Hugol Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Takk for innslag. Var å så på en slik i går. Synes ikke den passet meg så godt. Er ute etter en lite mer "casual" jakke. Setter pris på innspill! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Er de jakkene så veldig formelle da? Kom gjerne med et eksempel så vi vet i hvilke baner du tenker. Lenke til kommentar
Markusv Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei. Er også på utkikk etter en litt pen jakke som tåler litt regn. Har sett litt rundt om kring, og må ærlig innrømme at jeg er svak for oilskin-jakkene til Barbour. Problemet er bare at jeg er veldig usikker på passformen til de ulike modellene - har nemlig en Barbour Liddesdale fra før hvor passformen kunne vært bedre. (i ettertid ser jeg at Chelsea Sports Quilt ville vært et bedre valg) Er forøvrig 18 år og slank. Noen som har forslag? Ville tatt det i mot med stor takk Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Jeg har vanskelig for å se hvordan en jakke kan bli noe særlig mer uformell enn en oilskinjakke. Felleskjøpetdress? Markusv: Du må nesten spesifisere litt bedre hvordan du vil at jakken skal se ut. Det er ganske stort sprik i utseendet på oilskinjakkene fra Barbour. Endret 23. august 2011 av fkm Lenke til kommentar
Markusv Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Selvfølgelig, det glemte jeg helt.. Vil ha en mest mulig klassisk jakke uten store emblemer, haugevis av unødvendige lommer osv (dvs. ingenting fra Steve McQueen-kolleksjonen). Det er også viktig for meg at jakken er forholdsvis slim-fit, da det værste jeg vet er jakker jeg svømmer i. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Denne skal være ganske slim. Hvis ikke er jo Bedale fin, men ikke akkurat så veldig slim... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Ja, alle e-bøkene på amazon kan kjøpes fra Norge, i tillegg til at den støtter en rekke andre formater. Bøker som ikke offisielt er kommet ut på e-bok enda finnes som regel i et format som støttes, og hvis ikke er det ikke vanskelig å konvertere. Ikke at jeg har prøvd det altså, no sirrr....... Kjekt, kanskje B&N har fått/får ut fingeren snart og. Det som irriterer mest med Nooken min. Det blir enklere å være pirat, og det er ikke helt... bra. Hvilken Kindle har du? Trpdde den første/de to første var ganske klundrete å legge inn bøker på manuelt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Får du Nook med gratis 3G da? Det er jo et av de største ankepunktene for Kindle. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Har den nyeste kindelen, men uten 3g.. Har for å være helt ærlig ikke skjønt poenget med 3g. Jeg har rundt 200 uleste bøker på den, så jeg skal klare meg en stund uten å koble den til nett... Lenke til kommentar
Markusv Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Denne skal være ganske slim. Hvis ikke er jo Bedale fin, men ikke akkurat så veldig slim... Takk for hjelpen. tror jeg skal ta å undersøke litt mer - av de jeg har sett på selv synes jeg Beaufort-jakken ser veldig pen ut. Noen som har erfaringer med passformen på denne? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Den er som Bedale, bare lengre. Ikke det du vil kalle slim akkurat... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nå er jo dette jakker som tradisjonelt er nokså løse i passformen, for at man skal kunne bevege seg i de når man er ute i skogen, og ha plass til å ha et par lag under. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 En løsning er selvfølgelig å kjøpe mindre størrelser enn man pleier, men det blir ofte problematisk med armlengden. Lenke til kommentar
Markusv Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hva bruker dere andre, egentlig? Er veldig åpen for andre forslag også - er ikke sånn at jeg må ha Barbour. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg bruker oilskin fra Barbour, quilted fra Barbour (tviler på at disse kommer til å bli brukt mye fremover, litt for 123ndy for min smak), frakk, safarijakke eller trench. Hvis jeg måtte velge en ville det helt klart blitt oilskinjakken, for den dekker stort sett alle bruksområder. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Bruker seiljakke. Når jeg er seiltrener eller seiler selv. Skal til å bestille en Barbour Beaufort i kveld, må bare bestemme meg for om jeg skal ha den i rustic eller olive. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Synes det er tipp topp at seilejakker er så poppis blant unger. Refleks 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Får du Nook med gratis 3G da? Det er jo et av de største ankepunktene for Kindle. Ja, men ikke utenfor USA. Man kan åpne den, sette i eget SIM og betale, men vet ikke om det går uten å tukle litt med programvaren. Akkurat eboklesere ser jeg ikke poenget med 3g på. Tablets, derimo, der skjønner jeg meg ikk på folk som kjøper en uten.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Koster jo ikke mer enn $50 mer for en Kindle med 3G, og da kan du laste ned bøker og aviser (er vel bare amerikanske og kanskje britiske tilgjengelig, men uansett) uten å tenke på å være koblet på trådløst nettverk. Nå har jeg trådløst nettverk hjemme, men hvis jeg er på universitetet, som har noe fancy eduroam-system, tviler jeg på at jeg klarer å koble meg på, og da er det kjekt med 3G. Men joda, ser poenget med at det kanskje ikke er allverdens nytte, men hvis jeg skaffer meg en Kindle betaler jeg gjerne et par hundrelapper ekstra for å slippe ekstra hodebry i fremtiden med å få den på trådløst nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå