Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Macbook pro eller air? Hva syns folket?

 

Macebook Air, det er ikke noe å snakke om en gang. Pro veier 2,54 kg, mens Air veier 1,35kg og er mye tynnere. I tillegg har Macbook Air SSD harddisk. Skal du ha den med til skole/jobb hver dag så kan du ikke gå for noe annet en Air. Skal du ikke flytte så mye på deg anbefaler jeg noe helt annet en Macbook Pro, da du kan få mange bedre maskiner som veier like mye eller mindre en 2,5kg til samme pris.

SSD får man på MacBook Pro også, kjøpte det selv. :) Noen synes kanskje 128gb er lite, men jeg har det meste av dokumenter lagret online og på minnepenner. Jeg har vel brukt ca 40gb av totalt 500gb på den andre Mac-en min. :p

 

Jeg kommer til å bruke den en del skolearbeid, knuse titalls tusen rader med tall i Excel, bruke simulerings- og matematikkprogramvare på universitetet osv., så da tenkte jeg at den var grei.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macbook pro eller air? Hva syns folket?

 

Macebook Air, det er ikke noe å snakke om en gang. Pro veier 2,54 kg, mens Air veier 1,35kg og er mye tynnere. I tillegg har Macbook Air SSD harddisk. Skal du ha den med til skole/jobb hver dag så kan du ikke gå for noe annet en Air. Skal du ikke flytte så mye på deg anbefaler jeg noe helt annet en Macbook Pro, da du kan få mange bedre maskiner som veier like mye eller mindre en 2,5kg til samme pris.

SSD får man på MacBook Pro også, kjøpte det selv. :) Noen synes kanskje 128gb er lite, men jeg har det meste av dokumenter lagret online og på minnepenner. Jeg har vel brukt ca 40gb av totalt 500gb på den andre Mac-en min. :p

 

Jeg kommer til å bruke den en del skolearbeid, knuse titalls tusen rader med tall i Excel, bruke simulerings- og matematikkprogramvare på universitetet osv., så da tenkte jeg at den var grei.

 

128gb holder, pga vekt ville jeg gått for Macbook Air hvis man skal bruke den i skole/jobb sammenheng. Har jo kommet ny version med bakgrunnsbelyst tastatur og oppdatert prosessor.

Lenke til kommentar

Enig i at den nye Airen per dags dato er bedre enn Pro til skolearbeid. Og hvem bruker optisk drev? Tenkte på å kjøpe ny bærbar i over et halvt år og når den nye lanseringen til Apple kom var det Air et helt naturlig førstevalg. Er storfornøyd, og som Rankiz sier så er vekten helt latterlig digg, noe som må sies å være et stort pluss når den skal transporteres frem og tilbake fra lesesaler.

Lenke til kommentar

Kjøpt meg ny MacBook Pro nå, så trenger et etui av et slag, men vil gjerne ha noe finere enn de Neopren-greiene som selges hos Apple. Finnes det noen helt enkle i skinn/canvas til en grei penge? Mange som bruker Mac her forresten?

 

Fikk min fra MaMoquette i går, og liker den veldig godt. Sleeven passer perfekt for min 13'' MacBook Pro, og den ser 100x bedre ut enn slike neoprenbeskyttere o.l..

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som har litt vanskeligheter med å forklare foreldre hvorfor du ønsker å bruke 2k på en genser, når du fint kan få en fra H&M til 200? Spesielt uten å virke som tidenes mest femi person? Måtte nettopp forsvare kjøpet av en kasjmirgenser fra RL, og det var ikke så greit. Spesielt når moren min aldri har brukt over 500 kroner på en genser...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke om du betaler 6500 eller 10 000 for en maskin med et par års mellomrom som gjør om du kan kle deg fint eller dra på tur til England?

 

Christian B: Tror jeg blir nødt til å handle samme selv. :)

Sant, men nå har jeg muligheten til flere Englandturer feks :p

Men jeg tenker mer at det ikke er så mye vits å bruke mye mer penger på noe som ikke utgjør en forskjell i praksis.

 

@DexterMorgan Kvalitet. Kan kjøpe en helt grei genser på HM som varer en sesong eller kjøpe en man er veldig fornøyd med fra RL som varer mye lengre.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan skaffe Tottenham - Arsenal(2 oct) biletter som ikke koster 1700kr++? Var tidlig ute, men siden jeg ikke er medlem var det utsolgt før jeg kunne kjøpe, tenker da på steder hvor folk selger bilettene sine ikke altfor dyrt.

Det finnes jo masse pakkereiser inkl billett da, men du er kanskje ikke interessert i det.

Ellers kan du jo høre med den norske supporterklubben.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke kjøpt Mac i det hele tatt hvis jeg det eneste jeg skulle gjøre var å surfe litt, men kanskje det bare er meg som er påvirket litt i negativ retning når det kommer til Apple ved at 98 % av de dummeste av de dumme på BI har mac. Er personen blond, dum, oversminket og går på markedsføring kan du banne på at hun har Mac.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som har litt vanskeligheter med å forklare foreldre hvorfor du ønsker å bruke 2k på en genser, når du fint kan få en fra H&M til 200? Spesielt uten å virke som tidenes mest femi person? Måtte nettopp forsvare kjøpet av en kasjmirgenser fra RL, og det var ikke så greit. Spesielt når moren min aldri har brukt over 500 kroner på en genser...

 

 

Hvor gammel er du? Du kan jo bare lavære å si at du har kjøpt nye klær, og hvis de legger merke til at du har en ny genser på deg så kan du bare si at du kjøpte den på Zara/asos ect.

 

 

e: Og når man er over 15 år så har man ansvar for sine egne penger, så hvis du ender opp i en heftig diskusjon så får du dra opp Norges lover :!:

Endret av kynne
Lenke til kommentar

fkm: Såklart, det kommer jo helt an på personlig preferanse. Men etter å ha brukt mac i to år har jeg konkludert med at jeg trolig ikke kommer til å gå tilbake til en vanlig PC på en god del år. Er man derimot vandt med Windows, og ønsker og fortsette med det, ser jeg ingen grunn for å ikke kjøpe en vanlig PC.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...