter doble fustasjopphengsforkoblinger. Er virkelig nordmenn så håpløse at vi har ødelagt hele bekledningsmarkedet her i landet? Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..? Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær. Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe". Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var en runde rundt i klesbutikker for å høre om noen av dem hadde klesbørster. Samtlige så på meg som om jeg hadde kommet fra månen og de kom trekkende med disse klisterrullene i stedet. Når jeg så undestreket at det var klesbørste jeg var på jakt etter så bare ristet de fortvilet på hodet, som om jeg hadde spurt etter doble fustasjopphengsforkoblinger. Er virkelig nordmenn så håpløse at vi har ødelagt hele bekledningsmarkedet her i landet? Ja, faktisk! 3 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ved egen erfaring bruker de en ukes tid. Hadde vært fint om de hadde et over night delivery alternativ. *bilde* Jeg vil ha (lignende) disse. Hvor i Oslo skal jeg lete? Har 2 dager på meg. Støtter meg til drugIS. Jeg mener jeg har sett det i Grændsens skotøimagazin. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) De hadde noe lignende, men ekkel form. I tilegg kosta de 3200,-. Høl i huet. Vurderer å farge noen brune oxfords, haha. Endret 9. november 2011 av niko. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Forventet du faktisk å finne kvalitetssko til priser à la Herring i Norge? Det er høl i huet. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag! Har pleid å bruke slimfit RL skjorter, men det er blitt for trange så jeg prøvde custom fit i dag. Endelig passer de, så da kan jeg begynne å kjøpe RL skjorter fra USA, noe jeg ikke kunne tidligere pga mangelen på slim fit skjorter. EDIT: Er det noen som vet hvor mange inches RL custom fit i small er? Er det ikke 14.5"? Endret 9. november 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Inches hvor? Hvis du snakker om rundt halsen, skulle det stemme ganske greit. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Inches hvor? Hvis du snakker om rundt halsen, skulle det stemme ganske greit. Rundt halsen ja. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 De hadde noe lignende, men ekkel form. I tilegg kosta de 3200,-. Høl i huet. Vurderer å farge noen brune oxfords, haha. Du kan sjekke hos Lacrosse i Vika og hos Asbjørn Dagestad. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag! Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat. Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt. Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim? Endret 9. november 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag! Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat. Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt. Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim? Haha, kjipt. Ble irritert når jeg måtte betale 500kr i toll og moms, er jo nesten halvparten av det klokka koster... Ikke smart av Christoper Ward å legge med faktura når pakka blir stoppa i tollen, får jo faktura på epost uansett. Endret 9. november 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Rart de ikke har det klart, egentlig, hvis alligatpr-typen de har laget reimen av står på CITES-listen. Er jo ganske standard med CITES-sertifikater om man handler med produkter fra artene som står på den listen. Men trodde ikke aligatorene de hadde i USA stod på den. Krokodille derimot, kunne jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Tollen krevde det i hvert fall. Jeg må bare gjøre det jeg blir bedt om og skaffe det sertifkatet som de ønsket fra Christopher Ward. Jeg ble selv overrasket. Får håpe det sertifikatet jeg fikk tilsendt er ordentlig og derfor blir godkjent. Endret 9. november 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Gleder meg til å hente Christoper Ward C5 i dag! Heldiggris. Jeg har vært i kontakt med Posten Norge AS, tollvesenet, Christopher Ward (the main man) og hele pakka på grunn av at jeg bestilte alligator-reim. Det har vært et mas å få skaffet et såkalt CITES sertifikat. Nå fikk jeg kona til Christopher til å maile sertifikatet som jeg nå har videresendt til posten/tollen for å få reimen godkjent. Jeg håper dette blir godtatt. Hvorfor i svarte kunne jeg ikke bare bestilt en vanlig skinnreim? Rart. Jeg kjøpte en klokke med aligatorrem derfra til samboeren min, og den ble stoppet, men den gikk gjennom uten problemer (bortsett fra at det tok 2 uker ekstra av en eller annen grunn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå