Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare quoter et tomt innlegg jeg, så får du et varsel og da vet jeg at du ser det.

 

Hvor er det du har kjøpt inn ting for å lage armbånd? Tenkte jeg skulle prøve meg selv, så trenger en rull med strikk og noen treperler. Er det Panduro som er tingen? eBay? Etsy?

eBay :) Har vurdert å kjøpe fra en perlebutikk i Sandvika, men de tar rundt 1kr per perle, mens du på eBay får det til en tiendedel av det. På Panduro bedriver de ran. Bruker .020 tommer gjennomsiktig, elastisk nylontråd og hovedsakelig 6mm perler. Kan poste noen linker litt senere. Du trenger for øvrig klar neglelakk eller det jeg ofte ser omtales som "jewelers cement" slik at du får låst knuten helt inn.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som sjekker de varslene? Jeg pleier å trykke på den pilen når jeg får ca. 100 varsler bare for å få det til å gå ned til 0 igjen, men ikke noe mer enn det...

Jeg gjør ihvertfall det.

 

Hvor er det du har kjøpt inn ting for å lage armbånd? Tenkte jeg skulle prøve meg selv, så trenger en rull med strikk og noen treperler. Er det Panduro som er tingen? eBay? Etsy?

eBay :) Har vurdert å kjøpe fra en perlebutikk i Sandvika, men de tar rundt 1kr per perle, mens du på eBay får det til en tiendedel av det. På Panduro bedriver de ran. Bruker .020 tommer gjennomsiktig, elastisk nylontråd og hovedsakelig 6mm perler. Kan poste noen linker litt senere. Du trenger for øvrig klar neglelakk eller det jeg ofte ser omtales som "jewelers cement" slik at du får låst knuten helt inn.

Da får jeg kikke litt på eBay!

Kan vel også bruke flamme for å låse knuten? Jeg har ihvertfall gjort det de gangene jeg har brukt lissetau til seilbåter til å lage armbånd med, men det er jo et noe annerledes materiale -- veldig stivt tau, og noe tykkere. Men skal surre litt på eBay, så får jeg se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar

Bare quoter et tomt innlegg jeg, så får du et varsel og da vet jeg at du ser det.

 

Hvor er det du har kjøpt inn ting for å lage armbånd? Tenkte jeg skulle prøve meg selv, så trenger en rull med strikk og noen treperler. Er det Panduro som er tingen? eBay? Etsy?

Jeg lagde et par armbånd i ferien. Brukte elastisk nylontråd og 6mm perler. Ikke noe problem å knyte tråden. Kjøpte forøvrig på Panduro. Betalte vel 8 kroner per pakke med treperler, satt ned fra 27 eller noe i den duren. Nylontråden kostet 45 tror jeg, men den kommer nok til å vare evig. Fire pakker holder nok til ca.. 6-7 armbånd, vil jeg tippe.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Konge! Skal søke litt på eBay, se om jeg finner noe spennende, og finne ut hvilke størrelser jeg vil ha, så skal jeg vel klare å få til noe.

 

Forresten -- som jeg spurte om tidligere, er det et dårlig tegn at Posten sier "Ikke klart til fortolling"? Ringte Posten, men hun som svarte på telefonen kunne ikke så mye, og fikk bare et direktenummer og beskjed om å ringe de. Lurer på om det mangler noe informasjon om verdi og slikt.

Lenke til kommentar

Hvor er det du har kjøpt inn ting for å lage armbånd? Tenkte jeg skulle prøve meg selv, så trenger en rull med strikk og noen treperler. Er det Panduro som er tingen? eBay? Etsy?

eBay :) Har vurdert å kjøpe fra en perlebutikk i Sandvika, men de tar rundt 1kr per perle, mens du på eBay får det til en tiendedel av det. På Panduro bedriver de ran. Bruker .020 tommer gjennomsiktig, elastisk nylontråd og hovedsakelig 6mm perler. Kan poste noen linker litt senere. Du trenger for øvrig klar neglelakk eller det jeg ofte ser omtales som "jewelers cement" slik at du får låst knuten helt inn.

Da får jeg kikke litt på eBay!

Kan vel også bruke flamme for å låse knuten? Jeg har ihvertfall gjort det de gangene jeg har brukt lissetau til seilbåter til å lage armbånd med, men det er jo et noe annerledes materiale -- veldig stivt tau, og noe tykkere. Men skal surre litt på eBay, så får jeg se hva jeg ender opp med.

Å bruke flamme for å låse knuten tror jeg fungerer dårlig. Tipper det heller vil resultere i at du brenner den opp :p Men det er jo mulig å prøve.

Jeg kjøper perler her.

 

Så til noen bilder:

 

post-45729-0-59287000-1314655741_thumb.jpg

 

^ Kjapt bilde av det jeg har liggende på bordet

 

post-45729-0-69013300-1314655779_thumb.jpg

 

^ Nesten ferdig med disse. Tror dog ikke jeg kommer til å bruke det til venstre pga. størrelsen. Er usikker på størrelsene på perlene til venstre, men de til høyre er 4mm. Må bare å finne negleklipperen slik at jeg får klippet av tråden, så er de ferdige.

 

post-45729-0-10040800-1314655849_thumb.jpg

 

^ Noen ruller med Harris Tweed-offcuts.

 

post-45729-0-53006700-1314655870_thumb.jpg

 

^ Flere. Disse skal i første omgang bli nøkkelringer, men tar gjerne i mot forslag til andre prosjekter jeg kan bruke det til.

 

Beklager dårlige bilder, men man må dessverre bruke det man har tilgjengelig. Som i dette tilfellet er et usannsynlig dårlig kompaktkamera fra Casio.

 

Venter på en større pakke fra G-Beads og en del annet, så har jeg noe å loke (ah, jeg elsker det ordet!) med.

 

Edit: Yes, fikk mail fra USPS om pakken fra Baker's Shoes!

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten -- som jeg spurte om tidligere, er det et dårlig tegn at Posten sier "Ikke klart til fortolling"? Ringte Posten, men hun som svarte på telefonen kunne ikke så mye, og fikk bare et direktenummer og beskjed om å ringe de. Lurer på om det mangler noe informasjon om verdi og slikt.

I går, klokken 12:06 stod det det samme på min jakke; Ikke klart til fortolling. 12:41 ble den derimot lagt til fortolling, og klokka 13:32 var den ferdig tollet. Så, ikke noe å nødvendigvis være redd for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...