August. Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Tusen takk, setter stor pris på hjelpen! Får ta meg en runde med meg selv om jeg faktisk trenger å spise på noen uker. Du kan jo bare kjøpe en av dem da Har en stygg følelse av at quiltede jakker kommer til å bli ekstremt oppbrukt utover høsten... Akkurat dette jeg tenker og. Bare i fjor så hadde jo annenhver skoleelev i Oslo en quilted føltes det som... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 ^ Enig der, Vertical. Jeg liker Sapper og Corbridge best. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kommer nok enda flere med quilted jakker rundt omkring nå ja, så derfor bestilte jeg høstjakke i god tid. Hvis det viser seg at det blir altfor mange som går med quilted her i Stavanger får jeg bare pakke ned Liddesdalen min, har jo ikke lyst til å se ut som 90% av ungdommene på min alder. Har heldigvis ikke sett så mange med det helt enda, men jeg er jo nokså tidlig ute med å bruke den da. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Må si jeg likte Sapper veldig godt. Bør man gå for den størrelsen man vanligvis bruker også på de slimme modellene? Er 186 og bruker vanligvis medium. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Frister stort med en jakke fra Barbour, men herre så mange det var og velge i mellom Bruken er til høst, og tidlig vår (April og rundt der). Kriteriene må være; - Slim - Ikke så veldig lang. Har kort overkropp og korte armer, så er ofte et problem for meg. - Noe vanntett og vannavstøtende. Er ikke så fan av Quilted, men likte Wax jakkene. Tips? Hvis du tar stilling til om du vil ha brystlommer (type international/utility) eller ikke (type bedale/beufort) blir det lettere å anbefale noe. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kan man bruke oilskinjakker på samme måte som quiltede? Syntes sistnevnte er hakket penere... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Sapper og Utility falt godt i smak. Takk for tipsene, fkm Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Da er jeg ganske sikker på at det blir en Corbridge i rustic. Vet noen om CA pleier å skrive ned verdi/sende som gift? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 De har aldri gjort det når jeg har bestilt, men jeg har aldri spurt heller... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Får putte det på som comment, jakken er verdt det uansett. Er det noe jeg burde legge ved samtidig? Hvor ofte må jakken behandles? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nå er det jo ikke lovlig å skrive ned verdien, så vi får heller kose oss med de som gjør det uten at vi spør og ikke kaste mer lys enn nødvendig på det. Lenke til kommentar
August. Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Tja. Jeg er ikke helt sikker, men jeg pleier alltid å gå over jakken en gang i mnd ca for å se etter tørre flekker osv. Kommer litt ann på bruken hvor ofte den trenger å behandles regner jeg med. Det følger med en ganske grundig liten brosjyre når du får jakken hvor alt sånt står, i tillegg til at noen har det skrevet på innsiden også av selve jakken også. Jeg tror aldri jeg hadde turt å vokse den selv, ser ikke akkurat ut som en lett prossess Like greit å bare sende den til England så kan de gjøre det hvis det trengs. Endret 23. august 2011 av Jottnegen Lenke til kommentar
zlattan Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei! Noen som vet hvor man kan få tak i en litt retro regnfrakk i Bergen, eller på nett? Tenkte noe lignende dette: Lenke til kommentar
Markusv Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Har lyst på både en guilted og en oil skin... Hvilken er det dere har? Snakket med CA, og de sa de to slimmeste av oil skin jakkene var Corbridge og Sapper. Men fant også Chelsea blant de guiltede, og den så rimelig slim ut. fkm: Har du M? Hvilken størrelse er du som regel i jakker? 40R? Jeg har Barbour Bristol og Akenside . Begge er slimme modeller, og er fornøyd Oilskin jakken min luktet litt etter at den var kjøpt, men lukten forsvinner så fort man har begynt å bruke den. Etter det så merker du det ikke lenger med mindre du sniffer skikkelig på den Hvordan er Bristolen i størrelse? Ser størrelsene er oppgitt i S,M,L osv. i motsetning til flere av de andre oilskin-jakkene. Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Har lyst på både en guilted og en oil skin... Hvilken er det dere har? Snakket med CA, og de sa de to slimmeste av oil skin jakkene var Corbridge og Sapper. Men fant også Chelsea blant de guiltede, og den så rimelig slim ut. fkm: Har du M? Hvilken størrelse er du som regel i jakker? 40R? Jeg har Barbour Bristol og Akenside . Begge er slimme modeller, og er fornøyd Oilskin jakken min luktet litt etter at den var kjøpt, men lukten forsvinner så fort man har begynt å bruke den. Etter det så merker du det ikke lenger med mindre du sniffer skikkelig på den Hvordan er Bristolen i størrelse? Ser størrelsene er oppgitt i S,M,L osv. i motsetning til flere av de andre oilskin-jakkene. Jeg har small og er 187 høy, armlengden min vet jeg ikke men den passer perfekt over alt. Å få en flink syerske til å korte inn ermene er nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg tror aldri jeg hadde turt å vokse den selv, ser ikke akkurat ut som en lett prossess Tuller du? Les dette. Dritenkelt. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Eller, ble litt usikker. Hvilken farge er egentlig Olive? Grønn-brun? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Liker ikke at det er snakk om høstklær allerede... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei! Noen som vet hvor man kan få tak i en litt retro regnfrakk i Bergen, eller på nett? Tenkte noe lignende dette: Prøv å post samme spørsmålet i streetwearkafeen også, der er det nok noen som vet om noe Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ordla meg litt feil der ser jeg; De satt prisen på pakken ned til 100$ slik at jeg slipper å få så store utgifter når den treffer tollen. Satt den ned til $40 jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå