Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Jeg vil også krangle litt!

Blablabla...

Dette er jo vel og bra, men når 99 % av studenter aldri bruker noe annet enn en browser, word og kanskje excel har det ikke en dritt å si, med mindre man er ekstremt opptatt av å ha god trackpad og et lysende eple på baksiden av skjermen (aka image). Bruker man f.eks. mac på jobb, til bildebehandling eller en annen gjennomtenkt årsak er det jo selvfølgelig noe annet, men hvor mange tror du faktisk at det gjelder? Ikke mange, hvis jeg skal gjette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo vel og bra, men når 99 % av studenter aldri bruker noe annet enn en browser, word og kanskje excel har det ikke en dritt å si, med mindre man er ekstremt opptatt av å ha god trackpad og et lysende eple på baksiden av skjermen (aka image). Bruker man f.eks. mac på jobb, til bildebehandling eller en annen gjennomtenkt årsak er det jo selvfølgelig noe annet, men hvor mange tror du faktisk at det gjelder? Ikke mange, hvis jeg skal gjette...

Det er et godt poeng, jeg er enig i det. Det er ikke til å stikke under en stol at mange har et slik bruksområde for maskinen, og jeg er en av dem. Jeg åpner Photoshop en gang i blant, men det kunne jeg like gjerne ha gjort på en Windows-maskin, og ellers bruker jeg iTunes, leser og sender mail og litt ymse småprogrammer som også finnes på Windows.

Allikevel velger jeg å bruke mer penger på en Mac kontra en maskin med tilsvarende spesifikasjoner (la oss nå se bort fra utganger og innganger og bakgrunnsbelysning på tastaturet og slikt, for det blir en uendelig lang diskusjon), fordi det er noe jeg føler meg komfortabel med og liker å arbeide med. Akkurat som at noen liker å skrive side opp og side ned med notater under en forelesning, skriver andre heller ned en liten stikkordsliste. Det er ikke noe fasitsvar på hva som er riktig eller hva som er den beste måten å gjøre det på, det koker bare ned til personlige preferanser.

Poenget mitt er bare at det blir for dumt å generalisere og si at alle som kjøper Mac gjør det fordi de ser bedre ut enn andre maskiner, for det finnes andre, helt legitime grunner for å velge et produkt fremfor et annet, som ikke har noe med utseende å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett det tre - fire ganger i dag, så her:

Spørsmål til Per Egil Hegge

Heter det å "stikke noe under en stol?"

I dag skal vi ikke stikke noe under stol. Det heter å

stikke noe under stol - ikke under en stol. Man kan selvsagt også

stikke noe under en stol eller under stolen, men det er en konkret

stol i en konkret situasjon.

Å stikke noe under stol er å legge skjul på noe, holde noe tilbake. Og vi kan gjøre noe under tvil - ikke under tvilen.

Dette er en perle i norsk - variasjonen mellom bruk og utelatelse av

noe så uskyldig som ubestemt artikkel. Når vi snakker om noe generelt,

bruker vi ikke artikkelen: Gå på tur, gå på do, gå i seng, få høyet i

hus, ha kua på bås. Selvsagt kan vi også gå i en seng eller gå i sengen,

men det betyr noe annet. Vi kan også få høyet i huset, men det er ikke

det samme som å få det i hus.

http://tux.aftenposten.no/spraak/spraak?action=question&id=135

Lenke til kommentar

Filson 257 i posten - ikke et øre toll eller MVA. Herlig!

Har jeg misforstått - da det stod woman/femme på den? :p

Hvordan fikk du til det? :whistle:

Ba de om sett ned verdien. Så vidt jeg kan se står det ikke verdi i det hele tatt. Kan jo hende tollerne ettersender noe(?), men så langt ser det perfekt ut.

Lenke til kommentar

Mor og Far har vært i USA, fikk to nye Levis bukser og to par sko :--D

Bestilte meg faktisk en helt enkel mørkeblå (nesten sort) levisbukse fra ebay av alle ting. Kostet meg 39 dolla inkl. frakt, og verdien ble skrevet ned, så jeg slapp 160k i mva/gebyr. Synes alle jeans jeg kjøper varer maks et drøyt år, bortsett fra cheap monday-bukser som varer et halvår før knappene i knappestolpen spiser seg gjennom gylfen, eller sømmene faller fra hverandre. Greit å bare kjøpe noe plaint og enkelt og billig som jeg tror holder litt lenger.

Men uff, jeg trenger og sko. Men jeg ha ikke lst å blakke meg, men tør ikke helt å bestille fra herringshoes.. det blir garantert feil størrelse.

Lenke til kommentar

Men uff, jeg trenger og sko. Men jeg ha ikke lst å blakke meg, men tør ikke helt å bestille fra herringshoes.. det blir garantert feil størrelse.

Hvorfor det? Jeg bruker størrelse 42 på "pensko" og bestilte dermed sko fra Herring i størrelse 8, som tilsvarer 42 i størrelse. Så langt har det vært blink hver gang. Jeg har da til nå 6 par sko fra denne produsenten.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...