Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Overlegent operativsystem til mitt bruk. Jeg bruker ikke windows etter Xp -- Windows 7 må være noe av det dårligste jeg har prøvd

Hoppet du over Vista? Win7 er forøvrig langt bedre enn Windows xP objektivt sett (med mindre maksinn din er over åtte år gammel), du må ha nnoen spesielle subjektive vurderingskriterier.
Lenke til kommentar

Har selv en Dell xps1340 med w7, og har ikke hatt ett eneste problem, verken hardware eller software, med den de snart tre årene den har levd. Funker til skole, noen spill og det _jeg_ trenger en datamaskin til. Klart, skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt noe med litt bedre batterikapasitet mtp. skolebruk, men er så langt veldig fornøyd. Men mac er konge, ingen tvil der..

 

Men:

Hvordan havnet vi her, egentlig? :p

Lenke til kommentar

Synes både Win7 og Vista er utrolig dårlig. Har hatt dem begge i tur og orden på jobbmaskiner.

 

Bruker Xp ("serverutgave") på jobb nå, og det fungerer brillefint.

 

Windows 7 har bedre ytelse, overfører filer raskere og er blandt annet mer sikkert. Windows 7 er på alle måter en forbedring av Windows XP på alle punkter. Du sier du synes Win7 er dårlig, men det er bare en grunnløs uttalelse så lenge du ikke legger noe bak det.

Lenke til kommentar

Synes både Win7 og Vista er utrolig dårlig. Har hatt dem begge i tur og orden på jobbmaskiner.

 

Bruker Xp ("serverutgave") på jobb nå, og det fungerer brillefint.

 

Windows 7 har bedre ytelse, overfører filer raskere og er blandt annet mer sikkert. Windows 7 er på alle måter en forbedring av Windows XP på alle punkter. Du sier du synes Win7 er dårlig, men det er bare en grunnløs uttalelse så lenge du ikke legger noe bak det.

Trenger 4 programmer på jobb:

- Microsoft SQL Server 2003

- Excel 2007

- SPSS

- Nettleser

+ div nettbasert rapporteringsverktøy.

 

Alt dette ufngerer like bra i XP, og har ikke bruk for mye av det som er introdusert i 7 og Vista, mye av det er bare et irritasjonsmoment for meg. :)

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

Windows 7 har sikkert mange fine egenskaper jeg ikke har kommet over, men jeg har W7 på Macen min til de gangene jeg trenger Windows, og vi har nå fått det på alle maskinene på skolen, som jeg primært bruker til å skrive ut filer fra.

 

Det største problemet jeg har med Windows 7 er at det føles så "trangt" -- menylinjen og startlinjen tar en del plass, og med den ekle effekten der man ser gjennom blir det et veldig rotete inntrykk. Ikke veldig fan av fargevalget heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største problemet jeg har med Windows 7 er at det føles så "trangt" -- menylinjen og startlinjen tar en del plass, og med den ekle effekten der man ser gjennom blir det et veldig rotete inntrykk. Ikke veldig fan av fargevalget heller.

Siste post fra meg, men ok:

 

Trangt? Da har du vel sørget for å strippe ned antall paneler i nettleser osv., for de tilfellene med OS X jeg har sett er LANGT trangere enn noe oppsett jeg noen gang har brukt.*

 

* Ok, en sannhet med modifikasjoner. I et par stygge programmer i W7 de få gangene jeg bruker det kan det ta ~like stor plass.

Lenke til kommentar

Du la merke til ordet føles og hermetegnene rundt trangt?

 

Det er slik jeg oppfatter det. Det er ikke nødvendigvis slik alle andre vil oppfatte det, men jeg får et rotete inntrykk av de halvveis gjennomsiktige menylinjene som fjerner fokuset fra det jeg virkelig vil se på. Jeg mener nå at dette er løst mye bedre i Mac OS X, men det er, som jeg har sagt tidligere også, en smakssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...