Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Mm, får se hva jeg ender med å gjøre. Skal ha et par oxfords, så blir vel ModernTailor da de har godt utvalg. Men siden jeg må ha en testskjorte, justere osv er det ikke sikkert jeg rekker det før hun jeg skal sende til drar hjem (kan jo ikke få henne til å sende en pakke 2 dager før hun pakker og flytter hjem til Norge igjen), så da blir de fort nokså dyre, iom. at jeg må betale toll og moms på de. Koster jo fort $60-100 for et par av stoffene også, så får gå litt i tenkeboksen.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huh? Hvorfor skulle du sendt en pakke fra MT til USA? De sender jo fra Asia, så det du evt. hadde spart på MVA vil du nok tape på fraktkostnadene fra USA til Norge. Det er uansett stort sett alltid en del greie stoffer på salg så vidt jeg har skjønt, så du klarer nok sikkert fint å holde deg under 50-60 $.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Har folk erfaring med både tailorstore og moderntailor?

Har bestilt noen skjorter fra tailorstore før og må si jeg er fornøyd med skjortene i hvert fall i forhold til prisen.

Nå har jeg ikke vært så mye inne på moderntailor siden, men er det lett å "overføre" målene fra tailorstore dit? Altså opererer de med samme type mål?

Lenke til kommentar

Det spørs veldig om du bestiller fra den amerikanske nettbutikken eller har tenkt å kjøpe i butikk i Norge. Størrelsesforskjellen er mildt sagt ikke liten. På gensere er passformen annerledes også. Tror en norsk XXL fint kunne passet inn i både M og L fra RL, litt avhenig av modell.

Hm. Jeg bestilte en v-hals i lammeull på eBay.com, regner med at den er kjøpt i USA. Passer perfekt i medium. Det gjør forsåvidt også half-zipen jeg kjøpte fra samme selger, også den i medium. Prøvde i butikk i Norge før jeg kjøpte, og størrelsen ser ut til å være helt lik. Jeg tror jeg skal gå for medium i custom-fit rugby fra PRL, men jeg er mer usikker på piquéene. Jeg ligger mellom XS og S i Lacoste og S i Lyle & Scott, piquéstørrelse altså.

Om den ikke passer kan alltids pappa få den, så det er ikke noe stort tap.

Endret av Jostein K.
Lenke til kommentar

Har folk erfaring med både tailorstore og moderntailor?

Har bestilt noen skjorter fra tailorstore før og må si jeg er fornøyd med skjortene i hvert fall i forhold til prisen.

Nå har jeg ikke vært så mye inne på moderntailor siden, men er det lett å "overføre" målene fra tailorstore dit? Altså opererer de med samme type mål?

Jeg foretrekker ihvertfall de stoffene jeg valgte til skjortene jeg har fra MT over det jeg valgte til skjorten min fra TS. Det fra TS (Tror det var Loca/Lorca. Rød gingham ihvertfall) imponerte meg ikke. Vanskelig å finne 2-ply der også etter hva jeg har sett. For øvrig er det ofte billigere å kjøpe fra MT, spesielt dersom du velger stoffene som er på salg. Pakkene har heller aldri blitt stoppet i tollen, til tross for at verdien har oversteget 200kr. Velger du mål etter eksisterende skjorte skal jo målene bli riktige.

Lenke til kommentar

Henrik C.: Angående PRL-skjortene så kom jeg nettopp hjem fra en weekendtur til Brussel hvor jeg kjøpte et par skjorter. Prøvde meg litt frem fordi jeg hadde god tid i butikken, og jeg ville ikke anbefalt custom fit på bd-skjortene til noen... Passformen er ganske dårlig og pløsete. Det er synd, fordi utvalget på custom fit er mye større enn på slim fit. Endte i alle fall opp med medium slim fit, og de sitter veldig bra rundt halsen og har perfekt lengde. Er 184 cm høy og veier 78 kg, så om du er litt større ville jeg kanskje vurdert large slim fit.

Endret av Winston Wolf
Lenke til kommentar

Henrik C.: Angående PRL-skjortene så kom jeg nettopp hjem fra en weekendtur til Brussel hvor jeg kjøpte et par skjorter. Prøvde meg litt frem fordi jeg hadde god tid i butikken, og jeg ville ikke anbefalt custom fit på bd-skjortene til noen... Passformen er ganske dårlig og pløsete. Det er synd, fordi utvalget på custom fit er mye større enn på slim fit. Endte i alle fall opp med medium slim fit, og de sitter veldig bra rundt halsen og har perfekt lengde. Er 184 cm høy og veier 78 kg, så om du er litt større ville jeg kanskje vurdert large slim fit.

I hear you. Bestilte en skjorte fra RL.com nå, custom fit i medium, så får se om det er brukbart eller bare håpløst. Ender jo på rundt 550 kroner eller så inkludert frakt til Norge, så dersom jeg bare klarer å bruke den med opprullede ermer skal jeg ta tåle å ta det tapet.

Lenke til kommentar

Jeg har litt lyst å lage denne. :love:

Si ifra totalpris, for den er awsum.

Så på noe liknende tidligre om mener jeg kom frem til at materialekostnaden har var høy.

I tillegg må du få dem til å kutte opp rør til riktig lengde og få dem gjenget opp hvis ikke du kan gjøre det selv.

71$ er liksom prisen for 4-5 koblinger hvis ikke jeg tar feil, gikk aldri innom noen rørlegger for å finne det ut, men så bare noe ca. nettpris.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Man kan jo oppsøke en skraphandler eller et sted der de arbeider med skrapmetall da. Er sikkert mulig å få tak i rør der. Med litt puss og maling er de nok brukbare. :)

Skal prøve meg å lage noe lignende nå som jeg skal flytte sammen med dama i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...