Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En del fint i den nyeste lookbooken til Massimo Dutti. Noen som vet hvordan kvaliteten er? Det er en typisk butikk jeg bare går forbi uten å gidde å kikke innom, så jeg har liksom ikke helt oppfattet at de har en del fint før...

Den er helt ok i hvert fall. Har en v-hals, en blazer og en cord(!)buske derifra. Jeg har en tendens tilå lage hull i bukser fort, men den har jeg hatt snart et år. Sikkert brukt den minst en gang i uken, og jeg går som regel en 6-7km om dagen. Blazeren har jeg ikke så my forstand på å vurdere ang canvas, sying og slik. Litt mer løse trpder jeg mtt klippe av selv enn jeg liker, men ikke akkurat noen big deal.

 

Genseren derimot, ble veldig fort blass i fargen. Og kun på utsiden. Så enten har jeg vasket den feil mens innsiden mirakuløst nok har blitt skånet (pleier å vrenge før vask om jeg ikke glemmer det, selvfølgelig), eller så lurer jeg på om den har blitt bleket av sollys, Men det ser ikke sånn ut heller. Uansett litt skuffende. Prisen var jo omtren på H&M-nivå, så ikke noe voldsomt tap.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å få tak i en skreddersydd blazer i bergensområdet, og eventuelt hva noe sånt vil komme på? (ca)

 

Det er vel bare å finne seg en blazer som passer bra rundt skuldrene, for så å eventuelt sy den inn i livet, eller legge opp ermene. Det kan en hver skredder/sydame gjøre.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å få tak i en skreddersydd blazer i bergensområdet, og eventuelt hva noe sånt vil komme på? (ca)

 

Det er vel bare å finne seg en blazer som passer bra rundt skuldrene, for så å eventuelt sy den inn i livet, eller legge opp ermene. Det kan en hver skredder/sydame gjøre.

Og når ble det en skreddersydd blazer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å få tak i en skreddersydd blazer i bergensområdet, og eventuelt hva noe sånt vil komme på? (ca)

 

Det er vel bare å finne seg en blazer som passer bra rundt skuldrene, for så å eventuelt sy den inn i livet, eller legge opp ermene. Det kan en hver skredder/sydame gjøre.

Og når ble det en skreddersydd blazer?

Bare anbefalte han en metode som var billigere.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp til å velge:

https://www.cranes-country-store.com/store/product.php?productid=16286&cat=286&page=1

https://www.cranes-country-store.com/store/product.php?productid=16287

https://www.cranes-country-store.com/store/product.php?productid=20798&cat=286&page=2

 

Er ute etter en som kan brukes både som en weekend-bag og på skolen på de dagene jeg trenger å ha med meg litt mer..tanker, både størrelsemessig og på utseende?

Er det ikke en del på forumet som har disse Filson baggene nå? Kan jo prøve deg på noe annet, slik at disse baggene ikke blir neste Airlington.

Apropos.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å få tak i en skreddersydd blazer i bergensområdet, og eventuelt hva noe sånt vil komme på? (ca)

 

Det er vel bare å finne seg en blazer som passer bra rundt skuldrene, for så å eventuelt sy den inn i livet, eller legge opp ermene. Det kan en hver skredder/sydame gjøre.

Og når ble det en skreddersydd blazer?

Bare anbefalte han en metode som var billigere.

Tuller du eller? Det kan jo ikke sammenlignes engang...

Endret av Von-Matterhorn
Lenke til kommentar

Tuller du eller? Det kan jo ikke sammenlignes engang...

 

Huh? Ikke det at skreddersydde blazere i Norge er noe å hoppe i været av:

Er det noen som har kjøpt en MTM-blazer i Norge og vet sånn ca. hvilken pris man må belage seg på å betale?

På tide å skaffe seg en skikkelig blazer som faktisk sitter ordentlig.

 

De store merkene som Armani og Corneliani har kampanjer fra tid til annen. I fjor betalte jeg like oppunder 10T for en Corneliani MTM-dress hos Ferner Jacobsen (som jeg forøvrig mislikte og retunerte fordi passformen var for dårlig til den prisen) - og trøyen bør vel da koste 2/3.

 

Jeg sparer for egen del enda for å dra til Thomas Mahon som tar 12.500 (£1400) for en MTM-dress. Her må jeg selvsagt betale reise og overnatting i tillegg, men resultatet er nok av det beste som man får for tiden i MTM. For fremdeles er det slik at samme hva man kaller det, så blir ikke dressen bedre enn evnene til de som måler, kutter og syr. Noe jeg smertelig ble klar over ved FJs slumsete omgang med målbåndet og slette kundeoppfølging.

 

Anbefaler at han tar en tur innom Målsøm tråden hvis han skal ha en skreddersydd blazer. Grunnen til at jeg NEVNTE at det går ann å finne en blazer som passer rundt skuldrene for så å ta den til en skredder, er jo i den hovedsak at jeg er usikker på om han vet hva han egentlig har lyst på og jeg bare tipset han om noen som i tillegg ikke koster over 6000 kr eller mer.

Endret av Hårek
Fjernet unødig sitering
Lenke til kommentar

I Bergen har vi en skredder, T Michael. At han ikke er direkte billig er vel rimelig kjent.

Hvis man ikke vil betale T Michael, MÅ man gå for MTM i Bergen.

 

Så T Michael lager skreddersydde dresser (bespoke)? Dvs at han ikke bruker noen maler for å lage dressen, men tegner den for frihånd, for så å kutte den ut? Eller MTM? Der man tar allerede standard dresser/mønster og gjør endringer på disse mønstrene slik at den passer til kunden Stor forskjell.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Huh? Ikke det at skreddersydde blazere i Norge er noe å hoppe i været av:

De store merkene som Armani og Corneliani har kampanjer fra tid til annen. I fjor betalte jeg like oppunder 10T for en Corneliani MTM-dress hos Ferner Jacobsen

MTM = Målsøm. Du snakker om to helt forskjellige ting.

 

Og som du sier selv i siste innlegg, er det stor forskjell.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp, skal ut i morgen og skal ha på meg min nye Barbour tweed blazer. Hva slags skjorte ser bra ut i en slik? Flanell? vil helst ikke bruke flanell. Og buksen, cord, jeans, chinos eller "penbukser"? med eller uten press?

 

Blazeren er brun med litt blått i, har det meste av skjortefarger og bukser...

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en lyseblå skjorte, helst med litt tekstur (oxford, chambray eller et lignende stoff). Kanskje en mosegrønn bukse hvis du har det. Jeg ville nok valgt noe annet enn cord, fordi en litt glattere overflate vil gi litt mer kontrast i teksturene i antrekket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...