Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelige greier. Får se hva det ender med, Posten har jo fortollet for meg før, men når jeg tenker meg om har det kanskje aldri vært varer for over 1000 NOK -- de har UPS tatt. Så da er det vel andre regler igjen?

 

Får bare se om det kommer noe i posten snart, kan jo hende han skulle ha personnummeret for å sende ut fullmakten til adressen min i Folkeregisteret.

Lenke til kommentar

Vente på brev tar for lang tid. Får ringe i morgen, så får jeg sendt det på epost og så kan jeg endelig få jakken min. Hater å vente.

Mail kopi av kvitteringen til [email protected]. skriv sporingsnummeret og "verdidokumentasjon" i emnefeltet. Av en eller annen grunn får du sjelden opplyst det på telefon.

 

Drive å gi dem fullmakt til å åpne alle pakkene mine for all frmtid tør jeg ikke. :ph34r:

 

edit: leste ikke hele tråden først. De bruker faktisk fødselsnummeret innimellom nr de skal frtolle, har jeg hørt. Men ofte får man like beskjeder på sporingen når de holder den igjen fordi de mistenker at den har feil verdi. DA er det kjekt å gjøre det som står over.

 

Men når jeg tenker meg om, pleier det da å stå "Avvik i produksjon: Antatt tollpliktig" om det er verdien de tror er feil. Det samme står forørig når de tror den inneholder noe ulovlig, men da åpner de den bare. Ikkeno' brev eller noen ting da, bare en rød lapp med "åpnet for tollinspeksjon" når du henter den.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Fikk brevet i dag, spør bare om personnummer og ingen signatur. Prøver å komme gjennom på telefonen for å spørre om jeg må sende inn svarbrevet også, siden jeg allerede har oppgitt det på telefonen, men det er lettere sagt enn gjort.

Pleier ikke dette brevet å be deg sende med en kvittering for varen også? Det har hvertfall vært slik for meg hver gang.

Lenke til kommentar

Haha, angrer på at jeg faktisk så 20 minutter av Frogner. Flaue greier.

Likte dog bilscenene da, de har jo ihvertfall ikke brukt greenscreen på de.

 

 

Og til tollsaken, dette står i brevet

"Melding om ankommet ufortollet sending

Blablabla, adresse, sporingsnummer osv

 

For å fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:

PURRING,29/8: VI TRENGER DITT PERSONNUMMER TIL FORTOLLINGEN.

FØDSELSNR (11) SIFFER MÅ PÅFØRES OG SENDES INN: _____________

 

Blablabla, informasjon om tidsfrister og lignende, og så kommer det et par linjer om at hvis jeg er en bedrift og ikke har oppgitt kontaktperson kan jeg gjøre det."

 

Ingen felt for signatur, ingenting som sier at de skal få lov til å fortolle for meg i all fremtid osv. Står heller ingenting om verdien.

Lenke til kommentar

Men en fullmakt burde jo ha en signatur et sted, og ikke bare et felt for personnummeret, eller?

 

Verdien har jeg ikke gjort noe med, sist jeg kjøpte fra CountryAttire trikset ikke de med summen i det hele tatt. Men statusen oppdateres sikkert snart, hun på telefonen sa at alt skulle være i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...