Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Høyre i Bergen har en narkopolitikk som er direkte stusselig. Det er litt vanskelig å ta dem alvorlig når de vil videoovervåke Nygårdsparken for å få kontroll på narkotikaproblemene. Jeg trodde folk flest hadde forstått at narkotika er et helseproblem, og ikke et kriminalitetsproblem? Venstre er det nye Høyre.

Og Bergen er da i høyeste grad et sted der det bor "bymennesker". :wee:

Det virker som om en del absolutt vi straffe narkotikamisbrukere for alt dritet de fører med seg, men da oppnår man jo ingen ting.

Jeg vil og ha Nygårdsparken "tilbake", slippe at sykler blir strippet og stjålet på fem minutter, finne sprøyter overalt, selv på fakultetene ved UiB, og slippe åpenlys narkohandel på storsenteret, og inimellom bakertst i bussen(!), men løsningen her er jo LAR, psykatrisk behandling og andre gode tiltak som fungerer. Tilgjengelig fra dag 0, med oppfølging.

Personlig er jeg for langt mer bruk av tvang enn venstre er. f.eks. tvungen russavvenning som "straff" for tilnærmet all narkorelatert kriminalitet (også vinning). Men man må innse at dette er et helseproblem som må behandles deretter (selv om det selvfølgelig aldri skal være noen unnskyldning for lovbrudd).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det som funker ett sted fungerer ikke nødvendigvis et annet sted. Det ville aldri slått meg å stemme SP i Bergen, men hadde jeg vært en annen person et annet sted så er det kanskje det åpenbare valget. Jeg ville aldri stemt Rødt inn på Stortinget, men hvis de fikk nok stemmer og prioriterte narkopolitikken så kunne de fort sanket inn en stemme eller to fra omgangskretsen min her i Bergen. Småpartier er fortsatt gøyest.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg har da tydeligvis ikke gjort min borgerplikt ettersom jeg stemte SV (bor i Asker). Sto mellom AP og SV, men endte på SV.

NotSureIfSerious.jpg

Wow, saklig. SV-kommuner er blant de beste i Norge. Du er vel kanskje også litt Høyre-fanboy kanskje? Når du blir litt mer moden skjønner du også kanskje at ting ikke er svart-hvitt. Jeg er har hoppet mellom flere partier opp igjennom årene, inkludert høyre. Hvis er du er litt mer åpen og ikke fullt så trangsynt så kanskje du greier å se at det ikke bare finnes ett svar.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke en lang politikkdebatt her, men det at du både har stemt SV og Høyre tyder vel ikke akkurat på at du er så moden selv. De ligger såpass langt unna hverandre politisk at en hver person som har noen som helst ide om sine egne verdier fint klarer å velge en av dem og holde seg til det. Minner meg litt om han tullingen her.

Jeg kan gå med på at det å hoppe fra f.eks. høyre til venstre, eller SV til AP er helt greit om det er snakk om lokalpolitikk, hvor jeg er ganske enig at det ofte går mer på person enn parti, men Høyre og SV har komplett forskjellige syn på hvordan et samfunn skal være.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Aldri om jeg stemmer Høyre, synes hele partiet koker ned til mer til de rike, mindre til de fattige.

Det er en myte som andre partier, har jobbet hardt med i mange år for å opparbeide!

Er ikke fan av privatisering. Har du penger kan du kjøpe deg inn på bedre skoler, sykehus, gamlehjem osv. Rusmiddelpolitikken deres er også rimelig dårlig synes jeg (høyre er dessverre ikke de eneste). Avvikle sprøyterom feks. Nå er jeg ganske liberal og mener at folk burde ha ansvar for egen kropp. Om jeg vil burde jeg kunne få lov til å ta meg en syretrip eller røyke tryllerøyk uten å være kriminell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, saklig. SV-kommuner er blant de beste i Norge. Du er vel kanskje også litt Høyre-fanboy kanskje? Når du blir litt mer moden skjønner du også kanskje at ting ikke er svart-hvitt. Jeg er har hoppet mellom flere partier opp igjennom årene, inkludert høyre. Hvis er du er litt mer åpen og ikke fullt så trangsynt så kanskje du greier å se at det ikke bare finnes ett svar.

bitch-please.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Om jeg vil burde jeg kunne få lov til å ta meg en syretrip eller røyke tryllerøyk uten å være kriminell.

Da burde du vel også være i stand til å ta konsekvensene av det selv også, syns du ikke det?

Ja. Derfor jeg stort sett holder meg unna andre rusmidler enn alkohol. Mister studieplassen min om jeg blir tatt for ulovlige rusmidler feks, noe jeg synes er ganske synd. Jeg vil ha friheten til å velge å kunne gjøre det.

Lenke til kommentar
Om jeg vil burde jeg kunne få lov til å ta meg en syretrip eller røyke tryllerøyk uten å være kriminell.

Da burde du vel også være i stand til å ta konsekvensene av det selv også, syns du ikke det?

Ja. Derfor jeg stort sett holder meg unna andre rusmidler enn alkohol. Mister studieplassen min om jeg blir tatt for ulovlige rusmidler feks, noe jeg synes er ganske synd. Jeg vil ha friheten til å velge å kunne gjøre det.

Hvis du mener at man må ta konsekvensene av det selv er det jo rart at du samtidig er for sprøyterom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Småpartier er fortsatt gøyest.

af5b1817_33mbczs.gif

Pfft, jeg er enig. Greit å slippe Belgiatilstander, men også greit å IKKE ende opp som USA, som hverken har politiske partier eller fungerende demokrati etter normal vestlig standard lenger. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Da vil jeg bare begynne med å si at jeg synes det er drøyt og betale 1000 kroner for en genser.. Er det virkelig så mange som kjøper så dyre klær?

I det samfunnet vi lever i dag, er det mange som ser på det som et must. Da har det som regel mye med hvem som designer genseren, og hvem man henger med. Så for mange så er det viktig å ha merkeklær.

Du quoter et SEKS ÅR GAMMMELT INNLEGG.

Unnskyld for at jeg prøver å delta og bidra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...