Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om du noen gang har prøvd en oilskinjakke? Hvis ikke kan jeg nevne at den ikke puster i det hele tatt. Derfor fungerer den heller dårlig som vinterjakke, selv om den er foret. Jeg regner med at du klarer å se for deg hvordan det er når du først begynner å svette i en oilskinjakke på vinteren... Ikke særlig digg når du blir kald igjen. Når den er foret funker den jo heller ikke særlig godt som høstjakke, fordi den er for varm. Det blir rett og slett hverken fugl eller fisk.

Nå vet jo du selv best hva du er ute etter, men jeg vil ikke råde deg til å kjøpe en foret oilskinjakke som ikke har muligheten til å ta ut foret. Du får flere modeller som har muligheten for å kjøpe forskjellige typer for som du kan ta ut og inn som det passer deg, så hvis du absolutt vil ha for ville jeg heller kjøpt en av dem, så du har muligheten til å ta det ut. Hvis du er åpen for å kjøpe uten for finnes det flere modeller som er så og si like som Sapper, bare uten for.

Hvor er bruksområdet til Sapper? Om det ikke er en god vinterjakke, ei heller en god høstjakke? Forslag til modeller som er mulige å bruke på vinteren som ligner på Sapper tas i mot med takk. Per i dag har jeg bare en tynn høstjakke, en ulljakke og en litt tykkere foret som jeg bare bruker til å base i snøen med.

Jeg vil ikke anbefale deg en oilskinjakke til vinteren i det hele tatt. Det var ikke så veldig vanskelig å lese seg til i innlegget mitt... Det finnes selvfølgelig verre vinterjakker, men også langt bedre (da hovedsakelig alt i ull, f.eks. Losjakker, duffle coats osv..). Oilskin funker klart best til høst og vår.

Lenke til kommentar

Daa har det vært en del mailing frem og tilbake, men i dag fikk jeg altså spikret en avtale med Thomas Mahon, den 14.10. kl 13.30. Jeg ønsker en three piece i tan PoW, to knapps, men dobbel splitt. Flatfront og ikke turn-up. Så ønsker jeg en ekstra bukse som matcher det mørkeste i jakken. Og jeg har også bedt om ett par skjorter som går til. Da skulle jeg ha bra med kombinasjonsmuligheter. Teller litt på knappene om jeg også skulle bestille en odd vest i samme stoff som den ekstra-buksen, men jeg må regne på det. Nærmere meg en økonomisk smertegrense, spesielt siden jeg må over to ganger.

Gleder meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du hadde fått det til hadde det vært utrolig tøft!

Det er veldig få her som har råd og mulighet til å gjøre noe slikt, så slike "rapporter" er jo veldig velkomment.

Skal se. Kjenner at det kan bli litt voldsom eksponering av min person. Men har jo sett sånne tråder i andre forum, og det har vært veldig kjekt å lese. Må først høre hva Thomas Mahon sier, så får jeg ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Hadde helt glemt denne siden: http://www.virtualclotheshorse.com/

(Link til SF-tråd)

Finnes det noen andre lignende sider? Vet om malfordoflondon.com fra før...

Det finnes forresten mange ebaysbutikker à la denne. Hvor trygt er det å kjøpe merker som Ralph Lauren, Tom Ford osv fra disse? Det virker som mange raider outletene og selger de med gevinst, og når det ikke er merker som D&G, Nixon osv så blir jeg litt tryggere på at det ikke er fake. Det kommer jo an på feedbacken, selvsagt, men mindre trendy merker burde vel være rimelig safe å kjøpe?

Edit: Enda en nettbutikk: http://www.ehaberdasher.com/servlet/StoreFront

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Douche eller harry, skjært barn har mange navn. Logoflash er ikke fint nei.

Lolwut.

Ashura%20Child%20Cutting%2012.jpg

Hadde helt glemt denne siden: http://www.virtualclotheshorse.com/

(Link til SF-tråd)

Finnes det noen andre lignende sider? Vet om malfordoflondon.com fra før...

Det finnes forresten mange ebaysbutikker à la denne. Hvor trygt er det å kjøpe merker som Ralph Lauren, Tom Ford osv fra disse? Det virker som mange raider outletene og selger de med gevinst, og når det ikke er merker som D&G, Nixon osv så blir jeg litt tryggere på at det ikke er fake. Det kommer jo an på feedbacken, selvsagt, men mindre trendy merker burde vel være rimelig safe å kjøpe?

Edit: Enda en nettbutikk: http://www.ehaberdasher.com/servlet/StoreFront

Sjekk Styleforum Affiliate Links litt ned på siden på Mens Clothing-forumdelen. Er en del lignende butikker der.

På Ebay er det bare å sjekke feedbacken til selgeren som regel (den negative selvfølgelig). Har de mye feedback uten at noen har nevnt noe om fakes er det greit i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Dersom du hadde fått det til hadde det vært utrolig tøft!

Det er veldig få her som har råd og mulighet til å gjøre noe slikt, så slike "rapporter" er jo veldig velkomment.

Skal se. Kjenner at det kan bli litt voldsom eksponering av min person. Men har jo sett sånne tråder i andre forum, og det har vært veldig kjekt å lese. Må først høre hva Thomas Mahon sier, så får jeg ta en avgjørelse.

Skjønner det veldig godt. Jeg kan krysse fingrene så mye jeg vil, men har likevel ingen problemer med å forstå deg. SF har jo en del slike tråder og storkoser meg alltid når jeg leser de. Etterpå blir jeg dog bare deprimert når det slår meg at jeg antakeligvis aldri kommer til å få muligheten til å gjøre det samme. :p

Lenke til kommentar
Etterpå blir jeg dog bare deprimert når det slår meg at jeg antakeligvis aldri kommer til å få muligheten til å gjøre det samme. :p

Hvorfor ikke? Jeg vil tro at fleste nordmenn med en grei utdanning og jobb fint kan ta seg råd til en bespokedress eller to med litt prioritering og sparing, eller i det minste MTM.

Dag: Hadde vært kjempegøy om du fikk til en tråd. Du kan jo ta en del grep for å anonymisere det i ganske stor grad.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært i en jobb hvor dresskoden var dress ville jeg selvfølgelig prioritert annerledes. Men i første omgang blir det nok bare en blazer eller to fra Gordon Yao. Har ytterst sjeldent behov for å bruke noe mer formelt. MTM er jo selvfølgelig mulig.

Det kan være at jeg bare er litt negativ også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...