Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter på pakke fra Nelly.com, og så får jeg hentemelding hvor det står Fjellhamar, mens jeg bor i Drøbak. Great.

De kunne like gjerne vært nabobygder for alt jeg vet.

Ja vel, en ganske stor andel av de som bor på Østlandet har en viss formening om hvor Drøbak og Fjellhamar ligger.

"Drøbak (av «drøye bakker») er en tidligere kjøpstad, nå by på østsiden av Drøbaksundet" - Wikipedia :p

Fra nærmeste bussholdeplass her til Fjellhamar togstasjon tar det minst 1 time og 35 min ifølge Trafikanten.

Endret av DBM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Å forvente at gud og hvermann skal vite hvor langt ulike byer i Norge ligger fra hverandre blir i mine øyne ganske så pretensiøst, da man ikke tar høyde for ulike faktorer som kan spille inn på ens viten om nevnte tema.

E:

Jeg vet forøvrig ikke hvor Fjellhamar og Drøbak ligger i forhold til hverandre, men det gjør meg ikke til et uvitende menneske av den grunn. Ergo er det tullete å kalle andre uvitende utelukkende basert på et geografisk forhold mellom to byer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var snakk om å kunne tro at de var nabobygder.

Så hvis jeg sier at for alt jeg vet kunne Fyresdal og Bangsund ligge 10 minutter unna hverandre, vil du da kalle meg imbesil uten geografikunnskaper bare fordi jeg i utgangspunktet ikke vet hvor disse bygdene ligger?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg sier at for alt jeg vet kunne Fyresdal og Bangsund ligge 10 minutter unna hverandre, vil du da kalle meg imbesil uten geografikunnskaper bare fordi jeg i utgangspunktet ikke vet hvor disse bygdene ligger?

Drøbak er en av byene som ligger nærmest Oslo, og Fjellhamar/Lørenskog er heller ikke langt fra Oslo. Det er virkelig ikke "distrikts-Norge".

Men når det er sagt så forventer jeg ikke at mennesker i Bangsund skal vite hvor Fjellhamar ligger.

Lenke til kommentar

Det var snakk om å kunne tro at de var nabobygder.

Dårlige eksempler. Hvis jeg syns det er rart at du ikke vet at Molde og Oslo ikke er nabobyer, er jeg rar da?

Nei, og begge er like dårlige eksempler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det kan så være, poenget var at det er arrogant og frekt å kalle noen uvitende og trekke linjer mot USA bare fordi vedkommende ikke er kjent med geografien på Østlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...