NgZ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ja det er jo samme oplegget atl. bussjåfør, busstur, King's, Waterfall etc, etc. Trodde man skulle gjøre sunne aktiviteter med de støttetrengende jeg? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Lærte "bussrute" drikkeleken til han jeg er støttekontakt for, skulle jeg aldri gjort. Det fikk meg til å smile mer enn jeg burde smile av det. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ingen tar skade av en "busstur" … Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Trodde man skulle gjøre sunne aktiviteter med de støttetrengende jeg? Skal vel egentlig det, men når fyren vil lage fest sier jeg jo ikke nei. Over atten så går greit :--D Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ingen tar skade av en "busstur" … ... neida Endret 5. september 2011 av Noburu Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan er det å være støttekontakt, Vowels? Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er veldig ålreit det, gir masse tilbake (ikke mye penger dog). Han jeg har med å gjøre er veldig positiv og vil gjøre masse forskjellig så er flott. Kommer jo helt ann på hvordan person du jobber for selvfølgelig. Kjenner flere som ikke har synes det har vært noe særlig pga de har måtte forholde seg til en negativ bruker som ikke vil gjøre noe som helst også. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er alle steder, men der jeg jobber blir man satt opp på et møte der man treffer brukeren og ser om det er "match", så man kan si nei om man føler personen ikke passer. e:En annen fin ting er at man får masse gratis sammen med brukeren. Kino, først i køen opplegg på Tusenfryd osv Endret 5. september 2011 av Vowels Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Husker den tidligere støttekontakten min (jada, jeg hadde støttekontakt da jeg var liten) ble spyttet i ansiktet av en bruker og sparket av en annen, men har var like blid hver gang han hentet meg opp. Det var for øvrig moren og søstra mi også - de hadde en stygg tendens til å sikle over han som bikkjer ... men men. Hadde stor glede av å ha støttekontakt. Han var spesielt flink til å lære meg hvordan man skulle identifisere sivile politibiler og hvordan man hadde størst sjanse for å vinne på spilleautomater. Husker jeg hadde 2 andre støttekontakter innom før han, og ingen av dem var en match. Men merker jeg blir mer og mer tent på tanken på å bli støttekontakt når jeg leser det du skriver Vowels. 1 Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan er det å være støttekontakt, Vowels? Det høres morro ut Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er bare å søke det, jeg vet de trenger mange i Oslo hvertfall. Bare det å kunne hjelpe en som kanskje ikke har det så greit bittelitt er verdt jobben alene. Er alltid like moro når man får med brukeren på ting de alltid har hatt lyst til å gjøre, men ikke turt/visste gikk ann. Har stått å presset "kameraten" min i tredve min for å ta en karusell, for så å se at han nesten begynne å gråte av glede når han endelig gjorde det. Eller kjøre rullestol i rulletrappa :--D Jævelig greit at man kan disponere arbeidstiden sin selv også, eneste "regelen" er at man skal være sammen tolv timer i måneden. Så om det ikke passer en dag er det bare å flytte til det passer. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det med 12 timer varierer vel litt fra bruker til bruker da, ettersom forskjellige brukere får tildelt forskjellig antall timer. Selv var jeg heldig og fikk ganske mange timer i forhold til hva som var vanlig, og jeg utarbeidet planen på hvordan vi skulle bruke de timene sammen med støttekontakten. Av og til dro vi også på ordentlig langturer nedover i Vestfold og kunne nyte en flott sommerdag med fiskestang i hånda og snus i leppa i Stavern. Husker godt da han tok meg med på NM i bodybuilding. Fikk til og med møte en del av de som deltok. Hvor mange kan si de har opplevd det? Dæven, nå skal jeg virkelig se på mulighetene for å begynne som støttekontakt. Fikk forresten Filson-veska i dag (litt av et slagvåpen). Leste litt på lappene som fulgte med og så at bomullslerretet var behandlet med parafin. Brannbombe..? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tusen takk for at dere deler hele arbeidslivet deres, men det er utrolig uinteressant, det kan tas på PM, og det hører ikke hjemme i tråden. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Fikk forresten Filson-veska i dag (litt av et slagvåpen). Leste litt på lappene som fulgte med og så at bomullslerretet var behandlet med parafin. Brannbombe..? Jepp. Det samme er forøvrig bomull behandlet med voks - typ oilskin-jakker. Men så lenge du ikke sitter fyr på det, skal det nok gå greit. Ville ikke lent den inntil ovnen heller, når det er behandlet med parafin. Det tenner jo litt lettere. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Lei av at folk skal mase om at det er så mye offtopic her … Det har vel blitt avklart flere ganger at det er lov med generelt babbel i denne tråden, og ikke bare ting relatert til mote og klær. 3 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Og enda viktigere, er det mye opp-topic så skal det rapporteres, ikke kommenteres på i tråden. Ikke sant? Riktig. 3 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tusen takk for at dere deler hele arbeidslivet deres, men det er utrolig uinteressant, det kan tas på PM, og det hører ikke hjemme i tråden. Noen har stått opp på feil fot i dag.. Fikk forresten Filson-veska i dag (litt av et slagvåpen). Leste litt på lappene som fulgte med og så at bomullslerretet var behandlet med parafin. Brannbombe..? Jepp. Det samme er forøvrig bomull behandlet med voks - typ oilskin-jakker. Men så lenge du ikke sitter fyr på det, skal det nok gå greit. Ville ikke lent den inntil ovnen heller, når det er behandlet med parafin. Det tenner jo litt lettere. Var ikke klar over at det var parafin som ble brukt til det. Trodde det var om bivoks e.l. Men kan ikke si jeg har pyromani-tendenser, så tror det skal gå bra Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Vil ha! Noen som vet om noe lignende til en litt (mye) rimeligere penge? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Var ikke klar over at det var parafin som ble brukt til det. Trodde det var om bivoks e.l. Men kan ikke si jeg har pyromani-tendenser, så tror det skal gå bra Bivoks og bomull brenner jo og relativt godt. Vi lagde lys av det i barnehagen. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Bomull i seg selv er ganske flammeresistant. Som er hvorfor du bruker det som veke i lysene i barnehagen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Husker bare vi lagde lys av bivoks som vi rulla sammen Har faktisk et stykke bivoks her. Men det er dog til lærarbeid. Kanskje jeg skal prøve å knekke av en bit og tenne på... Fikk et stort stykke veg-tan lær i dag som lukter himmelsk godt! Har gått bort til det å sniffet på det flere ganger i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå