fkm Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hvem her rocker barbourjakke (oilskin?), jeans(?), bag fra Filson og mørke semskede chelsea-boots på BI i dag? Overbevist om at det er en eller annen herfra jeg så.. Hvis han hadde Burberry-skjerf må det ha vært fkm. Edit: Bare for å komme med et innspill til diskusjonen kan jeg nevne at jeg vil tro at alle som er jevnlig innom SF vet om den mye omtalte vintagesiden. Endret 8. november 2011 av fkm Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Lette litt på SF, men synes alt der er så rotete, finner ingen ting Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Siden han nevner tweed tipper jeg det er Vintage Whistles. www.vintagewhistles.co.uk Endret 8. november 2011 av Haawy Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har vært inne på VW flere ganger, men har følelsen av at lukten på klærne samsvarer med alderen. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kanskje vaske dem en gang i blant duh Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Ville nok ikke vaske det i noe maskin, tviler egentlig på at det kommer til å lukte så ille av klærne. Hvert fall ikke noe lufting kan fikse. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kanskje vaske dem en gang i blant duh Jeg har egentlig skjult dine innlegg, men, dum som jeg var, valgte jeg vis uansett. Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kanskje vaske dem en gang i blant duh Jeg har egentlig skjult dine innlegg, men, dum som jeg var, valgte jeg vis uansett. Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. Det var forsåvidt ikke så mye pent på den siden da, så vi er jo egentlig enige da! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har vært inne på VW flere ganger, men har følelsen av at lukten på klærne samsvarer med alderen. Hvis du setter spørsmålstegn ved lukten av vintage, kan du vel bare innse at du aldri kommer til å handle vintage, og vintage whistles er vel derfor ikke din kopp med te. Flott er det for de som gjør det, it leaves more for the crowd to fight over. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Bangkok calling. Skal en helgetur til Bangkok den 26-27NOV. Skal bo like ved MBK, Siam Paragon og Central World, men det hadde vært knallis med tips fra noen andre. Før noen spør: Jeg reiser en helg fordi jeg reiser gratis og hotellet er også gratis :---D Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) I tilfelle noen glemmer å spørre: Jeg reiser gratis, og hotellet er også gratis Satt noen hjerter bak, for å avdramatisere litt. Kan i tilegg adde: Er det vanlig prosedyre at ansatte i butikker ikke har snøring på hva jeg mener når jeg spør etter Oxfords, cap toe, etc? Ble gående å surre rundt i tosiffra antall butikker hvor flesteparten av de ansatte henviste meg til sko jeg aldri håper ser dagslys. Endret 8. november 2011 av niko. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Ah Bangkok, lenge siden jeg har vært der nå. Bruker en kimono derfra om sommeren som morgenkåpe Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Bangkok calling. Skal en helgetur til Bangkok den 26-27NOV. Skal bo like ved MBK, Siam Paragon og Central World, men det hadde vært knallis med tips fra noen andre. Før noen spør: Jeg reiser en helg fordi jeg reiser gratis og hotellet er også gratis :---D Har du dårlig tid og vil innom butikker som holder høy kvalitet ville jeg hvertfall besøkt Central World først. Deretter MBK som har hundrevis av boder. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Er det vanlig prosedyre at ansatte i butikker ikke har snøring på hva jeg mener når jeg spør etter Oxfords, cap toe, etc? Ja. 1 Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg måtte vise og forklare en ansatt forskjellen på vanlig cap toe og brogues. Hun var heller ikke helt sikker på hva chelsea boots var for noe. Endret 8. november 2011 av SLIguy Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det er et catch22 - veldig få skobutikker tjener noe på å gi ansatte mer opplæring (eller ta inn bedre sko) fordi majoriteten av norske skokjøpere ikke bryr seg. Og siden ingen skoselgere kan noen ting, er det ingen som får noen særlig skokjøpere til å bry seg. Ingenting er forøvrig som å gå til en fagmann som brenner for faget sitt, da lærer man mye., (Noen ganger litt for mye, men han gav meg i hvert fall en gratis muntlig verdivurdering av smykkene jeg ville ha en gratis "bomkjøp eller ikke"-vurdering av, så da skal man vel ikke klage..) 1 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Minner meg om da jeg var innom Asker Sko. De hadde selvfølgelig ikke skoene jeg skulle prøve i min størrelse, men når jeg først var der tenkte jeg at jeg skulle spørre om de hadde skotrær. Dette visste ikke (den hyggelig, for å nevne det) damen hva var, men etter at jeg forklarte henne det nevnte hun at det var en annen som hadde vært innom med ønske om å kjøpe flere, noe hun sa var nærmest umulig å skaffe. Hva skjer med verden..? Synes det er merkelig at jeg skal føle meg så snål/sær når jeg ute etter skotrær. Edit: Tidligere var jeg for øvrig innom 12 skobutikker hvor ingen heller hadde hørt om skotrær. Tipper resultatet hadde vært like dårlig om jeg hadde brukt ord som "oxford", "brogue", "wingtip" eller "cap-toe". Endret 8. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg hadde egentlig allverdens tid til å traske rundt, men ga opp fordi jeg ble så flau av at de ansatte ikke skjønte noe. Har aldri (aldri) kjøpt sko i butikk i Norge før, så ante ikke at det stod så dårlig til. Noen sjangs for at Herring leverer innen torsdag kveld om jeg legger inn en ordre der nå? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Tvilsomt etter min erfaring, dessverre. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg ville ikke satset livet mitt på det, niko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå