Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor bestiller dere fra? Countryattire? (er det forøvrig 14 dagers angrerett også fra utenlandske sider?)

 

En annen ting jeg lurte på angående oilskin-jakker: hvordan er vedlikeholdet?

 

De av mine jeg har bestilt fra nett har jeg bestilt fra CA ja...

 

Ang. vedlikehold så må man vokse jakkene nå og da. God bruksanvisning her.

Lenke til kommentar

Bestilte fra CountryAttire ja.

14 dagers angrerett gjelder bare for forbrukerkjøp i Norge, men CountryAttire har en 21 dagers angrefrist.

 

Items have a 21-day 'approval' period. If for any reason you are not completely satisfied with your purchase, please return the complete product undamaged in an unused "as new" condition within 21 days of the date of receipt and we will refund your purchase price. If you have received a free gift with your purchase and require a refund, the gift will also need to be returned before a refund can be issued.

http://www.countryattire.com/h_guarantee-returns.php

Lenke til kommentar

Hva bruker dere andre, egentlig? Er veldig åpen for andre forslag også - er ikke sånn at jeg ha Barbour.

 

Kjøpte meg ei ordentlig jakke fra Bergans. Den er hverken spesielt pen eller classy, men jeg kommer i det minste aldri til å bli våt hvis det regner. Må si jeg bryr meg mer om å holde meg tørr enn å se bra ut når det regner.

 

Nei, for det er jo komplett umulig å få tak i en jakke som er vanntett som ikke ser ut som dritt...

 

Nja, det kommer an på øyet som ser. Synes ikke jakka mi ser veldig dritt ut. Valgte den minst fjelltur-aktige jeg kunne finne. :p

 

Alternativet var seiljakke, men tror det ville sett enda mer dust ut å gå med den selvlysende hetta her i innlandet. Når Bergansen var 4x mer vanntett og mer diskrét generelt, var ikke valget så veldig vanskelig..

 

Er det snakk om regnjakke har det selvfølgelig ikke mye å si hvordan den ser ut, men er det derimot snakk om en jakke du skal bruke til hverdags finner du pene jakker som er mer enn tilfredstillende vanntette. Det er ikke mye som ser kjipere ut enn folk som bruker allværsjakker til hverdags, og da spesielt Bergans.

 

Er hovedsaklig snakk om en regnjakke ja. Enig det du sier om en jakke til hverdags. Trenger nok en ny hverdagsjakke for vår/høst etterhvert som ser bra ut og er tilfredsstillende vanntett for dager hvor det ikke regner så mye, og sånn passe vindtett.

Lenke til kommentar

Er de jakkene så veldig formelle da?

Kom gjerne med et eksempel så vi vet i hvilke baner du tenker.

 

Hmm. Dette blir vanskelig. Jeg er også litt svak fro Barbour. Synes ikke noe særlig om jakkene og er ikke så veldig meg, føler jeg. En kamerat har en jakke han kjøpte fra Zara. Veldig enkel og fin med lite detaljer forutenom en glidlås rundt yttersiden av kragen.

 

Ideer?

Lenke til kommentar

Jeg har utility (en litt mindre slim versjon av Corbridge, kjøpte den før Corbridge kom ut), Matt Fulham (tykkere versjon av Chelsea, Chelsea er ganske tynn) og Liddesdale. Corbridge/Utility og Matt Fulham er mine tips.

 

Jeg bruker M og er 40R/L.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

 

Har lyst på både en guilted og en oil skin... Hvilken er det dere har? Snakket med CA, og de sa de to slimmeste av oil skin jakkene var Corbridge og Sapper. Men fant også Chelsea blant de guiltede, og den så rimelig slim ut.

 

fkm: Har du M? Hvilken størrelse er du som regel i jakker? 40R?

 

Jeg har Barbour Bristol og Akenside . Begge er slimme modeller, og er fornøyd :) Oilskin jakken min luktet litt etter at den var kjøpt, men lukten forsvinner så fort man har begynt å bruke den. Etter det så merker du det ikke lenger med mindre du sniffer skikkelig på den :p

Lenke til kommentar

Tusen takk, setter stor pris på hjelpen! Får ta meg en runde med meg selv om jeg faktisk trenger å spise på noen uker. :p

 

 

Du kan jo bare kjøpe en av dem da :p Har en stygg følelse av at quiltede jakker kommer til å bli ekstremt oppbrukt utover høsten...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Frister stort med en jakke fra Barbour, men herre så mange det var og velge i mellom :hmm:

Bruken er til høst, og tidlig vår (April og rundt der).

Kriteriene må være;

- Slim

- Ikke så veldig lang. Har kort overkropp og korte armer, så er ofte et problem for meg.

- Noe vanntett og vannavstøtende.

 

Er ikke så fan av Quilted, men likte Wax jakkene.

Tips?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...