Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Fikk min New Utility fra CA idag, jeg og. Endte på 908,- i fortolling for meg. Den kan ikke akkurat kalles for slim, men sitter pent, dog litt lang i armene (noe jeg har lest kommer til å endre seg etter litt bruk). Gleder meg veldig til å bruke den.

Kavinsky: Nei, av samme grunn som Henrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outletene på Vestby selger nesten utelukkende klær for feite folk.

Edit: Det fascinerer meg at de som driver med innkjøp ikke greier å ta lærdom av at små størrelser går først og store størrelser sist i de aller fleste tilfeller.

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

UPS sender regning i posten en stund etter du faktisk har mottatt pakken. De legger ut momsen for deg og tar et lite gebyr for å gjøre det, på samme måte som Posten gjør. Den eneste forskjellen er at du får en regning i etterkant istedenfor å betale ved utlevering på postkontoret.

Vil tro FedEx gjør det samme som UPS, men har kun mottatt en pakke med verdi på under 200kr fra de, så vet ikke 100% sikkert. Men finner du et kontonummer og et KID-nummer så er det nok ikke der uten grunn.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en dress til å erstatte den gamle, billige polyesterdressen min. Hvilke butikker i Trondheim bør jeg kikke i? Er på utkikk etter en dress i ull (kanskje bomull), slim/moderne form, budsjett 2500-4000 kroner (kanskje mer, men helst ikke). Prioriterer høyt at dressen varer lenge, dvs. at byggekvaliteten er god. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke "ordentlige" dresser å få tak i i Trondheim så vidt jeg vet. Dvs. "fully canvassed" dresser, altså de uten lim (fused på engelsk). Det er disse som varer lengst.

Når det er sagt gjør jo en limt dress jobben en veldig god stund også med dagens gode produksjonsteknikker.

Ditt beste håp er vel i grunn Retro eller Bogart, muligens Cosmo.

Disse har blant annet Tiger of Sweden, Paul Stuart og Hugo Boss. Alle disse har dresser i moderne/slim form.

Blant førstnevnte finner du dresser som ligger innenfor 4000-5000 i pris, mens de to siste pleier å ligge en del over det igjen så vidt jeg vet, med andre ord opp i det dobbelte cirka.

Og ja, gå forresten for 100 % ull uansett hva.

Edit: Kom på at Paul Stuart lager fully canvassed, men igjen så blir disse litt utenfor budsjettet ditt tror jeg.

Endret av wmb
Lenke til kommentar

Ja, "fully canvassed" dresser ligger nok langt utenfor budsjettet mitt. Er student, så 5000 kroner tærer allerede veldig godt på lommeboken. Hva er de største forskjellene mellom en billig ulldress, f.eks. de Dressmann selger til 2500 kroner, og en noe dyrere ulldress til 5000 kroner? Byggkvalitet, form, eller noe annet? Hvordan er dressene til f.eks. Indochino i forhold til alle disse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...