Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller, ble litt usikker. Hvilken farge er egentlig Olive? Grønn-brun?

 

Du er klar over at Sapper er foret?

 

Ja, men etter hva jeg kan se er Corbridge det og? Jeg liker også designet på Sapper bedre, og muligheten for å stramme den inn litt i livet. Hvordan er foringen praktisk sett? Vil jeg svette ræven av meg når det blir 5 grader?

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er helt rett plass å poste, men.

Skal uansett flytte til England om en kort måned, og trenger i den anledning en solid og romslig trillekoffert, til fordel for min eldre, slitte bag som er klar til å skiftes ut.

 

Har noen noen forslag til hvor jeg kan lete på nett? Trenger ikke det dyreste av det dyre, men setter dog pris på ordentlig kvalitet.

 

 

Hva skal du i England, studere?

 

Mvh. Nysgjerrige Per

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slår til med et spørsmål til:

 

Jeg har ingen kule gensere (noen som ser OK ut, men ikke mer enn det). Har aldri vært moteinteressert før, men interessen har kommet snikende det siste halvåret. Pga. det vil jeg ikke ha det mest fancy og kule, fordi det virker litt "tryhard" å gå fra å se ut som en middels flott søppelsekk til å kopiere de nyeste modellene hos de mest moderne kjedene. I tillegg til at det gjør meg litt ukomfortabel :p

 

Så, forslag til gensere/overdeler (både generelle forslag og litt mer spesifiserte) til en som ønsker å gå litt forsiktig frem på motefronten, men likevel vise at jeg bryr meg en del?

 

Er lav (170) og spinkel, så har ikke den kuleste kroppen. Er gutt 17.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som vet hvor man kan få tak i en litt retro regnfrakk i Bergen, eller på nett? Tenkte noe lignende dette:bildebildebilde

Weekday vet jeg at har noe sånt. De hadde i hvert fall for to-tre måneder siden. Du kan også se litt i butikkene i Skostredet, samt Tilsammans som ligger like ved.

 

Noen som har tips til pene chinos med god kvalitet? Har tidligere vært en stor fan av chinosene til These Glory Days, men synes kvaliteten er så som så. (synes passformen på chinosene til TGD er veldig bra)

Om du liker passformen på TGD vil du sannsynligvis ikke like NN.07 sin passform. I hvert fall ikke av det jeg har prøvd fra de.

 

Slår til med et spørsmål til:

 

Jeg har ingen kule gensere (noen som ser OK ut, men ikke mer enn det). Har aldri vært moteinteressert før, men interessen har kommet snikende det siste halvåret. Pga. det vil jeg ikke ha det mest fancy og kule, fordi det virker litt "tryhard" å gå fra å se ut som en middels flott søppelsekk til å kopiere de nyeste modellene hos de mest moderne kjedene. I tillegg til at det gjør meg litt ukomfortabel :p

 

Så, forslag til gensere/overdeler (både generelle forslag og litt mer spesifiserte) til en som ønsker å gå litt forsiktig frem på motefronten, men likevel vise at jeg bryr meg en del?

 

Er lav (170) og spinkel, så har ikke den kuleste kroppen. Er gutt 17.

Det kommer an på hva du legger i kul. Det er ikke så veldig mye som er veldig fancy uten å bli stygt. Jeg personlig liker godt rugbygensere, eksempel 1/eksempel 2. Om du synes det er å gå for langt ville jeg gått for ensfargede v-halser/crew-necks, eventuelt en stripete genser, eksempel 1/eksempel 2/eksempel 3. Om du ikke vil skille deg ut noe særlig kan du gjerne kjøre safe med farger som navy, brun og grå. Andre alternativer er jo cardigan og zip-neck. Jeg liker godt sistnevnte. Eksempel 1/eksempel 2.

 

Hold deg unna store logoer, kjøp noe som kan brukes til det meste (i starten, når du har det viktigste på plass kan du gjerne kjøpe mer spennende farger) og husk at om du ofte får det du betaler for. En genser til 1000 kroner vil vare mye lenger enn en genser til 100 kroner, tenk på det som en investering. Dyrere i starten, men du vil bli mer fornøyd. De viktigste plaggene å få på plass er en crew-neck og en v-neck. Jeg ville heller kjøpt en zip-neck og en rugby fremfor en cardigan, men det er helt opp til deg. Om du kler cardigans er nok det mer "nødvendig" enn zip-neck og rugby. Merker som kan være interessante er Polo Ralph Lauren, Rugby Ralph Lauren, Gant, Tommy Hilfiger Denim, H&M og Filippa K. Folk anbefaler gjerne Zara, men jeg har ikke funnet noe særlig jeg liker der, men nå har jeg ikke sett på gensere der. De amerikanske merkene er svært mye billigere på eBay enn de er i Norge, det kan være verdt å ta en kikk der.

 

Kjøp deg en genser i ull. Greit å ha nå som høsten og vinteren kommer.

 

Nå er det forresten mulig jeg har misforstått hva du mener med "fancy og kule", men om det du mener er at du ikke vil ha klær fra litt dyrere merker ettersom det vil se try-hard ut er det bare å gå for de plaggene som ikke har en synlig logo.

Endret av Jostein K.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller, ble litt usikker. Hvilken farge er egentlig Olive? Grønn-brun?

 

Du er klar over at Sapper er foret?

 

Ja, men etter hva jeg kan se er Corbridge det og? Jeg liker også designet på Sapper bedre, og muligheten for å stramme den inn litt i livet. Hvordan er foringen praktisk sett? Vil jeg svette ræven av meg når det blir 5 grader?

 

Ja, se der ja, det var den visst... Personlig ville jeg ikke kjøpt en foret voksjakke. Det er (for meg hvertfall) en høst og vårjakke, og til det formålet fungerer den best uforet. Den er varm nok uten for. Evt. kan du kjøpe en modell hvor du har mulighet til å fjerne foret, men den funksjonaliteten tror jeg ikke du får på noen jakker med brystlommer. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt New Utility.

 

 

 

NN.07.

 

Uenig. De er så lave i livet at det ser helt teit ut å bruke skjorte til hvis man putter den ned i buksen. F.eks. Oscar Jacobson sine er mye bedre imo.

 

 

 

 

Er medium briefcase fra saddelbackleather passende til pc samt to, tre skolebøker? Lurt litt på satchel as well, men føler det har litt feil form.

 

Forøvrighttp://www.saddlebackleather.com/categories/104-Briefcase-Thin/products/2172-Leather-Briefcase-Thin-Chestnut

 

Jeg ville gått for Briefcase Thin i str. large hvis jeg var deg. Har den selv, og noe særlig mindre kunne hvertfall ikke jeg hatt...

Lenke til kommentar

Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt en Bon Jovi - Have a nice day T-skjorte? Foretrekker Norsk nettbutikk, men skjønner at det kan bli vanskelig. Jeg tenker på en T-shirt med dette mønsteret:

 

 

bon_jovi_-_2005_have_a_nice_day.jpg

 

 

(Helst en ordtenlig ferdiglagd tskjorte, ikke noe sånn "Lag din egen t-shirt" greier)

Takk

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Er medium briefcase fra saddelbackleather passende til pc samt to, tre skolebøker? Lurt litt på satchel as well, men føler det har litt feil form.

 

Forøvrighttp://www.saddlebackleather.com/categories/104-Briefcase-Thin/products/2172-Leather-Briefcase-Thin-Chestnut

 

Jeg ville gått for Briefcase Thin i str. large hvis jeg var deg. Har den selv, og noe særlig mindre kunne hvertfall ikke jeg hatt...

Hvor lenge har du hatt den? Har siklet på den lenge selv. Hvordan har den aldret seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...