Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Tørke på henger: drypptørking? Jeg vil vel tro at en se sentrifugert skjorte må strykes uansett?

Jeg vil anslå at ca. 1/2 av skjortene mine aldri har blitt rørt av et strykejern fordi de tørkes på henger.

Samme her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må jeg gjøre noe ganske galt, for jeg trenger alltid å stryke de litt etter at de henger til tørk. Er ikke alltid det er like mye som må til, og de med tykkere stoff trenger sjeldent, men de som er i litt tynnere stoff trenger alltid en liten runde på kraven, ermene og litt foran for å se respektable ut.

Lenke til kommentar

Da må jeg gjøre noe ganske galt, for jeg trenger alltid å stryke de litt etter at de henger til tørk. Er ikke alltid det er like mye som må til, og de med tykkere stoff trenger sjeldent, men de som er i litt tynnere stoff trenger alltid en liten runde på kraven, ermene og litt foran for å se respektable ut.

Jeg har ALDRI strøket hverdagsskjortene mine fra Ralph Lauren. ALDRI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

*snip*

Takk. Det er sånne svar jeg setter pris på, fremfor å høre "Hæ hva pokker gjør du bortkasta penger as ingen skjorter til 400kr er gode skjorter" og andre lignende ting som får meg til å føle at jeg blir fremstilt som en tulling av dimensjoner.

Nå vet jeg forøvrig ikke om skjortene ble vasket eller renset, jeg leverte de bare til "renseriet" og sa jeg skulle ha de renset i den formening at jeg ville ha de rengjort. Akkurat hva de gjorde vet jeg ikke, men det får så være.

Lenke til kommentar

Da kan jeg bestille en til 650kr og selge den til deg for en tussing. Snart har jeg selv råd til Vietnamtur.

Det jeg mente var at dersom den hadde kostet tusen kroner kunne jeg betalt det for den. Åndssvak formulering.

Vietnamtur er kult det. Det hjelper på mitt overordnede mål i livet om å besøke alle verdens land.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg forøvrig ikke om skjortene ble vasket eller renset, jeg leverte de bare til "renseriet" og sa jeg skulle ha de renset i den formening at jeg ville ha de rengjort. Akkurat hva de gjorde vet jeg ikke, men det får så være.

Den ble renset. Det er det de gjør på renserier ;)

Har postet dette spørsmålet før, uten hell, så prøver igjen:

Hva kan man forvente å måtte betale for en MTM blazer i Oslo?

Det kommer da helt an på. Sikkert ikke så mye om du skal gjøre det hos en random omreisende thailandsk skredder eller noe, men hvis du skal ha det gjort ordentlig må du nok opp i kanskje 6-8000.

Lenke til kommentar

Har postet dette spørsmålet før, uten hell, så prøver igjen:

Hva kan man forvente å måtte betale for en MTM blazer i Oslo?

Det kommer da helt an på. Sikkert ikke så mye om du skal gjøre det hos en random omreisende thailandsk skredder eller noe, men hvis du skal ha det gjort ordentlig må du nok opp i kanskje 6-8000.

Takk for svar!

Jeg er skeptisk til å bruke en omreisende asiatisk skredder, har fått med meg at det er litt russisk rulett. Men 6-8000kr vil vel ikke ta livet av meg heller, selv om jeg gjerne skulle vært i en posisjon hvor jeg kunne betalt halvparten for en blazer OTR. Får bare begynne å legge av penger og se på det som en investering.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

På jakt etter et par brune brogues/semi-brogues til bruk med navy dress. Noen med tips? Har sett på Herring Hampstead, men usikker på om brunfargen kanskje er litt lys. Helst en nettbutikk jeg får skoene før 19. Juni :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...