Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri om jeg stemmer Høyre, synes hele partiet koker ned til mer til de rike, mindre til de fattige.

Det er en myte som andre partier, har jobbet hardt med i mange år for å opparbeide!

Er ikke fan av privatisering. Har du penger kan du kjøpe deg inn på bedre skoler, sykehus, gamlehjem osv. Rusmiddelpolitikken deres er også rimelig dårlig synes jeg (høyre er dessverre ikke de eneste). Avvikle sprøyterom feks. Nå er jeg ganske liberal og mener at folk burde ha ansvar for egen kropp. Om jeg vil burde jeg kunne få lov til å ta meg en syretrip eller røyke tryllerøyk uten å være kriminell.

Slik som det er i dag, så kan de rike betale seg ut av sykehus køer osv. Under Bondevik regjeringen der Høyre var med, så var det slik at viss du måtte sitte lenge i sykehus kø, så måtte staten betale for at du skulle på privat sykehus. Angående rusmiddelpolitikken så er ideologien at folk skal ta eget ansvar, men dessverre så forventer alle i Norge, at staten skal rydde opp!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du mener at man må ta konsekvensene av det selv er det jo rart at du samtidig er for sprøyterom.

Ja, jeg mener man burde ta konsekvensene av de valgene man har tatt, men jeg liker heller ikke at narkomane sitter åpenlyst ute i parken og skyter heroin. Nå kommer sikkert spørsmålet om hvorfor jeg er for legalisering om jeg ikke liker å se folk ruse seg midt i parken osv. Visse regler om hensyn osv burde følges. Feks at rusmidler ikke skal brukes offentlig. Uansett, setter strek. Kan ta det i en annen tråd eller på PM :--D

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke en lang politikkdebatt her, men det at du både har stemt SV og Høyre tyder vel ikke akkurat på at du er så moden selv. De ligger såpass langt unna hverandre politisk at en hver person som har noen som helst ide om sine egne verdier fint klarer å velge en av dem og holde seg til det. Minner meg litt om han tullingen her.

Jeg kan gå med på at det å hoppe fra f.eks. høyre til venstre, eller SV til AP er helt greit om det er snakk om lokalpolitikk, hvor jeg er ganske enig at det ofte går mer på person enn parti, men Høyre og SV har komplett forskjellige syn på hvordan et samfunn skal være.

Jeg sa aldri at jeg har stemt Høyre, så les litt før du gjør en konklusjon om at jeg er umoden. Jeg har alltid vært på rødsiden, men jeg har til tider hatt tvil, noe jeg tror er sunt. Da jeg var yngre var jeg nok mer en fanboy-type, men har i de senere år skjønt at ting ikke er så enkelt. Men jeg vet nok til at jeg med stor sikkerhet kan si at jeg nok alltid kommer til å være på rødsiden.

Jeg har kun stemt én gang før, og da var det på et rødt parti - ikke Høyre. Jeg liker Erna meget godt, men det er det eneste jeg liker med Høyre.

Edit: For øvrig enig angående politikkdebatt - tror ikke det vil føre til god stemning her, for å si det slik.

Wow, saklig. SV-kommuner er blant de beste i Norge. Du er vel kanskje også litt Høyre-fanboy kanskje? Når du blir litt mer moden skjønner du også kanskje at ting ikke er svart-hvitt. Jeg er har hoppet mellom flere partier opp igjennom årene, inkludert høyre. Hvis er du er litt mer åpen og ikke fullt så trangsynt så kanskje du greier å se at det ikke bare finnes ett svar.

bitch-please.jpg

Takk, der sa du vel nok om deg selv.

Endret av lokeland
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Edit: For øvrig enig angående politikkdebatt - tror ikke det vil føre til god stemning her, for å si det slik.

Burde være mulig å diskutere uten at det skal bli grøten stemning, alle vet at folk har forskjellige meninger osv osv. Enkelte brukere her inne burde forresten skjønne at det ikke er vm i å poste "gøyale" bilder hele tiden. Jajaja, fælt så seriøs jeg plutselig skulle bli, ikke bra.

Lenke til kommentar

Du skrev at du hadde hoppet fra parti til parti, inkludert høyre. Da er det nærliggende å tro at du har stemt på dem.

Det jeg mente med setningen var at jeg har sympatisert med forskjellige partier opp igjennom årene, og en liten stund helte jeg litt mot Høyre av diverse grunner jeg ikke husker. Men har som sagt kun stemt på røde partier.

Burde være mulig å diskutere uten at det skal bli grøten stemning, alle vet at folk har forskjellige meninger osv osv. Enkelte brukere her inne burde forresten skjønne at det ikke er vm i å poste "gøyale" bilder hele tiden. Jajaja, fælt så seriøs jeg plutselig skulle bli, ikke bra.

Det burde det, ja, men erfaring tilsier annet :p

Lenke til kommentar

Uansett, jeg har da tydeligvis ikke gjort min borgerplikt ettersom jeg stemte SV (bor i Asker). Sto mellom AP og SV, men endte på SV.

NotSureIfSerious.jpg

Wow, saklig. SV-kommuner er blant de beste i Norge. Du er vel kanskje også litt Høyre-fanboy kanskje? Når du blir litt mer moden skjønner du også kanskje at ting ikke er svart-hvitt. Jeg er har hoppet mellom flere partier opp igjennom årene, inkludert høyre. Hvis er du er litt mer åpen og ikke fullt så trangsynt så kanskje du greier å se at det ikke bare finnes ett svar.

Kan være enig i det, men synes ikke det er så veldig "modent" å stemme på et parti som har en statsråd - som også var nestleder en god stund - som vil legge ned børsen ...

Lenke til kommentar

Det er ganske stor forskjell på lokal politikken til partiene vs på sentralt det er riktig.

Det er fint man kan gi personstemmer, men jeg skulle også gjerne ha strøket noen fra listene.

Fikk dessverre ikke gjort det på bydelslisten da jeg ikke stemte på mitt valglokale.

Jeg håper at Høyre, Venstre og KrF kan mekke noe sammen i Oslo, det hadde vært flott!

Edit: Det å si at Høyre er partiet som gjør de rike rikere viser bare at man er uviten om politikken deres og konsekvensene av den.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Uansett, jeg har da tydeligvis ikke gjort min borgerplikt ettersom jeg stemte SV (bor i Asker). Sto mellom AP og SV, men endte på SV.

NotSureIfSerious.jpg

Kan være enig i det, men synes ikke det er så veldig "modent" å stemme på et parti som har en statsråd - som også var nestleder en god stund - som vil legge ned børsen ...

Som nevnt før er det er stor forskjell på lokalpolitikk og rikspolitikk. Jeg stemmer ikke på SV når det er riksvalg, så det er klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...