Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

«Leilighet» passer bedre enn «skap», men den er full, enda jeg har langt fra alle klærne mine her. Oppbevaring er et stort problem. Jeg gjetter på at jeg nå har ca 4-5-6 meter hengeplass, hvorav det meste er i doble høyder, og kanskje 6 sånne vanlige bredder med klesskap for andre ting, i tillegg til noen skoskap og tre kommoder for t-skjorter og annet småfjas. Jeg savner en større leilighet, men jeg har ikke klart å finne noe jeg er fornøyd med ennå, i alle fall ikke til en pris jeg har lyst til å betale.

 

Hjemme er det ikke noen plassmangel, aner ikke hvor mange kvadratmeter det er snakk om, men det er en god del. Jeg fikk byttet om litt på rommene, så ble det knallfint.

 

Ser for meg at jeg etter hvert som jeg får kjøpt en leilighet skal bygge opp en litt mer permanent oppbevaringsløsning, har sett det finnes mye fine alternativer. En leilighet over to etasjer med et stort soverom med gode oppbevaringsmuligheter i loftetasjen hadde egentlig vært genialt.

 

Dette kan kanskje høres ekstremt trivielt ut, men med mindre jeg har brukbar orden på klærne blir det ikke til at de blir brukt – jeg kommer aldri til å tidlig på morgenen orke å finne frem plagg som ligger bortgjemt, liker ikke helt følelsen av å finne klær jeg har hatt lenge med merkelappene på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tviler ikke på at du mangler penger, men å finne en toetasjers leilighet med rimelig bra plass samt god beliggenhet og standard kan bli ganske dyrt i Bergen. Men du er vel vant til prisene i Oslo.

 

Å ha et helt "rom" som klesskap høres konge ut. Ikke det at jeg har så mye klært at jeg trenger det. Faktisk så deler samboeren min og jeg et klesskap sammen. Han har mer klær enn meg, så noe av det han bruker sjelden henger i et annet skap. Sier litt om hvor mye klær jeg har, gitt :p

 

Jaja. Annet prioriteres før klær. (Det betyr ikke at jeg går med joggebukser fra Cubus)

Lenke til kommentar

En ting er at leiligheter er dyrt i Bergen, en annen sak er at det selges mye skrot til latterlig høye priser, det er generelt veldig mye med dårlig standard. Tanken er på en måte at det ikke skal koste noen enorme mengder penger heller, tanken er å være student, ikke i full jobb...

 

Jeg skulle også klart å få alle klærne mine inn i ett skap, om bare skapet var stort nok. :)

Lenke til kommentar
De Gucci skoene som Henrik nevnte koster for øvrig rundt 4-5 tusen, jeg så de i høst og vurderte tom. å kjøpe et par. Og ja, de ser helt vanlig ut - men det er noe spesielt med skinnkvaliteten.

5166366[/snapback]

Nesten så at eg faktisk vurderer å spandere dei lappane på dei. Skinnet ser simpelthen nydelig ut.

 

Har du sett dei i virkeligheita, eller berre på gucci.com?

Lenke til kommentar

Nå, gutter og jenter. Nå er det på tide med necroguiden V.2.0!

 

Innhold:

1.0 - Skinnjakker

1.1 - Hvordan skinnjakke skal jeg velge?

 

2.0 - Bukser

 

3.0 - Genser

3.2 - T-skjorter

 

4.0 - Hår

 

5.0 - Skjegg

 

6.0 - Tilbehør

6.1 - Snus

6.2 - Lommebok

6.3 - Skiver som må ligge i CD-hyllen din

 

1.0 - Skinnjakker

Som et metalhue må du ha en skinnjakke. Minst. Dette er da nesten obligatorisk om de hører på ekstrem metal. Dette er altså et plagg som gjør mye av det tøffe imaget. Dette plagget burde du legge inn endel penger på, slik at du får god kvalitet. Her foretrekker jeg biker-jakker, eller lang frakk. Dette er vanntett, noe som tilsvarer at du ikke trenger en regnjakke. Her ville jeg også ha valgt den i en relativt mørk farge. Skinn passer best med mørke farger. Jeg ville foretrukker store glidelåser for å øke 'harry' faktoren.

 

1.1 - Hvordan skinnjakke skal jeg velge?

Her må du nesten ta til hensyn egen økonomi. Husk også på at skinnjakker kan være god kvalitet og de varer som regel lenge. Dette er kjempeflott. Holdbarheten er super, eneste du trenger å gjøre er å rengjøre den og vedlikeholde den. Så blir alt fint. Noe jeg ville gjort, var å prøve forskjellige skinnjakker og se hvilken som passer deg best. Det er forøvrig best at jakka passer deg akkurat. Ikke kjøp deg noe du kan vokse i. Dette fører bare til dårlig passform og du får lite igjen for å gå med dette plagget.

 

2.0 - Bukser

Her er det egentlig veldig fritt. Jeg ville valgt noen gode bukser som ser flotte ut, men som samtidig vil holde deg med en viss mengde komfort. Jeg foretrekker altså Levi's 501 på grunn av en ting. Holdbarheten, komforten og passform er på topp her. Denne buksen tåler også det meste og er pen å se på.

Slitte bukser er også en vinner. Jeg har lagt merke til at slitte bukser er også veldig gode å gå i. Den slitte Levi'en min er altså så slitt at den såvidt holder sammen, men fy. Den er god.

 

3.0 - Genser

Genseren er et vitalt plagg. Dette plagget kan brukes, men passer dårlig under skinnjakka, dersom det er hettegenser. Her foretrekker vi vanligvis en genser med band-logo og eventuelt noe artwork. Gode gensere er som regel slik. De er varme og fine på kalde vinterdager også.

 

myrkskog_mechanicalLS.jpg

 

Dette er et eksempel på en god genser.

 

3.2 - T-skjorter

Her kan du velge så mangt. Dette er nesten opp til deg selv. Her kan du utfolde deg fritt.

Eksempel:

 

000_4568_jpg.jpg

 

4.0 - Hår

Her har du to alternativer. Kun to. Langt som faen eller skallet.

 

5.0 - Skjegg

Du kan ha langt hår og masse skjegg. Du kan ha langt hår og ikke skjegg. Du kan ikke være skallet og ikke ha skjegg. Du kan være skallet og ha skjegg.

Dette kreves dog en eldre ungdom.

 

6.0 - Tilbehør

Det er endel tilbehør du må ha når du er metalhue. Dette er endel plater og noen gitarer. Dette er nesten obligatorisk.

 

6.1 - Snus

Du skal ha en General løssnus i lommen til en hver tid. Enten du liker det, eller ikke.

 

6.2 - Lommebok

Lommeboken må innholde gamle kvitteringer og plektere.

 

6.3 - Skiver som må ligge i CD-hyllen din

Anata - Under A Stone With No Inscription

Bathory - Bathory

Celtic Frost - Morbid Tales

Crystopsy - None So Vile

Cynic - Focus

Death - Induvidial Thought Patterns

Metallica - Master Of Puppets

Necrophagist - Onset Of Putrefaction

Slayer - Reign In Blood

 

Det var det. Nå kan alle på forumet bli metalhuer. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker altså Levi's 501 på grunn av en ting. Holdbarheten, komforten og passform er på topp her. Denne buksen tåler også det meste og er pen å se på.

5167382[/snapback]

Dette var vel strengt tatt fem ting, ikke én? :) Ellers topp selvfølgelig, jeg har til og med Master of Puppets og en sort Unge Høyre-t-skjorte, så det er ikke så lenge til jeg er fullblods metalhue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...