Jørgen Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er på generelt grunnlag helt enig med deg. Jeg husker selv når du postet quilted-jakke, og så godt som ingen likte det. Nå er jo det en "trend" som har tatt av helt utenfor forumet også, uten at jeg helt har forståelse for det. Quilted-jakker er helt fine, men nå ville jeg iallfall ikke kjøpt en, da jeg ikke er interessert i å se ut som halvparten av Oslo. De er vel heller ikke noe særlig praktiske? Arlingtons tok jo helt av her, og man ser jo at det plutselig blir veldig mange med samme sko/jakke her på forumet. Det er jo i og for seg forståelig når det er en relativt liten gruppe i denne delen av forumet. Jeg ender nok opp med en oilskinjakke fra Barbour. Det er vel ytterst få av de på forumet jeg noen gang kommer til å se i samme jakke uansett. Nå gjenstår det bare å finne den modellen jeg liker best. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Jeg har en oilskinjakke fra Barbour, men den fikk jeg da jeg var 2år eller noe. Så passer nok ikke lengre dessverre. Endret 10. oktober 2011 av PatSharpX Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Er vel godt at en jakke du fikk når du var to, ikke passer lengre Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det kan skje den beste. Da er du nok allergisk mot en av ingrediensene i parfymen. Bytt parfyme. Ai ai, så typisk. Det er jo selvfølgelig favorittparfymen min også, og har masse igjen av den (kjøpte med refill). Tror nesten jeg da bare prøver å leve med utslettene, for jeg har ikke til dags dato vært borti et godt nok alternativ. Har du tips til gode alternativer sier jeg dog ikke nei takk. Tror den heter Gucci by Gucci. Grønnfarget, med stor metallisk topp. Eller så har du jo klassikeren YSL l'Homme. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Fkm er en såkalt hypester ja - Tror ikke det er så mange som har New Utility, eller? Virker faktisk som det er ganske stor spredning på akkurat oilskin-jakker. New utility, bedale og beaufort er for eksempel gjengangere. Men vet også at folk har challenger og bristol her på forumet, for å nevne 5 forskjellige jakker. Beaufort er vel den klassiske så vidt jeg har fått med meg. Iallefall ute på gaten i Oslo. Selv har jeg Corbridge, som visstnok skulle være en ny modell. Synd country attire ikke har bedre utvalg. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Når vi først er inne på Barbourjakker, er det noen som har tips for å fjerne mugglukt? Moren min har hatt Beauforten min i en tett plastpose sammen med noen av pappas oilskinjakker et års tid, og et eller annet inni der var ikke tørt når det ble lagt inn, så nå lukter den helt JÆVLIG :/ Har prøvd vann med edikk, vann med bakepulver, vann med tøymykner og å putte den i fryseren. Ikke noe av det hjalp noe særlig... Lenke til kommentar
Nash Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Nå er det jo ikke mange her som henger med hverandre så ser ikke helt problemet at folk har lik stil. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor morsomt blir forumet hvis alle har samme garderobe? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har lest at det anbefales å spyle ned jakken med hageslangen og henge den til lufting. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har lest at det anbefales å spyle ned jakken med hageslangen og henge den til lufting. Prøvd det. Det siste jeg gjorde var å la den ligge et døgn i en bøtte med vann, eddik, tøymykner og bakepulver (alle tre skal vistnok fjerne mugglukt), for så å spyle den, la den henge ute i regnet, tørke den og legge den i fryseren over natten. Den lukter fortsatt helt forferdelig. For meg virker det litt som om lukten har satt seg fast i voksen, så det eneste jeg kan komme på for å fikse det er å fjerne all voks, men det vil jo ødelegge jakken, så er ikke akkurat så keen på det... Mulig jeg ender opp med å gjøre det og bruke den som hverdagsjakke når det ikke regner, og bare kjøpe en ny Beaufort til å bruke når det regner... Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Spray litt parfyme på den. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kjedelig å få en jakke ødelagt på den måten. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ja, kjipt det ja. Sånn den er nå kan den ikke brukes. Hvis jeg vasker den i maskin håper jeg den ender opp med å se ut som den her f.eks. Da kan den hvertfall brukes til noe... Lenke til kommentar
Nash Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor morsomt blir forumet hvis alle har samme garderobe? Imo er det nok variert utenom visse jakker og sko. Utenom det har jeg ikke problemer med at folk har erfaringer med ting jeg har tenkt til å kjøpe. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor morsomt blir forumet hvis alle har samme garderobe? Sant nok, men nå er det et litt elitistisk miljø her hvor folk som skiller seg ut og har "feil" stil blir rakket ned på så det er kanskje ikke så rart at det er sånn? 8 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 man ser jo at det plutselig blir veldig mange med samme sko/jakke her på forumet. Det er jo i og for seg forståelig når det er en relativt liten gruppe i denne delen av forumet. Jeg ender nok opp med en oilskinjakke fra Barbour. Det er vel ytterst få av de på forumet jeg noen gang kommer til å se i samme jakke uansett. Kjøp Bristol da, så kan vi matche med samme jakke og samme desert boots. 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Leter etter skjorter med noe jeg *tror* heter Mandarin Collar. Gjerne hvit, og bør være slim-fit. Tips? Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Hvor morsomt blir forumet hvis alle har samme garderobe? Sant nok, men nå er det et litt elitistisk miljø her hvor folk som skiller seg ut og har "feil" stil blir rakket ned på så det er kanskje ikke så rart at det er sånn? Jeg skjønner ikke hvorfor "elitistisk" alltid blir ansett som noe negativt i Norge. Endret 10. oktober 2011 av Von-Matterhorn 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kleint spørsmål, men var det en MoV-kar som tok heisen ned fra biblio på BI med meg rundt kvart over seks, for så å hoppe på t-banen. Fikk noen blikk, så enten var det en herfra, eller stalker. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Fordi elitisme assosieres med diskriminering og oppdeling av folk etter status? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå