Ganzo Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hva er egentlig forskjellen mellom MTM og bespoke? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 MTM er selvforklarende. Bespoke http://en.wikipedia.org/wiki/Bespoke Lenke til kommentar
Ganzo Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Så MTM er når man tar off the rack dress og endrer på den slik at den passer til vedkommende og bespoke er når man starter fra scratch? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Made. To. Measure. Analyser de tre ordene. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) The ruling established that "A made-to-measure suit would be cut' date=' usually by machine, from an existing pattern, and adjusted according to the customer's measurements," while "a bespoke suit would be fully hand-made and the pattern cut from scratch, with an intermediary baste stage which involved a first fitting so that adjustments could be made to a half-made suit." The ruling concluded, however, that a "majority of people... would not expect that bespoke suit to be fully hand-made with the pattern cut from scratch," effectively equalizing the terms bespoke and made-to-measure.[/i'] Endret 19. september 2011 av DexterMorgan Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Så MTM er når man tar off the rack dress og endrer på den slik at den passer til vedkommende og bespoke er når man starter fra scratch? Enkelt forklart, ja. MTM heter målsøm på norsk. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Og bespoke heter skreddersydd. (Med mindre jeg er helt på jordet nå? ) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Mener skreddersøm blir den mest korrekte oversettelsen fra bespoke. Lenke til kommentar
Xabi.A Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Noen som har bestilt fra zara.com før? Må man betale toll osv. da, eller sender de fra Norge? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 For en stund siden leste jeg om joggebukser som ser ut som jeans, altså at det forestiller denim, men føles helt likt ut å ha på seg som en myk bomullsjoggebukse. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette? Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=vGH7lL9GYyc 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Noen som har bestilt fra zara.com før? Må man betale toll osv. da, eller sender de fra Norge? Jeg har bestilt fra Zara to ganger. Moms er inkludert. Ingen fortolling. Du kan også få levert varen til nærmeste butikk. Da slipper du frakt. Lenke til kommentar
Xabi.A Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 tlwrtpmc, takker Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Noen som har erfaring med Loake Sahara? Finner ikke (Sebago) Airlingtons og syns fargen på Sahara er kulere enn Canterbury. Lenke til kommentar
Ganzo Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 The ruling established that "A made-to-measure suit would be cut' date=' usually by machine, from an[b'] existing pattern[/b], and adjusted according to the customer's measurements," while "a bespoke suit would be fully hand-made and the pattern cut from scratch, with an intermediary baste stage which involved a first fitting so that adjustments could be made to a half-made suit." The ruling concluded, however, that a "majority of people... would not expect that bespoke suit to be fully hand-made with the pattern cut from scratch," effectively equalizing the terms bespoke and made-to-measure. Jeg skjønner ikke helt hva de mener med "existing pattern". Mener de at dressen allere er sydd eller bare at stoffet allerede er tilgjengelig? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 "Pattern" er den malen dressen lages ut fra. Det er som regel laget av papir, og legges over stoffet, så man kan tegne rundt det, for så å klippe ut det som skal brukes. Det kan f.eks. se slik ut: Forskjellen på MTM og bespoke er at ved MTM taes det utgangspunkt i et allerede eksisterende pattern, som så justeres etter målene skredderen tar av deg. Ved bespoke lages et nytt pattern fra bunn til en person, i stedet for å ta utgangspunkt i et som allerede eksisterer. 2 Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Hvor ligger Paul Stuart og Pal Zileri på skalaen over godkjent/ikke-godkjent? Fant et par blazere som jeg likte og som virket greie nok. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Målsøm dager hos Gunnar Øye i dag og i morgen for dem som er interessert. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Målsøm dager hos Gunnar Øye i dag og i morgen for dem som er interessert. Bare skjorter, eller dresser også? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Vet ikke, så bare skilt da jeg gikk forbi i går. Var på jobb egentlig så tok meg ikke tid til å gå inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå