Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dere undervurderer hvor varm en vokset jakke er. Dere må huske på at den ikke puster i det hele tatt, så det sekundet man blir en liten grad for varm i den svetter man som f... Jeg tror også du undervurderer hvor varmt 50 gr. quilted fór er. Det er f.eks. 10 gram MER enn det er i en Chelsea Flyweight. Det vil si at en å ha på seg en Corbridge er å ha på seg en New Utility OG en Chelsea Flyweight + litt til.

 

 

 

 

Edit: Niko: Usikker på om de selger Filson noe sted i Oslo, men de har hvertfall Barbour på Follestad, Ferner og Gunnar Øye. Når det er sagt er det en betydelig prisforskjell på nett og i norske butikker. Jeg betalte f.eks. 2200 for Barbour Matt Fulham på Gunnar Øye, og den koster 99 £ på Country Attire, hvor det også er gratis frakt.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Aldri sett Filson noe sted i Oslo jeg heller. Synd. Jeg er usaklig nett (60kg fordelt på 182cm), så er redd Barbour kan bli litt posete. Skal selvfølgelig bare prøve i en butikk her og bestille over nett om jeg finner noe :)

63kg fordelt på 184cm, så kjenner meg igjen der. Men på meg passer de fleste Barbourjakkene ganske greit så lenge de er slim fit og small.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere undervurderer hvor varm en vokset jakke er. Dere må huske på at den ikke puster i det hele tatt, så det sekundet man blir en liten grad for varm i den svetter man som f... Jeg tror også du undervurderer hvor varmt 50 gr. quilted fór er. Det er f.eks. 10 gram MER enn det er i en Chelsea Flyweight. Det vil si at en å ha på seg en Corbridge er å ha på seg en New Utility OG en Chelsea Flyweight + litt til.

 

Ja, jeg har iløpet av dagen bestemt meg for å gå for New Utility. Hvilken farge vil du anbefale? For meg står det mellom Olive og Rustic, og jeg er usikker på hvordan olive vil gå med den grønne Filson-baggen.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva du legger i kul. (snip)

 

Nå er det forresten mulig jeg har misforstått hva du mener med "fancy og kule", men om det du mener er at du ikke vil ha klær fra litt dyrere merker ettersom det vil se try-hard ut er det bare å gå for de plaggene som ikke har en synlig logo.

 

Takker og bukker for tips. Var noe sånt som i de to siste parene med eksempler som jeg tenkte på så da er det jo grei deal :)

Lenke til kommentar

@Christian: Jeg tror jeg hadde gått for rustic. Tror kanskje olive hadde blitt litt for matchy matchy med den grønne Filson vesken. Rustic ser kanskje litt mørk og småkjip ut med en gang, men etterhvert som den blir brukt så får den en utrolig fin farge. Når jeg ser pappa sin ønsker jeg meg en selv :love:

Lenke til kommentar

Jeg tror dere undervurderer hvor varm en vokset jakke er. Dere må huske på at den ikke puster i det hele tatt, så det sekundet man blir en liten grad for varm i den svetter man som f... Jeg tror også du undervurderer hvor varmt 50 gr. quilted fór er. Det er f.eks. 10 gram MER enn det er i en Chelsea Flyweight. Det vil si at en å ha på seg en Corbridge er å ha på seg en New Utility OG en Chelsea Flyweight + litt til.

 

Ja, jeg har iløpet av dagen bestemt meg for å gå for New Utility. Hvilken farge vil du anbefale? For meg står det mellom Olive og Rustic, og jeg er usikker på hvordan olive vil gå med den grønne Filson-baggen.

 

Jeg har olive, så rustic. Vil helst at så få som mulig skal ha lik jakke som meg ;) Begge utvikler en meget pen patina over tid, og det vil nok ikke bli et problem ift. bagen.

Lenke til kommentar

 

Edit: Niko: Usikker på om de selger Filson noe sted i Oslo, men de har hvertfall Barbour på Follestad, Ferner og Gunnar Øye. Når det er sagt er det en betydelig prisforskjell på nett og i norske butikker. Jeg betalte f.eks. 2200 for Barbour Matt Fulham på Gunnar Øye, og den koster 99 £ på Country Attire, hvor det også er gratis frakt.

Jeg betalte 3500 for Barbour International på Follestad. Er ikke akkurat sparsommelig av meg...

Lenke til kommentar

Haha, du kan sende melding når du skal ha den på, så kan jeg ta på noe annet sånn at vi ikke matcher. :tease: Du tror ikke olive vil kræsje med Filson-baggen altså?

 

Luls. Jeg har ikke sett en olive filsonbag irl, men jeg tviler på at den kommer til å kræsje med jakken. Oilskin og canvas har ganske forskjellig tekstur, og som sagt utvikler jakken en ganske distinkt patina. Jeg ville bare kjøpt den du liker best.

Lenke til kommentar

Quoter meg selv:

[...] hvis det er interesse kan jeg sette opp en side for MoV lignende Fashiontumblrblogstofollow. Kan ha kategorier for klokker, klær, sko og lignende, men vil jo trenge noe drahjelp for å gå til en god samling.

 

Så, er det noe interesse for dette? Har allerede lagd en mockup, og har et spreadsheet på Google Docs klart der man kan fylle inn forslag.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0As5BAt5BUc9EdHo1akJ5UWJPZ0pxcWV1Zk9BYlFBY3c&hl=en_US

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...