Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Så når bakershoe skriver ned verdien og gift slipper jeg moms?

 

Jeg ba Baker's shoe om å merke forsendelsen til $ 170 og som gave. De innfridde begge ønskene, men tollvesenet forstod at det var ingen gave, og jeg ble derfor tollpliktig for 211,-. Ja, jeg kunne sikkert klagd osv., men 211,- var den absolutt verdt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste (om man virkelig vil bedrive straffbar momssvindel, noe man selvfølgelig ikke vil..) er å be dem skrive f.eks. 28USD, mn IKKE merke gaven som gift. merkes den som gft skjønner de gjrne at det er noe muffins, og da blir de gjerne mistenkelige når det gjelder prisen og, og krever fort dokumentasjon (kvittering, kontoutskrift e.l.). Unntaket er støre og tyngre gjenstander, så det kan godt hende det lnner seg å be dem merke en Filson-bag litt over grensen, og betale litt for å minske risikoen for måtte betale mye.

Lenke til kommentar

Tenker å gå til innkjøp av en blazer i tweed. Prismessig vil den koste meg like over tusenlappen fra f.eks www.harristweedshop.com, og så må jeg vel beregne omtrent en tusenlapp til for å få den tilpasset. Hører det regnestykket fornuftig ut?

 

Vil jeg kanskje være bedre tjent ved å kjøpe noe lokalt i Bergen? I såfall, hvor burde jeg lete?

Lenke til kommentar

Be surprised.

 

For øvrig er det fullt mulig å ta inn skuldrene (dog ikke på alle), men det er veldig få skreddere som anbefaler det ettersom det er risikofylt og ofte vil gjøre at stoffet blir litt fordratt og proporsjonene ikke blir helt riktig.

 

Edit: Jeg hater deg Christian B :( Det ble en Filson-veske på meg også...

Damn you impulsivitet! Kjøpte selv i tan, med twitter-kupongen og ba dem i tillegg sette ned verdien til $100. Har ikke engang regnet på hvor mye det vil bli, men tipper det er verdt pengene uansett.

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker å gå til innkjøp av en blazer i tweed. Prismessig vil den koste meg like over tusenlappen fra f.eks www.harristweedshop.com, og så må jeg vel beregne omtrent en tusenlapp til for å få den tilpasset. Hører det regnestykket fornuftig ut?

 

Vil jeg kanskje være bedre tjent ved å kjøpe noe lokalt i Bergen? I såfall, hvor burde jeg lete?

 

De jakkene på harristweedshop.com så rimelig kjipe ut... Malford of London har en del pene tweedjakker fra Gieves & Hawkes til omtrent samme pris, og det vil nok være et langt bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Be surprised.

 

For øvrig er det fullt mulig å ta inn skuldrene (dog ikke på alle), men det er veldig få skreddere som anbefaler det ettersom det er risikofylt og ofte vil gjøre at stoffet blir litt fordratt og proporsjonene ikke blir helt riktig.

 

Edit: Jeg hater deg Christian B :( Det ble en Filson-veske på meg også...

Damn you impulsivitet! Kjøpte selv i tan, med twitter-kupongen og ba dem i tillegg sette ned verdien til $100. Har ikke engang regnet på hvor mye det vil bli, men tipper det er verdt pengene uansett.

 

Godtok de å sette end verdien? Sendte mail selv nå nettopp og spurte.

Lenke til kommentar

Be surprised.

 

For øvrig er det fullt mulig å ta inn skuldrene (dog ikke på alle), men det er veldig få skreddere som anbefaler det ettersom det er risikofylt og ofte vil gjøre at stoffet blir litt fordratt og proporsjonene ikke blir helt riktig.

 

Edit: Jeg hater deg Christian B :( Det ble en Filson-veske på meg også...

Damn you impulsivitet! Kjøpte selv i tan, med twitter-kupongen og ba dem i tillegg sette ned verdien til $100. Har ikke engang regnet på hvor mye det vil bli, men tipper det er verdt pengene uansett.

 

Godtok de å sette end verdien? Sendte mail selv nå nettopp og spurte.

Fikk bare beskjed om å skrive det jeg skrev til dem på mail i "notes"-feltet når jeg bestilte. :)

 

Mener å ha lest at endel av dere her inne går på BI, finnes denne dama?

Det der kan umulig være seriøst..?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Du undervurderer mennesker, fkm.

 

Og siden den ligger på http://universitas.no/ blir jeg faktisk litt imponert hvis den gjengen har trollet så bra.

 

Samme side, men annen artikkel der de drar med BI-ungdommen til Stravinsky

 

"Vi har rett og slett havnet på feil side av Berlinmuren. Jevnt over ser klientellet ut som en serbo-kroatisk utkasterbande, ispedd jenter med spraytan og et Gatebil-arrangement eller to på samvittigheten". laugh.gif

http://universitas.no/magasin/56281/rett-i-vasken

Jeg må følge med på dette magasinet.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...