Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet handler jo mest om økonomien til den enkelte, men vi ser bort ifra det .

Tror ikke vi kan se bort i fra at det er økonomien som faktisk setter begrensninger hos "folk flest". Personlig går jeg ikke etter merke, men ofte liker jeg klær som er noe dyrere enn andre merker - i slike tilfeller gjør jeg som Thomas. ;)

5217182[/snapback]

 

Det kan da også være snakk om prioriteringer i stedet for økonomien , altså man prioriter klær maksimalt i stedet feks. å kjøpe seg bil.

5217382[/snapback]

For eksempel. Det spørs jo hele tiden hva økonomien tillater - de fleste vil vel kunne kjøpe både bil og "eksklusive" klær.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har stor interesse musikk, og god gjengivelse av den sådan, og bruker derfor utrolig mye penger på stereo-annlegg og cder.. hvis man har interesse av noe er det derfor, imo, greit å bruke litt mer på det.. synes at folk som ikke følger denne filosofien er triste, unn dere noe da vel!

Lenke til kommentar
hvis man har interesse av noe er det derfor, imo, greit å bruke litt mer på det..

5221201[/snapback]

Helt enig, og jeg kjøpte tross alt ikke de aller dyreste høytallerkablene jeg fant, kanskje jeg skal unne meg Pradaskoene med lisser også? :D Får se hva som skjer på torsdag, har neppe tid før det, dessverre.

 

Ellers har selvfølgelig olsen rett, uansett hvor mye man omprioriterer kommer det ikke mer enn 80 000,- (eller hva det er, husker ikke helt, men er vel ikke stort ikke stort) fra Lånekassen.

Lenke til kommentar
Neivel. Da tok jeg vel feil igjen da.

5220209[/snapback]

Nei. :) Jeg holder meg til billige Levi's bukser og skjorter/gensere som ikke koster mer enn 300-500,- kr. Enten så har du for mye penger, eller så leker du rik. Jeg liker forøvrig ikke at du skal holde en så hoven holdning, som jeg straks går pisslei.
Lenke til kommentar
Kommer kvalitet/merke framfor pris hos dere?

Kjøper dere alt dere liker, eller er prisen en viktig faktor.

Handler du uten å kikke på prislappen eller å spørre om pris, kjøper du klærne uansett?

 

Pris har igrunn ikke så mye å si om det dreier seg om normale plagg. Jeg liker å kjøpe et plagg som har et pent snitt og god kvalitet. Naturlig nok ender jeg ofte opp med litt dyrere klær, om enn ikke så ekstremt som Thomas og PiRaNhA :).

Har igrunn aldri opplevd at jeg har likt et plagg veldig godt, men ikke har hatt råd til det. Samtidig er det mulig at jeg automatisk ikke har noe lyst på klær som gjør et stort innhogg på brukskontoen...hva vet vel jeg..

 

Jeg kikker alltid på prislappen før jeg handler noe, men den har som regel ikke noe si. I de situasjonene den har noe å si, er når jeg ikke får bestemt meg om jeg liker et plagg eller ikke. Er plagget billigere enn forventet er det lett å bare dra kortet, men er det vesentlig dyrere enn antatt, står jeg nok heller over.

 

Jeg kjøper selvsagt også billigere klær om jeg finner noe jeg liker. H&M har mange greie basisplagg, selvom kvaliteten er noe varierende.

 

For meg deler klær plass på toppen av næringspyramiden med gitarer og klokker, så jeg veier vel kanskje ting litt opp mot hverandre om det gjelder ting som koster mer enn et par tusen. Det handler om prioriteringer når man er skoleelev og verken har jobb eller fast inntekt annet enn det man får av far og mor :p

Lenke til kommentar
Jeg kikker alltid på prislappen før jeg handler noe, men den har som regel ikke noe si. I de situasjonene den har noe å si, er når jeg ikke får bestemt meg om jeg liker et plagg eller ikke. Er plagget billigere enn forventet er det lett å bare dra kortet, men er det vesentlig dyrere enn antatt, står jeg nok heller over.

 

Så sant så sant, pris er ofte veldig viktig i en "go/no go" situasjon - men dersom man er fast bestemt på å kjøpe et plagg blir det veldig vanskelig å la være, selv om prisen er høy (i mitt tilfelle). Apropos shopping, om et par timer kommer mitt EuroCard til å bli rimelig svett langs Champs Elysees... :love:

Lenke til kommentar
Jeg kikker alltid på prislappen før jeg handler noe, men den har som regel ikke noe si. I de situasjonene den har noe å si, er når jeg ikke får bestemt meg om jeg liker et plagg eller ikke. Er plagget billigere enn forventet er det lett å bare dra kortet, men er det vesentlig dyrere enn antatt, står jeg nok heller over.

 

Så sant så sant, pris er ofte veldig viktig i en "go/no go" situasjon - men dersom man er fast bestemt på å kjøpe et plagg blir det veldig vanskelig å la være, selv om prisen er høy (i mitt tilfelle). Apropos shopping, om et par timer kommer mitt EuroCard til å bli rimelig svett langs Champs Elysees... :love:

5224281[/snapback]

 

 

*Glede seg til Paris på nyåret*

Noen har sort belte i kampsport, andre har sort belte i kortbruk. :D

Endret av chris
Lenke til kommentar
Jeg kikker alltid på prislappen før jeg handler noe, men den har som regel ikke noe si. I de situasjonene den har noe å si, er når jeg ikke får bestemt meg om jeg liker et plagg eller ikke. Er plagget billigere enn forventet er det lett å bare dra kortet, men er det vesentlig dyrere enn antatt, står jeg nok heller over.

 

Så sant så sant, pris er ofte veldig viktig i en "go/no go" situasjon - men dersom man er fast bestemt på å kjøpe et plagg blir det veldig vanskelig å la være, selv om prisen er høy (i mitt tilfelle). Apropos shopping, om et par timer kommer mitt EuroCard til å bli rimelig svett langs Champs Elysees... :love:

5224281[/snapback]

 

 

Kun de som vet hva slag, eller hvilket kort dette er kan forestille seg. :D

post-63-1133268419_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...