Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det var det jeg trodde. For all del, prisen er ikke avskrekkende, men når bespokedresser starter på ca. 18 000 hos Steed, bare for å ta et eksempel, mener jeg fortsatt at det ikke er et spesielt godt kjøp å betale 25 000 for MTM fra en eller annen ukjent italiensk skredder.

 

Vet du om det er lenge siden de startet å ta inn Sartoria Partenopea? Så ikke at de hadde det forrige gang jeg var der, og jeg har vært interessert i å prøve noe fra dem.

Lenke til kommentar

Sånn for oss som ikke har økonomi til å kjøpe skreddersydde dresser. Hva vil dere anbefale å gå for?

 

Ser etter noe som er litt en god del bedre en dressman, men som ikke er sånn veldig dyrt.

 

Og hvilken farge burde man ha? Svart dress er litt deprimerende, og jeg deltar ikke i så mange gravferder at det gjør noe. Er grå veien å gå?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Sånn for oss som ikke har økonomi til å kjøpe skreddersydde dresser. Hva vil dere anbefale å gå for?

 

Ser etter noe som er litt en god del bedre en dressman, men som ikke er sånn veldig dyrt.

 

Og hvilken farge burde man ha? Svart dress er litt deprimerende, og jeg deltar ikke i så mange gravferder at det gjør noe. Er grå veien å gå?

 

Malford of London har endel dresser kvalitet til en OK pris.

 

Og når vi snakker om Malford of London. Jakka mi ble stoppet i tollen :(. "Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret. Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger". Anntar at det kommer av at satt verdi ikke svarer med "tag'en"...

Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg trodde. For all del, prisen er ikke avskrekkende, men når bespokedresser starter på ca. 18 000 hos Steed, bare for å ta et eksempel, mener jeg fortsatt at det ikke er et spesielt godt kjøp å betale 25 000 for MTM fra en eller annen ukjent italiensk skredder.

 

 

 

Kjenner du til dressene til Steed? Prisen er jo god, hvis det er skikkelig arbeid.

 

Dag

Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg trodde. For all del, prisen er ikke avskrekkende, men når bespokedresser starter på ca. 18 000 hos Steed, bare for å ta et eksempel, mener jeg fortsatt at det ikke er et spesielt godt kjøp å betale 25 000 for MTM fra en eller annen ukjent italiensk skredder.

 

 

 

Kjenner du til dressene til Steed? Prisen er jo god, hvis det er skikkelig arbeid.

 

Dag

 

Onkelen min brukte dem et par ganger da han bodde i London, så det var sånn jeg hørte om dem først, og han er meget fornøyd. Han kan ikke akkurat sies å være den største kjenneren av herreklær, så jeg legger ikke så veldig stor vekt på hva han sier, men jeg har lest ganske mye som bekrefter det han sier, da i hovedsak på SF. Bl.a. bruker et av de mest kunnskapsrike medlemmene der Steed (voxsartoria), og han er meget fornøyd ut i fra det jeg har lest. Alt av arbeid jeg har sett fra dem har sett meget bra ut, og jeg liker husstilen deres, så selv er jeg interessert i å prøve dem når jeg skal begi meg ut i bespoke-verdenen. Det ble startet av Edwin DeBoise, som har jobbet hos Tommy Nutter og Anderson & Sheppard tidligere, så han burde jo kunne sine saker...

Lenke til kommentar

Ok, det var det jeg trodde. For all del, prisen er ikke avskrekkende, men når bespokedresser starter på ca. 18 000 hos Steed, bare for å ta et eksempel, mener jeg fortsatt at det ikke er et spesielt godt kjøp å betale 25 000 for MTM fra en eller annen ukjent italiensk skredder.

 

 

 

Kjenner du til dressene til Steed? Prisen er jo god, hvis det er skikkelig arbeid.

 

Dag

 

Onkelen min brukte dem et par ganger da han bodde i London, så det var sånn jeg hørte om dem først, og han er meget fornøyd. Han kan ikke akkurat sies å være den største kjenneren av herreklær, så jeg legger ikke så veldig stor vekt på hva han sier, men jeg har lest ganske mye som bekrefter det han sier, da i hovedsak på SF. Bl.a. bruker et av de mest kunnskapsrike medlemmene der Steed (voxsartoria), og han er meget fornøyd ut i fra det jeg har lest. Alt av arbeid jeg har sett fra dem har sett meget bra ut, og jeg liker husstilen deres, så selv er jeg interessert i å prøve dem når jeg skal begi meg ut i bespoke-verdenen. Det ble startet av Edwin DeBoise, som har jobbet hos Tommy Nutter og Anderson & Sheppard tidligere, så han burde jo kunne sine saker...

 

Det var veldig lovende.

Jeg kjenenr ikke til Edwin DeBoise, men Tommy Nutter var jo en fornyer, kanskje 70-tallets Oswald Boateng. Og A&S...hvis man ikke vet hva de står for, så kan man ingen ting om skredderi.

 

Tror jeg må sende en mail. Jeg har altså vært på jakt etter en mellomblå dress/jakke i flere år og fler land og kontinenter, men finner ikke den rette. Enten er fargen feil, eller så er snittet galt. Et eller annet. Kanskje her, for prisen er jo god.

 

Dag

 

Så ser jeg etterpå at Thomas Mahon sine priser starter på 19.800-,. Og han er jo kjent for kvalitet, har A&S som housestyle og har samme erfaringsbakgrunn som Steed. Han er så etterspurt at han ikke tok i mot nye kunder under den siste USA-turen sin. Hm... vanskelig.

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

Det må nevnes at Steed har en stil ikke alle er like glad i. De har bl.a. ganske mye innsving i jakkene. Jeg fant ikke så mange gode bildeeksempler, men her er hvertfall tre (merk at det kun er det første paret med bukser som er laget av Steed, de andre er RTW). I tråden bildene er fra ble de ikke så godt mottatt av alle, og konsensusen var vel at dette ikke er Steeds beste arbeid, så jeg legger det først og fremst ut som et eksempel på husstilen, og ikke nødvendigvis et representativt eksempel på hva man kan forvente seg.

 

 

20100328b3.jpg

 

20100327b2.jpg

 

20091108brent4.jpg

Lenke til kommentar

Neida, det er jo ikke så uvanlig med mye innsving hos engelske merker, men det betyr jo ikke at man liker det av den grunn. Personlig er jeg glad i den typen snitt. Helt klart en fin dress, ja. PoW i bruntoner er utrolig stilig!

 

Blir helt sugen.

 

Men hva synes du om de buksene? Er det bare meg, eller bråker de leggene for mye?

 

Dag

Lenke til kommentar

Dag: Jeg er enige i at buksene ikke er helt optimale. Jeg vet ikke helt hva det er med dem, men for meg er de rett og slett et blikkfang, noe et par bukser imo ikke skal være i noen særlig stor grad. Jeg går ut i fra at det ikke er noe problem å spesifisere utseendet på buksene ganske nøyaktig, så det er kanskje ikke noe å tenke så mye på.

Lenke til kommentar

Sånn. Da har jeg sendt en mail til Steed med ymse spørsmål om stoff, buksene og måltakning og om de kunne sende meg en stoffprøve. Så får vi se hvordan dette legger seg til. Jeg lurer på om jeg skulle sende tilsvarende til Thomas Mahon, og sammenlikne svarene, for det kan jo være de to vil løse et eventuelt oppdrag ulikt. Tror jeg gjør det.

 

Dag

Lenke til kommentar

Thomas Mahon fordi han var med på å starte Steed? Han har jo lignende bakgrunn som Edwin DeBoise, så stilen deres vil vel antagelig være ganske lik, samtidig som kundebehandlingen og annen praksis kan være forskjellig, så sikkert ingen dum ide å sende en mail til han og.

Lenke til kommentar

Thomas Mahon fordi han var med på å starte Steed? Han har jo lignende bakgrunn som Edwin DeBoise, så stilen deres vil vel antagelig være ganske lik, samtidig som kundebehandlingen og annen praksis kan være forskjellig, så sikkert ingen dum ide å sende en mail til han og.

 

Ja, men fant ut at jeg skulle se hva slags svar jeg får fra Steed først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...