Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man bestiller fra Asos, er det DHL som leverer? (Tok vanlig sending, ikke express.) Fatter ikke helt når det skal komme, og når jeg "tracker" på Asos står det "Your parcel has been held and a new delivery date needs to be (re)scheduled." Må jeg ringe DHL og be de komme når jeg vet jeg er hjemme?

Posten med mindre du har valgt express er jeg ganske sikker på.

Hvis ikke de har endret på det i det siste.

For den meldingen så hørtes det jo nesten sånn ut, men somregel får man da ihvertfall en telefon om å avtale tid eller en lapp om at du ikke var hjemme? :hmm:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Jeg er relativt tynn og høy, 190-192cm (ikke målt meg på en stund), og 77kg i bokseren. Jeg kjøper skjorter i small. Kan også bruke medium men synes small ser langt bedre ut med tanke på form. Har aldri hatt problem med lengden på ermene verken på small eller medium. Men det kommer an på skjortens form, merke osv da.

Det hjelper ikke med hvilken størrelse man personlig "pleier å gå med", så lenge man ikke vet nøyaktige mål på hals og ermlengde. Det er så store forskjeller i størrelser på de ulike merkene i verden at det ikke lønner seg å satse på sånn tankegang. Kanskje i Norge, hvor mange av butikkjedene opererer med samme størrelser, så kan det gå innimellom.

Det eneste som hjelper er om man er omtrent lik størrelse og har erfaring med akkurat det samme merket, ellers ville jeg ved nettkjøp heller anbefalt å få tak i noen mål slik at man er sikker på at skjorten passer.

Lenke til kommentar

Når man bestiller fra Asos, er det DHL som leverer? (Tok vanlig sending, ikke express.) Fatter ikke helt når det skal komme, og når jeg "tracker" på Asos står det "Your parcel has been held and a new delivery date needs to be (re)scheduled." Må jeg ringe DHL og be de komme når jeg vet jeg er hjemme?

Posten med mindre du har valgt express er jeg ganske sikker på.

Hvis ikke de har endret på det i det siste.

For den meldingen så hørtes det jo nesten sånn ut, men somregel får man da ihvertfall en telefon om å avtale tid eller en lapp om at du ikke var hjemme? :hmm:

De ringte idag, men det var den fjerde gangen det kom opp dette med at den har blitt "held", og jeg rakk såklart ikke å ta den. Men får ringe i morgen! (Trodde også den skulle dukke opp på postkontoret, men..)

Lenke til kommentar

Forskjellen på størrelser er jo helt utrolig. XS i Lacoste piqué, medium i Gant og PRL genser. Nå er det jo selvfølgelig forskjell på en piqué og en genser, men fremdeles. Jeg ble i hvert fall overrasket.

Forresten, om jeg bruker medium i genserne fra PRL, bør jeg gå for samme i custom-fit rugby og piqué?

Lenke til kommentar

Det spørs veldig om du bestiller fra den amerikanske nettbutikken eller har tenkt å kjøpe i butikk i Norge. Størrelsesforskjellen er mildt sagt ikke liten. På gensere er passformen annerledes også. Tror en norsk XXL fint kunne passet inn i både M og L fra RL, litt avhenig av modell.

Lenke til kommentar

Er det jeg også har hørt. Gammel klassekamerat som jobbet på en klesbutikk med PRL mente at det var nokså like størrelser i USA og Norge på PRL sine OCBD, men at de muligens var noe lengre både i armene og i lengden fra USA. Skal stikke innom for å prøve litt skjorter i dag, tenkte jeg skulle kjøpe inn et par skjorter mens jeg fortsatt har en venninne i USA som kan sende de til meg. Ser ut til at jeg ender på cirka 3200 for 8 skjorter, og så et par hundrelapper til i frakt hjem til Norge, men blir jo godt under 4000. Ikke dum pris det.

Lenke til kommentar

Jeg har tendenser til gorillaarmer, dessverre er de litt lange, så alt blir vanskelig med skjorter over nett. Får enten satse på å bare rulle opp armene og gå slik hele tiden, som er et dårlig alternativ, eller finne et annet merke med kurante priser.

Hvis medium ikke hadde hatt kortere armer tror jeg at det hadde passet bedre. Skal jo ikke ha noe som sitter som pølseskinn heller, men med large ble det rett og slett for mye -- custom fit har jo noe innsving, men det ble altfor mye stoff både bak på ryggen og foran, som ikke la seg noe pent og fikk det til å se ut som jeg hadde tatt en av pappa sine skjorter.

Kan jo alltids bestille en i medium bare for å se om den passer, og så i verste fall selge den eller ha den til sommerbruk med opprullede armer.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale MTM skjorte (jeg kjøpte fra ModernTailor, men andre leverandører er sikkert bra de også). Det er faktisk ikke så vanskelig å måle, så lenge du følger anvisninger og ikke overtenker. Finn den skjorta du har som passer deg best og mål den. Så kan du justere på de stedene du synes den passer dårligst og bestille ei testskjorte med de tilpassede målene. Eventuelt én siste runde med finjustering da så er du good to go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...