Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann alle.

Melder meg inn i denne tråden.

 

Jeg kan jo begynne med å si f.eks at Eluxury ikke sender til Norge så det blir nok ingen Dior jeans derfra på noen av oss med det første. 255$ er heller ikke akkurat løp og kjøp for de buksene. De vil ligge på det samme nivået på alle andre steder som selger de, pluss minus 10%, og med tanke på at det er noe som heter moms her i Norge så hadde det uansett ikke vært det mest lønnsomme?

Lenke til kommentar

De er billige for dette er deres basic raw denim jeans uten behandling eller vask. De har tidligere vært en smule dyrere men da snakker vi om 10-20usd. Altså ikke det helt store, og langt ifra dobbel pris som du påstår.

Grunnen til at det i år er enda billigere er sannsynligvis følge av stordriftsfordeler.I tilleg lages ikke alle jeansene i Japan lengre (og har heller ikke det på et par år), men heller for det meste i italia, eller kanskje et annet land. som f.eks Tyrkia og Romania som enkelte basic ting ble laget i, men jeg tror ikke noe av jeansproduksjonen blir flyttet til øst-europa med det aller første heldigvis. Men uansett, samlebånd er samlebånd, enten det er Dior eller Diesel og selvsagt blir det så som så med kvaliteten også. De finnes også i en "made in Japan" versjon, men den koster altså mer. Rundt 40-50$ mer. Tilslutt er det også mulig at Eluxury har prissatt det helt strategisk, iogmed at Dior/LVMH eier både Eluxury og de fleste av luksusmerkene en får kjøpt der så er ikke det helt utenkelig heller.

 

Skal man ha raw jeans anbefaler jeg heller APC som koster omtrent halvparten og holder en høyere kvalitet enn dagens Dior jeans, med enkelte unntak.

Lenke til kommentar

Kom hjem fra byen nå, har vært innom Bik Bok. Har lite penger å rutte med for tiden, så tenkte å prøve en bukse til 399. Størrelsene de opererer med på Bik Bok er helt syke. Jeg måtte helt ned til XXS for at det skulle sitte. Gjør de dette for at folk skal føle seg tynnere eller hva? Hvorfor ikke gjøre XXS til en S også ta størrelsene utifra det? Blir jo helt forvirret...

Lenke til kommentar
...

5298228[/snapback]

Jeg har nok stort sett kjøpt Japanmodeller, ikke rådenim og er i tillegg kronisk dårlig på å huske priser, så du har helt sikkert rett. Enig med tanke på kvaliteten, nesten litt trist.

 

Kan ikke si jeg liker så mye ved SS06 egentlig, nå har jeg ikke sett så mye av det i butikk ennå, men tror neppe det er der økonomien ryker... Cloak, derimot, glimter frempå med et og annet plagg jeg gjerne kunne tenke meg.

 

Sånn helt på tampen må jeg si jeg synes rådenim er en litt skremmende tanke, ville aldri klart å unngå å vaske jeans på flere måneder om de skal være i regelmessig bruk, jeg pleier uansett å slutte å bruke de når de blir rundt et år gamle. Tror heller ikke det er så vanvittig mange andre som klarer å unngå å vaske de lenge nok, selv fryseboksen har begrenset effekt etter hvert.

Lenke til kommentar
Finnes XXS? Har aldri vært borte i mindre enn XS(til meg, gutt, riktignok), men de er jo til tider med enn store nok de også..

5298294[/snapback]

Jeg tror det er store XXS, men jeg skjønner ikke hvorfor de lager slike størrelser når de bare kunne klistret small på de og medium på de andre. Jeg føler meg ikke noe tynnere akkurat, blir bare irritert av at jeg varierer mellom S-XXS i butikker og ikke vet hvilken størrelse jeg skal ta med :shrug:

Lenke til kommentar

Vil man beholde rådenim looket så vasker man dem bare med en gang,det er ingen regel om at man _skal_ gå med jeansene 1år uten å vaske dem. Nå er ikke Dior rådenim "selvedge".i utgangspunktet er det jeans som vevet på denne måten som det har blitt mer eller mindre pop å gå inn 6mnd eller mer uten å vaskes. Man kan gå Dior Jeans inn også men det er mykere enn annet rådenim (og spesielt APC som er som betong den første måneden) som følge av at a) det virker som det mildt behandlet selv om det er rådenim, b) det er vevet med broken twill metoden, som er gabardine-lignende, og er små-stretchy, og selve denimet er ganske tynt i seg selv, derfor er ikke Dior førstekandidaten om en skal ha noen jeans å gå inn, mer enn ofte kjøper kundene Dior rådenim som en "rå-vasket" jeans om du skjønner hva jeg mener. Tross alt er ikke Dior er "jeans-merke".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...