Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Begynner å bli mer og mer glad i Steen og Strøm jeg. Kom hjem med finfin skjorte, genser og to skjerf. :)

5212365[/snapback]

 

Ja vet Steen og Strøm er flott nå, var innom der en tur i går. Har ikke blitt så mye handel på meg i det siste. Travle dager. Men i går ble det en deilig Burberry skjorte.

 

Thon og Stordalen skal ha skryt.

Lenke til kommentar

Leste i VG idag at asiater klynger seg rundt den store LV-butikken i Paris og gir kanskje 6000,- til vilt fremmede turister så de kan gå inn og kjøpe 2 lommebøker eller noe for dem. Brukes visst til hvitvasking av penger, og varene sendes ut av landet hvor de visstnok selges langt dyrere(!) enn i Paris. I tillegg til at de piratkopieres, spesielt i Kina.

 

Jeg er jo en god gammel mester i sprint fra skoletida, så jeg tenkte ta første flyet ned dit, ta imot så mange penger jeg klarer, og ta beina fatt. Muhahaha :D

 

Forresten var det en ting jeg ikke skjønte i artikkelen. Kan det virkelig stemme at disse produktene selges mye dyrere andre steder i verden? Franskmenn er da vel ikke så fattige, og hvis varene prises etter kjøpekraft (og beskyttet av antiparallellimportlover) skulle jeg ikke tro prisene var noe særlig høyere andre steder.

 

EDIT: Må se å få sjekka ut nye Steen & Strøm ja. Har dessverre ikke rukket pga altfor mye å gjøre i det siste :(

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

De så ikke jeg noe til sist jeg var i Paris... Høres ut som en svært merkverdig form for hvitvasking..

 

LV er jo ikke særlig rimelig, men de er priset i ulike valutater så visse forskjeller kan vel forekomme. Men med LVs syn på tilbud tviler jeg på at det er så forferdlig mye billigere i Paris. Men mulig de selges usertifisert videre, da kan jo mye rart forekomme...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Jo, jeg syntes også det hørtes merkverdig ut, men noe av forklaringen er vel at disse produktene er såpass ettertraktet over hele verden, og dermed lett å omsette videre.

 

Prismessig glemte jeg å nevne en ting, at de får igjen 15% MVA eller noe slikt i tollen når de reiser ut av landet. Men det er jo ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Jo, jeg syntes også det hørtes merkverdig ut, men noe av forklaringen er vel at disse produktene er såpass ettertraktet over hele verden, og dermed lett å omsette videre.

 

Prismessig glemte jeg å nevne en ting, at de får igjen 15% MVA eller noe slikt i tollen når de reiser ut av landet. Men det er jo ikke all verdens.

5215562[/snapback]

Du får også momsen igjen. Tax free heter det. :)

Lenke til kommentar
Er for øvrig temmelig sikker på at LV opererer med like priser over hele verden, med unntak av småforskjeller som oppstår på grunn av endringer i valutakurser og lignende.

5216486[/snapback]

Nå er jo ikke VG den avisen jeg stoler mest på, men det er altså en 2-siders artikkel om dette i dagens nummer. Det står uforståelig nok at enkelte selger varene for opptil 3 ganger prisen de kjøper det for. Hvem som måtte være dumme nok til å betale så mye forteller de ingenting om, for produktene er overprisede nok fra før :p

Lenke til kommentar

Ser at diskusjonen om klær her i tråden handler som oftest om eksklusive klær, har da et spørsmål angående dette:

 

Kommer kvalitet/merke framfor pris hos dere?

Kjøper dere alt dere liker, eller er prisen en viktig faktor.

 

Feks. hvis jeg ser en bukse som er veldig fin, og passer meg perfekt er det dermed ikke sagt at jeg kjøper den hvis prisen er 3500 NOK.

 

Ja, hva gjør akkurat du?

 

Handler du uten å kikke på prislappen eller å spørre om pris, kjøper du klærne uansett?

 

De fleste som diskuterer her er vel studenter, så det blir artig å se hva dere gjør!

 

Dette spørsmålet handler jo mest om økonomien til den enkelte, men vi ser bort ifra det nå.

 

Selv har jeg en maks grense for ting, jeg prøver feks. aldri å kjøpe en vanlig buske som koster over 2000 NOK.

Endret av Johnx
Lenke til kommentar
Kjøper dere alt dere liker, eller er prisen en viktig faktor.

Jeg kjøper jo klær på H&M om jeg liker disse, om det er det du spør om.

Handler du uten å kikke på prislappen eller å spørre om pris, kjøper du klærne uansett?

Det hender en sjelden gang jeg kommer i skade for å se på prislappen, men jeg liker best å ikke se på denne, forelske meg i plagget, lukke øynene og dra kortet. :)

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet handler jo mest om økonomien til den enkelte, men vi ser bort ifra det .

Tror ikke vi kan se bort i fra at det er økonomien som faktisk setter begrensninger hos "folk flest". Personlig går jeg ikke etter merke, men ofte liker jeg klær som er noe dyrere enn andre merker - i slike tilfeller gjør jeg som Thomas. ;)

Lenke til kommentar
Dette spørsmålet handler jo mest om økonomien til den enkelte, men vi ser bort ifra det .

Tror ikke vi kan se bort i fra at det er økonomien som faktisk setter begrensninger hos "folk flest". Personlig går jeg ikke etter merke, men ofte liker jeg klær som er noe dyrere enn andre merker - i slike tilfeller gjør jeg som Thomas. ;)

5217182[/snapback]

 

Det kan da også være snakk om prioriteringer i stedet for økonomien , altså man prioriter klær maksimalt i stedet feks. å kjøpe seg bil.

Lenke til kommentar
Kjøper dere alt dere liker, eller er prisen en viktig faktor.

Jeg kjøper jo klær på H&M om jeg liker disse, om det er det du spør om.

5217136[/snapback]

Først nå innså jeg at «eller er prisen en viktig faktor» kunne spørre om man valgte å ikke kjøpe plagg fordi de var for dyre (jeg tolket det omvendt), det har muligens skjedd, men da kun fordi plaggene var dyre og ekstremt sære, slik at de knapt ville blitt brukt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper klær som jeg syns er ålreite, og mest mulig billig.

 

Har hatt litt penger mellom henda det siste året, og da syns jeg det har vært greit å spandere på seg litt dyrere klær som jeg er veldig fornøyd med.

 

Jeg har ikke mye klær, da jeg syns det er helt idiotisk å ha ett helt klesskap fullt av klær man aldri bruker, blir det for lite eller det er gammalt, så går det til en god sak :)....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...